Türkiye zor yılın ilk iki ayını geride bıraktı… Ne kadar
zor olacak diye sorarsanız, şöyle açıklayayım… Ekonominin
2008-2009 resesyonundan bu yana ilk kez yıllık bazda
küçülmesi ve 2016’nın nisan ayında yüzde 9,9 olan işsizlik
oranının kasımda yüzde 11,8’e yükselmiş olması ekonomi ve
iş dünyasındaki mücadelenin ne denli sıkı geçeceğinin ilk
göstergelerinden. O dönemde cumhuriyet tarihinin zirvesine
ulaşarak 3,3 milyon kişiyi bulan işsiz sayısı rekoru ise 2016
Haziran ayında aşıldı ve geçen yılın kasım ayında 3,7 milyon
kişi işsizler ordusuna kaydedildi. Ancak bardağın dolu tarafından
bakmak gerekirse 2008-2009 resesyonunda yüzde 13,9’a
ulaşan işsizlik oranının hala uzağındayız. Türkiye’de iş dünyasının
önde gelen şirketleri de bu dönemi en sağlıklı biçimde
geçirebilmek için tüm süreçlerini gözden geçiriyor, stratejilerini
zor yıla göre hazırlıyor. Yazı İşleri Müdür Yardımcımız Nilüfer
Gözütok Ünal, sayfa 120’deki “Zor Yıl Reçeteleri” başlıklı
araştırmasında inşaattan bilişime, enerjiden turizme dek pek
çok sektörden onlarca önde gelen şirketin 2017’de sağlıklı
olmak için neler yapacağını, hangi stratejileri uygulayacağını
araştırdı. Her birinin sağlık reçetesi farklı. Kimi kârını artıracak
yeni ürünlere yönelmeyi, kimi ise verimlilik ve gider yönetimi
konularına odaklanmayı planlıyor. Bu stratejiler çoktan devreye
alınmış, uygulanmaya başlanmış durumda. Bu reçeteler her
iş insanına ışık tutacak nitelikte, okumanızı öneririm.
Öztürk Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Fikret Öztürk,
Opet markasıyla akaryakıt sektöründe yakaladığı başarılarının
yanı sıra turizm sektörüne olan inancı ve sektörün gelişimi
için gösterdiği çabalarla öne çıkan bir isim. “Bu yıl turizmde
2015’in performansını bulamayız ama 2016’dan da iyi oluruz”
diyen Öztürk’ün öngörüsüne göre 2017’de zarar endişesi
nedeniyle Antalya’da otellerin yüzde 20’si açılmayacak. Bu
dönemi atlatmak için Öztürk’ün bir dizi önerisi de var: ”THY
yurt dışından Antalya’ya direkt uçuşlar başlatmalı” diyor. O da
tüm iş adamları gibi “Sorun varsa çözüm de var” yaklaşımını
benimsiyor.
Capital ekibi olarak biz de aynı felsefeyle hareket ediyoruz.
24-25 Mart’ta gerçekleştireceğimiz Uludağ Ekonomi Zirvesi’ne
gösterilen büyük ilgi de bizi umutlandırıyor.
Bu vesileyle zirveye katılmak isteyenlerin www.uludagekonomizirvesi.
org adresini ziyaret etmelerini ve geç kalmadan
kayıtlarını yaptırmalarını öneriyorum.
İyi okumalar,
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?