SEKTÖRLER

Diğer Sektörler

IAA’da Yeni Dönem

Mehmet Ali Yalçındağ geçtiğimiz günlerde dördüncü kez IAA Türkiye’nin başkanı seçildi. Bu yıl derneğin yönetim kurlunda da önemli değişiklikler gerçekleşti. Yalçındağ ile bu değişiklikleri ve yeni ...

1 NİSAN, 2006

Gıda

Sütte İç Pazar Sorunlu, Hedefimiz Yeni Pazarlar

Pınar Süt Genel Müdürü Ergun Akyol, süt ve süt ürünleri pazarında Türkiye’de büyük bir potansiyel olduğuna dikkat çekiyor. “Buna rağmen gıdadan daha düşük hızla, yüzde 10-15 artışla büyüyor” diye k...

1 NİSAN, 2006

Diğer Sektörler

Tekstilin Öne Çıkmayan Gerçekleri

Rakamlar aslında bütün gerçeği ortaya koyuyor. Tekstilde üretim 2005 yılında yüzde 11.9, hazır giyimde ise yüzde 12.5 oranında azaldı. Aynı dönemde ihracat ise yüzde 4.7 oranındaki artışla 13.7 mil...

1 NİSAN, 2006

Perakende

Sabancı Grubu’nu Bıraktı Yabancı Marka Devi Oldu

Cengiz Çetindoğan, dünyaca ünlü moda markalarını Türkiye’ye getiren Demsa Group’un başındaki isim. Bugüne kadar basına hiç söyleşi vermedi. Hacı Sabancı’nın kızı Demet Sabancı ile evli olan Çetindo...

1 MART, 2006

Teknoloji

“Koç Bilgi Grubu 3 Alanda Büyüyecek”

Mehmet Nalbantoğlu, Türk bilişim sektörünün deneyimli profesyonellerinden. 2002’de Compaq’ın genel müdürüyken, şirketin HP ile birleşmesi sonucu görevinden ayrıldı. Ardından bir dönem lojistik sekt...

1 MART, 2006

Perakende

Perakendeye Yabancı Yağacak

Son birkaç yılda perakendeye 50’nin üzerinde yabancı marka giriş yaptı. Ekonomideki düzelmeye paralel olarak, bu sayının hızla artması, dünyaca ünlü markaların Türkiye’ye gelmesi bekleniyor. Yabanc...

1 MART, 2006

Diğer Sektörler

“Bu Şartlar Altında Türkiye’ye Yatırım Zor”

Pirelli, dünyanın önde gelen lastik üreticilerinden. Uzun yıllardır da Türkiye’de… 200 ton ile başladığı üretimini yıllık 100 bin tona ulaştırdı. Ancak, yeni yatırım planı yok. Türk Pirelli Genel M...

1 MART, 2006

Diğer Sektörler

Antalya’nın Marka Stratejisi

Türk turizminin lokomotifi Antalya’da her yıl yeni oteller yükseliyor, ardı ardına dev tesisler devreye giriyor. Artan yatak kapasitesi ve ağırladığı turist sayısıyla da Antalya Türkiye’nin “turizm...

1 MART, 2006

Diğer Sektörler

“Turizm Kredilerine 1 Milyar Dolar Ayırdık”

Denizbank Genel Müdür Yardımcısı Hüseyin Uyar, işletme bankacılığı içinde turizm sektörüne büyük önem verdiklerini söylüyor. 100’den fazla otele, 400 milyon dolarlık finansman sağlayarak bunu ortay...

1 MART, 2006

Diğer Sektörler

Marka Olmanın 10 Altın Kuralı

Türkiye, Türkiye turizmde müthiş bir ivme yakaladı. Turist sayısı 20 milyonu geçti, gelirler 18 milyar dolara yaklaştı. Her yıl neredeyse 80 bin yeni yatak hizmete giriyor. Böyle bir ortamda Türkiy...

1 MART, 2006

Diğer Sektörler

Türkiye’nin Turizm markaları

Capital, Türkiye’de turizm markalarına dikkat çekmek amacıyla özel bir çalışma yaptı. Önce GFK Türkiye şirketine bir araştırma hazırlattı. 20 ilde, 1230 kişiyle gerçekleştirilen araştırmanın ardınd...

1 MART, 2006

Diğer Sektörler

“Türkiye’ye Özgü Marka Yaratın”

Otel ve konaklama sektöründe markalaşmaya dönük soruşturmamıza, Lippincott Mercer, dünyanın önde gelen danışmanlık şirketlerinden… “Kurumsal markalaşma”, “şirket kimliği” ve “marka stratejileri” ko...

1 MART, 2006

Diğer Sektörler

Şehirdekilerin Marka Stratejisi

Hilton, Ritz Carlton, Conrad Hilton, Divan ve diğerleri… Türkiye’nin “şehir” otelleri arasında marka konusunda öne çıkan bu tesislerinin hepsinin ayrı bir stratejisi var. Bazıları “marka oluşturmak...

1 MART, 2006

Teknoloji

Turkcell’den 200 Şirket Çıktı

Turkcell, Türkiye’nin en büyük GSM operatörü… Yurtdışında şirketleri, 30 milyon abonesi, yüzlerce çalışanı var. Bunların yanında bir de pek öne çıkmayan güçlü “ekosistemi”ne sahip. Genel müdür Muza...

1 MART, 2006

Diğer Sektörler

En Etkili 10 Yaratıcı Direktör

Ayşe Bali Sarç, Barış Akbaş, Deniz Barlas, Derya Tambay ve diğerleri… Çok fazla ön plana çıkmasalar bile Türkiye’deki çok sayıda reklam kampanyasına hayat veriyor, yaratıcılıklarıyla sektörü peşler...

1 MART, 2006