Kucaklayıcı şirket olma formülü

1.08.2018 06:30:000
Paylaş Tweet Paylaş
Kucaklayıcı şirket olma formülü

Virgin’de insanlara karşı olan güvenimizle gurur duyarız. Bizim en değerli varlığımız çalışanlarımızdır ve onlara ne kadar kıymet verdiğimizi göstermek için de dünya klasmanında insan kaynakları politikalarını uygularız. Ancak şirketlerin her zaman öğreneceği daha fazla şey vardır. Şirketinizin ölçeği hangi boyutta olursa olsun şu basit soruyu sormak daima gereklidir: Çalışanlarınız iş yerindeyken yüzde 100 kendileri olabiliyor mu? Eğer kucaklayıcı değilseniz asla gerçekten anlamlı bir şirket olamazsınız. Geçen gün, “İşte Yüzde 100 İnsan” toplantısında Virgin Media, Virgin Unite’dan B Team, Unilever ve EY’den gelen takımların “kucaklayıcı girişimler”ini keşfettiğim şahane bir gün geçirdim. Fevkalade büyüleyici bir öğrenme deneyimiydi. Kısa bir tarihçe: Virgin Unite’dan bir ekip, 2013 yılında dünyanın en ileri düşünceli şirketlerinden bazılarını, sorumluluk sahibi kurumların dünyanın dört bir yanındaki binlerce şirket için aynı değer sistemlerini geçerli kılmaları ümidiyle bir araya getirdi. Bundan kısa süre sonra ise B Takımı doğdu. Önümüzdeki 10 yıl boyunca B Takımı’nın hedeflerinden biri şirketlerin çalışanlarını bir kaynak olarak değil, birer insanoğlu olarak görmeye başlamasını sağlanmasına yardımcı olan İşte Yüzde 100 İnsan yaklaşımını desteklemek oldu. Başlangıçta çok göz korkutucu olsa da bu hedefi biz Virgin’de de canı gönülden destekliyoruz. Durup bir adım geri attığınızda işe başlamak için genellikle en iyi yaklaşım en basit olandır… Eğer bir CEO’ysanız (veya liderlik ekibinin bir üyesi) o zaman kendi kendinize gerekli tüm cevaplara sahip olmadığınızı ve yardıma ihtiyaç duyacağınızı itiraf etmeniz gerekir. Biz Virgin Management Limited’da kendimize bir anlam bulma çalışmamız boyunca en yenilikçi ve en etkili fikirleri topladık. Bunları alıyoruz ve İngiltere’nin en kucaklayıcı şirketi olmak için faydalanıyoruz.

GÖNÜLLÜ KATILIM 

Daha işin en başında liderlik takımının bu düşünceyi benimsemesi çok önemli. Biz Virgin’de bu amaca CEO’ların masalarının üstünden bir an bile kaldırmadıkları kalıcı bir yaklaşım olarak bakıyoruz. Bu yıl kucaklayıcı insan politikaları geliştirmek amacıyla V Takımı üyelerinden her birine kucaklayıcılık ve çeşitlilik (D&I) alanında sorumluluklar vererek kendi yaklaşımımızı daha da ileri bir noktaya taşıdık. Kıdemli takımın altı üyesi (CEO’muz Josh Bayliss de dahil) şu alanlarda liderlik rolü üstlendi: Yaş, cinsiyet, LGBT+, etnik köken, engellilik ve sosyal mobilite. Bu ekip çalışanları kendi gruplarında gönüllü katılımı ön planda tuttu. Katılmaları için onları hiç kimse zorlanmadı. Eğer bir alanda paylaşabileceğiniz bir deneyiminiz varsa siz kendiniz öne çıkıyorsunuz. Bu gruplar her bir alanda yenilikçi stratejiler geliştirme ümidiyle fikirlerini paylaşmak için gerek telefonda gerek yüz yüze düzenli olarak toplantılar yapıyor. İnsanlarımızdan gelen geribeslemelerimiz de muazzam işe yarıyor. Onlar bu sürecin zorlamayla değil gönüllülük bazında olmasına ve hem canlı hem de kucaklayıcı hissettirmesine bayılıyor. Toplantılarda hiyerarşi yok ve herkes eşit. V Takımı üyeleri için bu forumlardan faydalanarak kendi kucaklayıcı hedeflerimizi tutturma sorumluluğu onların yıllık performans hedeflerine dahil edilmiş durumda. Sonuç almak ve ufak da olsa bir rekabet ortamı yaratmak için bir parça teşvik vermek her zaman iyidir! Burada daha da heyecan verici olanı ise I&D’de aynı takım odaklı yaklaşımı uygulamak isteyen diğer şirketlerin liderlik takımlarından da çok sayıda inceleme talebi alıyor oluşumuz. Benimsediğimiz bu yaklaşımdan ben şahsen çok gurur duyuyorum ve herkesin dahil olmak için davet edilmesine bayılıyorum. Bu yolculuğumuzun devam edeceğini de biliyorum. Daha öğrenecek çok şeyimiz var ama biz bu öğrenme eğrisinde hep beraberiz. Her şirkette çalışanları kucaklayan bir yapı vardır. Burada tek yapılması gereken bunu şirketinizin tamamına yaymak. Onlara zaman ayırmak, dinlemek, onlardan öğrenmek ve deneyimler ile yenilikçi yaklaşımların paylaşılmasını sağlayarak farklı fikirlere karşı açık olmak önemli. Zaten bundan daha fazla kucaklayıcı da olunamaz.

