Yabancı sermayenin Türkiye pazarına olan ilgisini mayıs ayındaki dalgalanma bile etkilemedi. Birçok yabancı şirket Türkiye’de ısınma turlarına devam ediyor. Bunlar arasında yerel şirketleri t...
Tüketim cephesinde tam olarak hissedilmiyor. Yine de otomotivden klimaya, bisküviden yoğurda pek çok sektör “düşük fiyat” sendromu yaşıyor. Bu sendromu tetikleyen ise farklı alanlardaki...
Capital 500 listesinin üst sıralarında yer alan şirketlerin tek meziyeti, büyük cirolara sahip olmaları değil. Petrol Ofisi, Turkcell, Aygaz, Ford Otosan gibi dev şirketler aynı zamanda, şirket içi...
ABD’de tüketici finansmanı şirketleri, alkollü içecek, şekerleme ve kişisel bakım ürünleri sektörleri, cirolarının önemli bir bölümünü reklama ayırıyor. Türkiye’de benzer rakam ve istat...
TBWA-İstanbul son 5 yılda çok çalıştı. 6’ncı yılda ise yorgun düştü. Bu nedenle ajans bünyesinde yeniden yapılanma süreci başlatıldı. Ajansın otobiyografisi niteliğinde kitap bu dönemin ürünü...
Türkiye’de son birkaç yıldır müthiş bir “satın alma” ve “ortaklık” rüzgarı esiyor. Bir yandan yurtdışından talep var, diğer yandan da ülke içinde yoğun işlemler gerçek...
Coca Cola has launched a new campaign this year. Turkey was chosen for the launch of this first global campaign of the 21st century. Vice President Marc Mathieu explains the reasons for this choice...
Coca-Cola, dünyanın en büyük gazlı içecek şirketi. Son yıllarda sektörde yaşanan daralma nedeniyle ürün kategorisinde genişlemeye gitti. Sadece 2005?de binin üzerinde çeşidi portföyüne ekledi. Bu y...
Dr. Wolfgang Porsche, lüks otomobil segmentinin öncü şirketi Porsche?un yönetim kurulu üyesi? Ailede üçüncü kuşağı temsil ediyor. 1931?de yola çıkan markanın başarısında kilit rolü, ?ailenin işi pr...
90?lı yılların sonunda internet, yeni ekonominin gelişen mucizesiydi. Büyük yatırımlar yapıldı, yüksek bahislere girildi. 2000?li yıllara gelindiğinde ise hayaller bir ölçüde suya düştü. İnternet ç...
Companies have gone on the offensive, launching new products in every category in which they are active, most noticeably giant rapid producers of consumer groups such as Ülker, Eti, Unilever and Fr...
Anna Zegna, dünyanın en önemli lüks erkek giyim markaları arasında yer alan Ermenegildo Zegna’nın kreatif direktörü. Şirketin 60’ı aşkın ülkedeki mağaza operasyonlarıyla ilgileniyor. Ma...
Son birkaç yıldır etkisi daha net görülmeye başlandı. Şirketler faaliyette bulundukları her kategori için yeni ürün sunumunda atağa geçmiş durumda. Ülker, Eti, Unilever, Frito Lay gibi dev hızlı tü...
Publicis Group, dünyanın 4?üncü büyük iletişim network?ü. Son 6 yılda dünya çapında yaptığı dev birleşme ve satın almalarla dikkat çekti. Son olarak Türkiye?de 20 yıldır işbirliği içinde olduğu Yor...
Michael J. Silverstein, Boston Consulting Group?un kıdemli başkan yardımcısı. Son kitabı ?Treasure Hunt: Inside the Mind of the New Consumer? (?Hazine Avı: Yeni Tüketicinin Aklı?) ile tüketimdeki d...