Reklam sektöründe başarının kriteri yaratıcılık ve fark yaratma. Dolayısıyla bu sektörde yükselmek kadınlar için diğer sektörlere oranla daha kolay. Zaten rakamlar da bu durumu doğruluyor. Türkiye’...
Türkiye’de büyüklüğü 12 milyar dolar olan hazır giyim pazarına yabancı markaların girişi son 2 yıldır çok hızlandı. 2006 yılında yabancı giyim markalarının Türkiye’de 1 milyar dolarlık bir pazara u...
Güçlü Toker, Tat Konserve Sanayi’nin genel müdürü. Maret, Sek, Pastavilla ve Tat markalarının Tat çatısı altında birleşmesinden kısa bir süre sonra kaptan koltuğuna oturdu. Toker’in deyişiyle birle...
Reklam sektörü son 2 yıldır yüz güldürüyor. Peki ya 2007? Yapılan tahminler büyümenin yüzde 20 düzeyinde olacağı yönünde. Ancak, Reklamverenler Derneği Başkanı Hakan Uyanık bu görüşlere katılmıyor....
Bir dönemin gerçeğiydi… Yüksek enflasyon döneminde girdi ve işletme giderlerinden kaynaklanan artışlar şirketler tarafından fiyatlara rahatlıkla yansıtılıyordu. Ancak, Türkiye büyük bir dönüş...
Şişecam, Turkcell, Ülker, Vitra ve diğerleri… Türkiye’nin bu dev şirketleri, yıllardır önemli yatırımlara imza atıyorlar. Hem sektörlerinde, hem kendi aralarında “en büyük” ...
Halit Narin, tekstilin önde gelen isimlerinden... 2000 yılında şirketini devretti, mali sıkıntılar yaşadı. Bir süre önce ise 2 yıl kapalı kalan fabrikasını yeniden açtı. Bankalara olan borcunu ödem...
2000 yılı Türkiye ekonomisi için iyi bir yıldı. O günden bugüne ekonomi 2001 gibi ağır bir krizi atlattı ve ardından hızlı bir büyüme sürecine girdi. Bu performans her sektöre farklı boyutta yansıd...
Dış Ticaretten Sorumlu Devlet Bakanı Kürşad Tüzmen, ihracattaki performanstan memnun olduğunu söylüyor ve bunun aşırı değerli YTL’ye rağmen sağlandığına dikkat çekiyor. “OECD ülkeleri a...
Son 3 yılda Türk turizminde yatak kapasitesi yüzde 20 oranında arttı. Yatakta en hızlılar ise kapasitelerini sektör ortalamasının üzerinde artırdılar. İçlerinde yatak kapasitesini 5’e katlaya...
Otomotiv bu yıla hızlı başladı ve kurlarda dalgalanmanın yaşandığı mayıs ayına kadar sektör 2005’e göre yüzde 12 büyüdü. Ancak, döviz kurundaki ani yükselişin piyasalarda yarattığı tedirginli...
Dünya devi Intel, yeni dönemde stratejisini kişisel bilgisayarlar ile ağ ve iletişim ürünlerine yönelik olarak değiştirdi. Capital’e konuşan CEO Paul Otellini, bunun Intel’in tarihindek...
Dünyada elektrik-elektronik sektörünün cirosu trilyon dolarlar düzeyine ulaşıyor. Türkiye’de ise 17.5 Euro düzeyinde. BT’den otomasyona, tıp teknolojisinden ulaştırmaya çok sayıda alanı...
Reklam sektöründe yerli olmak bağımsız olmak demek. Dev networkler karşısında bağımsız, hızlı ve esnek olmanın avantajını yaşayan yerli reklam ajansları dünya genelinde önem kazanıyor. Büyük reklam...
Beyaz eşyada bulaşık makinesi, bilgisayarda dizüstü modeller ve kameralı cep telefonları, son dönemde sektörlerinin en hızlı büyüyen segmentleri… Sektör içindeki payları düşük olmasına rağmen...