Odağınızı daraltın

Pazarlama işinin kapsamını asla geniş tutmamaları yönünde oluyor. Böylece markanın “odağını daraltmaya” ve bir şeyler simgelemeye yoğunlaşıyorlar.

10.06.2014 23:19:470
Paylaş Tweet Paylaş
Odağınızı daraltın
SORU: Pazarlama yöneticisi veya pazarlama ekibi nasıl sürdürülebilir bir yoldan akıllarda bir getirisi (ROI) olacak şekilde kalıcı içerik yaratabilir?
Bu pazarlamacının işe başlarken her şeyden önce o markanın stratejisini dikkate alması gerekir. Ancak ne yazık ki markaların çoğu, dar ve tutarlı bir odak yoksunu olduklarından getiri sağlayacak bir içerik yaratmak neredeyse imkansız gibidir.

Diğer yandan bir markanın dar bir odağı olması halinde ise içeriğin markanın değerinin artmasına katkıda bulunup bulunmayacağına karar vermek çok kolaydır. Örneğin “sürüş makinesinde son nokta” sloganını kullanan BMW’ye bir bakalım. “Sürüş” odaklı bu pazarlama ekibi çok kolay bir şekilde rüzgarlı yollarda son derece keyifli sahipleri tarafından sürülen BMW’leri gösteren reklam videoları yaratabilir.

Oysa Amerika’daki markaların çoğu tıpkı Chevrolet gibi. Peki Chevrolet’nin nesi var? O, büyük, küçük, ucuz, pahalı bir araba veya kamyonet. Nitekim Chevrolet’nin sloganında da pek fazla bir anlam aramayın: “Yeni yollar bulun”.

Bir pazarlama ekibi, “Yeni yollar bulun” gibi kel alaka bir öneride bulunan böylesine saçma sapan bir içeriği nasıl yaratabilir ki? Resmen imkansızı başarmışlar. Biz dünyanın her bir köşesinden yığınla şirkete danışmanlık hizmeti veriyoruz.

Onlara her zaman ilk tavsiyemiz, pazarlama işinin kapsamını asla geniş tutmamaları yönünde oluyor. Böylece markanın “odağını daraltmaya” ve bir şeyler simgelemeye yoğunlaşıyorlar. Bir marka basit ve anlaşılır bir şeyleri simgelemiyorsa o zaman bir getirisi olacak içerik yaratması asla mümkün olamaz.

SİHİRLİ ÇÖZÜM YOK
SORU: Deneyimsel pazarlama markalar için fevkalade önemli. Onu tüketiciler adına verimli kılmak için neler yapmalıyız?? Bu işi doğru dürüst yapmayı başarabilmiş şirket örnekleri verebilir misiniz?

Verimli deneyimsel pazarlama, ilgili kategoriyle sınırlıdır. Yeni bir yiyecek veya içecek ürünü için numune dağıtmak iyi bir deneyimsel pazarlama stratejisi olabilir. Otomobillerde, test sürüşü imkanı sunmak zaten kendini ispatlamış bir stratejidir. Diğer kategoriler için ise müstakbel müşterilerinizin ilgisini markanıza çekmenin bir yolunu bulmak bir hayli zor olabilir.

Diğer pek çok vakada olduğu gibi burada da işe başlama noktası kategorinin kendisidir, pazarlama stratejisi değil. Bir kategori için mükemmel olan bir strateji başka bir kategori için hiç de iyi bir strateji olmayabilir. Her pazarlama sorunu için geçerli tek bir sihirli çözüm yoktur.

HER MEDYA ARACINI KULLANMAK MÜSRİFLİKTİR
SORU: Yetişkinlerin ve ergenlerin sosyal medyadan faydalanma tarzları arasında ne gibi önemli farklılıklar var?

Bizim deneyimlerimize göre anlaşılıyor ki ergenler, sosyal medyayı öncelikle bir medya kuruluşu olarak görüyor. Diğer yandan yetişkinler ise içinde gazetelerin, dergilerin, radyonun ve televizyonun olduğu çok sayıda diğer medya kuruluşlarından biri olarak görüyorlar.

Amerika'da 65 yaşındaki bir yetişkin bir haftada 60 saatten fazla televizyon izlerken bir ergen ise haftada 21 saatten az televizyon karşısında duruyor. Bir markanın müstakbel müşterilerine ulaşmak için her medya aracından faydalanmaya çalışması düpedüz bir müsrifliktir.

Onun yerine her markanın kendisine bir tane birincil medya ve eğer mümkünse bir tane de ikincil medya seçmesi gerekir. Ergenlere ulaşabilmek için birincil medyanın muhtemelen sosyal medya olması gerekir. Daha yaşlılar için ise televizyon. ikisinin arasında kalanlar için de bu, müstakbel müşterilerin göreceli yaş seviyeleri ve ürün kategorisi dikkate alınarak verilecek bir karardır.

Peki ergenlerden oluşan bir izleyici kitlesi ve ergen tüketiciler isteyen şirketler, sosyal medya kullanımında neleri yanlış yapıyor? Kuşkusuz en büyük hataları, ergenlerin çok yoğun bir şekilde marka düşkünü olduğunu varsaymaktır. Aslında durum hiç de öyle değil. Onlar en çok arkadaşlıklar ve şöhretli insanlarla ilgileniyor. Zaten bu yüzden ona "sosyal” medya deniyor.

Eğer mümkünse ergenlere ulaşmak için en iyi yaklaşımlardan biri de pazarlama etkinliklerinin içine ünlü bir insanı dahil etmektir. Ayrıca birkaç ünlü yerine tek bir ünlü insanın kullanılması da muhtemelen en mükemmel sonucu verir. Bu şekilde o meşhur insanı markanızla daha kolay bağdaştırabilirsiniz.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


YAZARIN DİĞER YAZILARI TÜMÜNÜ GÖRÜNTÜLE

Yorum Yaz