HİPER BAĞLANABİLİRLİKTEN YARARLANMAK 

Bugün hiç olmadığı kadar yenilikçi bir çağda yaşıyoruz. Etrafımızdaki her şey o kadar hızlı değişiyor ki artık onlara ayak uydurmak oldukça zorlayıcı. Virgin Group genelinde müşteri deneyimlerini iyileştiren ve şirketlerin müşterilere çok daha hızlı ve etkin hizmet sunmasını sağlayan teknik yeniliklerin aralıksız yapılmasından müthiş gurur duyuyorum. Bizim Virgin.com’daki en son köşe yazısı dizimiz olan Hiper Bağlanabilirlikten Yararlanmak da yeni teknolojilerin ve son yeniliklerin bireylerin çalışmalarını ve şirketlerin faaliyetlerini nasıl sürekli olarak değiştirdiğini araştırıyor. Bu temadan yola çıkarak ben şirketlerde nasıl inovasyon yapılmalı ve rakiplerden nasıl bir adım önde olunmalı sorularına cevap veren birkaç ipucu paylaşacağım. 

1SORUNLARA ODAKLANIN Yenilikçilik en çok siz bir soruna çözüm ararken serpilip budaklanır. Bizim Virgin’de başarımızın sırrı işte budur. Biz daima insanların yaşamlarını iyileştiren bir ürün veya hizmet yaratma hedefiyle yeni şirketler kurduk. 

2ETRAFINIZI TUTKULU İNSANLARLA DOLDURUN Ancak bu dünyayı değiştirebilecek kadar tutkulu olan insanlar başarılı olabilir. Etrafınızı kendini ateşe atmaya istekli, çözümler peşinde koşan ve yaratmak istedikleri değişimin kendisi olabilen insanlarla doldurun. Meraklı, istekli olun, risklerle kucaklaşın ve kafanıza göre takılın. 

3FARKLI DÜŞÜNCELERE KUCAK AÇIN Şirket liderlerinin etraflarını aynı kafada insanlar veya “evet efendimciler” ile doldurmaması çok önemli. Size cesaretle kafa tutabilecek ve işler planlandığı veya onların istediği gibi gitmediğinde cesaretleri kırılmayan insanlar bulun. 

4HERKESİN FİKRİNİ DİNLEYİN Artık herkes inovasyon yapabilir ve sıklıkla en iyi fikirler de ürünler ya da hizmetler hakkında en tecrübeli olan ön cephede çalışanlardan çıkar. 

5FİKİRLERİ YALINLAŞTIRIN İnsanlar genellikle büyük bir sorunu çözmeye çalışmaya aşırı odaklanır ve bu arada inovasyon da yolunu kaybeder. Akıllı olmak bir şeyi yalınlaştırmakla ilgilidir. Yenilikçilik daima daha iyisinin arandığı erinçsiz bir kovalamacadır. Umarım bu ip uçları sizin bir adım daha ileriye ve yükseğe daha çabuk ulaşmanızda ilham kaynağı olur.


YAZARIN DİĞER YAZILARI TÜMÜNÜ GÖRÜNTÜLE

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için çerez politikamızı inceleyebilirsiniz.