Beyaz eşyada bulaşık makinesi, bilgisayarda dizüstü modeller ve kameralı cep telefonları, son dönemde sektörlerinin en hızlı büyüyen segmentleri… Sektör içindeki payları düşük olmasına rağmen...
Reklam sektöründe yerli olmak bağımsız olmak demek. Dev networkler karşısında bağımsız, hızlı ve esnek olmanın avantajını yaşayan yerli reklam ajansları dünya genelinde önem kazanıyor. Büyük reklam...
Türkiye’de son birkaç yıldır müthiş bir “satın alma” ve “ortaklık” rüzgarı esiyor. Bir yandan yurtdışından talep var, diğer yandan da ülke içinde yoğun işlemler gerçek...
TBWA-İstanbul son 5 yılda çok çalıştı. 6’ncı yılda ise yorgun düştü. Bu nedenle ajans bünyesinde yeniden yapılanma süreci başlatıldı. Ajansın otobiyografisi niteliğinde kitap bu dönemin ürünü...
ABD’de tüketici finansmanı şirketleri, alkollü içecek, şekerleme ve kişisel bakım ürünleri sektörleri, cirolarının önemli bir bölümünü reklama ayırıyor. Türkiye’de benzer rakam ve istat...
Capital 500 listesinin üst sıralarında yer alan şirketlerin tek meziyeti, büyük cirolara sahip olmaları değil. Petrol Ofisi, Turkcell, Aygaz, Ford Otosan gibi dev şirketler aynı zamanda, şirket içi...
Coca-Cola, dünyanın en büyük gazlı içecek şirketi. Son yıllarda sektörde yaşanan daralma nedeniyle ürün kategorisinde genişlemeye gitti. Sadece 2005?de binin üzerinde çeşidi portföyüne ekledi. Bu y...
90?lı yılların sonunda internet, yeni ekonominin gelişen mucizesiydi. Büyük yatırımlar yapıldı, yüksek bahislere girildi. 2000?li yıllara gelindiğinde ise hayaller bir ölçüde suya düştü. İnternet ç...
Michael J. Silverstein, Boston Consulting Group?un kıdemli başkan yardımcısı. Son kitabı ?Treasure Hunt: Inside the Mind of the New Consumer? (?Hazine Avı: Yeni Tüketicinin Aklı?) ile tüketimdeki d...
Dr. Wolfgang Porsche, lüks otomobil segmentinin öncü şirketi Porsche?un yönetim kurulu üyesi? Ailede üçüncü kuşağı temsil ediyor. 1931?de yola çıkan markanın başarısında kilit rolü, ?ailenin işi pr...
Publicis Group, dünyanın 4?üncü büyük iletişim network?ü. Son 6 yılda dünya çapında yaptığı dev birleşme ve satın almalarla dikkat çekti. Son olarak Türkiye?de 20 yıldır işbirliği içinde olduğu Yor...
Son birkaç yıldır etkisi daha net görülmeye başlandı. Şirketler faaliyette bulundukları her kategori için yeni ürün sunumunda atağa geçmiş durumda. Ülker, Eti, Unilever, Frito Lay gibi dev hızlı tü...
Anna Zegna, dünyanın en önemli lüks erkek giyim markaları arasında yer alan Ermenegildo Zegna’nın kreatif direktörü. Şirketin 60’ı aşkın ülkedeki mağaza operasyonlarıyla ilgileniyor. Ma...
Coca Cola has launched a new campaign this year. Turkey was chosen for the launch of this first global campaign of the 21st century. Vice President Marc Mathieu explains the reasons for this choice...
Companies have gone on the offensive, launching new products in every category in which they are active, most noticeably giant rapid producers of consumer groups such as Ülker, Eti, Unilever and Fr...