2014'e dijital damgasını vurdu.

Al Ries


Pazarlama Taktikleri



Geleneksel medya ölmedi

Şimdi 10 yıllar sonra televizyon halen önde gelen reklam aracı. Peki onun yerini dijital reklamcılık alacak mı? Belki, ama bu süreç biraz daha vakit alabilir. Hayatta hiçbir şey çabucak değişmez.

11 KASIM, 2014

Sadece ambalajla fark yaratamazsınız

Bir fark yaratmanın bin bir türlü yolu var. Ancak bir fark yaratmaksızın, sırf çok kaliteli bir ambalajınız var diye kendi şirketinizi rakiplerinizden ayrıştırmanız çok zor.

19 EKİM, 2014

Zihne girmek görsellikten geçer

Her ne kadar ortalıkta nöro pazarlama teknikleri hakkında çok fazla konuşuluyor olsa da şahsen ben bu gibi teknikleri kullanarak başarılı olmuş marka bilmiyorum.

21 EYLÜL, 2014

Hedef gençlerse, sosyal medyaya yatırım yapın

Eğer hedef pazar ergenler ise o zaman bir sosyal medya programı genellikle iyi bir strateji olabilir.

19 AĞUSTOS, 2014

Neyi anlatmak istiyorsanız onu yansıtın

Bir şirket güçlü bir görsel çekiç yarattıktan sonra o görseli yaptığı her şeyde kullanmalı. Örneğin Coca-Cola, o ince belli klasik şişesini teneke bira kutularında, kupalarda, ilan panolarında, dağıtım kamyonlarında, reklamlarda ve hatta yöneticilerin kartvizitlerinde bile kullanıyor.

22 TEMMUZ, 2014

Tek bir marka altında kaç ürün satmalı?

Global Yeni Ürünler Veritabanı’na her ay dünya genelindeki 49 ülkeden yaklaşık 20 bin yeni ürün giriyor. Hemen hemen her kategoride benzer bir durumla karşılaşırsınız. Her yıl piyasaya yığınla yeni ürün sürülüyor.

10 HAZİRAN, 2014

Odağınızı daraltın

Pazarlama işinin kapsamını asla geniş tutmamaları yönünde oluyor. Böylece markanın “odağını daraltmaya” ve bir şeyler simgelemeye yoğunlaşıyorlar.

10 HAZİRAN, 2014

Pazarı küçük ürünlerde markalaşma

Ay çöreği pazarıyla ilgili iki tane temel sorun var, Bunlardan ilki bir ay çöreği markasının pazar payının nasıl artırılacağı...

26 MAYIS, 2014

Girişim sermayesi şirketleri neye önem verir?

Bir girişim sermayesi şirketinin ilk yapması gereken iş, kategorinin o anda hangi aşamada olduğunu tespit etmektir.

26 MAYIS, 2014

Tek bir marka ismi tehlikeli

Şirketlerin Apple, Procter & Gamble, Unilever, Kraft, Coca-Cola ve diğer pek çok başarılı şirketin yaptığını yapmaları gerekir. Piyasaya yeni marka isimleriyle yeni ürünler sürmeliler. Lansmanım yaptıkları yeni ürünlerde kendi çekirdek marka isimlerini kullanmamalılar.

26 MAYIS, 2014

Karmaşıklığa basitlikle cevap verin

Müşteri ilişkilerini kontrol altında tutmak da dahil artık her şeyin çok daha karmaşıklaştığı besbelli. Sayılamayacak kadar çok web sitesi var, mesajlardan geçilmiyor ve herkes birbiriyle rekabet ediyor. Yani her şeyden çok fazla var.

26 MAYIS, 2014