YÖNETİM

Liderlik

“Markalaşmayla Değil, Fasonculukla Kalkınırız”

Prof. Dr. Arman Kırım, “Türkiye Nasıl Zenginleşir” adlı yeni kitabında, iş dünyası için çok kritik bir öneride bulunuyor.  Son yıllardaki bütün söylemlerin aksine, “Markalaşmayla bu ülke kalkı...

1 EKİM, 2007

Pazarlama

Sıradan Mal Marka Olur mu?

Un, tuz, şeker, kahve, pirinç…Çoğu milyonlarca hanenin vazgeçilmez ürünü... İktisadi açıdan arzı fazla olan ürünler kategorisine giriyor, “commodity” olarak adlandırılıyorlar.  Şimdi ise Starb...

1 EKİM, 2007

Liderlik

Çin’in ‘Yeterince İyi’ Pazarı İçin Yürütülen Savaş

Çokuluslu şirketler ile yerel firmalar Çin’in hızla büyüyen orta pazarında ilk kez buluşuyor. Küresel genişleme açısından kritik önem taşıyan bu segment, dünya çapında başarı kazanacak şirketlerin ...

1 EKİM, 2007

Liderlik

Bir Prensin Sınavları

Geleceğin liderleri, özellikle de aile şirketerinde, hissedarların saygısını –sonra da desteğini- alabilmek için dört tür çemberden geçmek zorundadır. Ivan Lansberg Ivan Lansberg (lansberg@lglass...

1 EKİM, 2007

Liderlik

“Tüsiad’ın Hedefinde Yenilikçi Modeller Var”

Ayça Dinçkök, TÜSİAD’ın Bilgi Toplumu ve Yeni Teknolojiler Komisyonu Başkanı… Güçlü bir “inovasyon ekibi” ile kritik konularda çalıştıklarını söylüyor. Hedeflerinde Türkiye’de yenilikçi şirket sayı...

1 EKİM, 2007

Liderlik

Ceo’nun Gözünde Yükseliyor

Aslında faydası uzun dönemde ölçülüyor. Bilançolara yansıyan değerini somut olarak ortaya koymak ise neredeyse imkansız. Yine de artık herkes biliyor ki inovasyon olmadan bir şirketin gelecekte var...

1 EKİM, 2007

Liderlik

Holdinglerin Dev Kaleleri

Her şirketin farklı bir kimliği, misyonu ve iletmek istediği mesajları var. Kurumsal kimliği oluştururken yararlanılan şirket binaları da bu mesajları iletmede etkili olarak kullanılıyor. Mesajlar ...

1 EKİM, 2007

İnsan kaynakları

Her Unvanın İdeal Yaşı Var!

Kariyerinizde doğru adımları atıp atmadığınız konusunda endişeleriniz mi var? Anlamanın en kolay yolu, kaç yaşında hangi pozisyona geldiğinize bakmak... Türkiye’nin en büyük holdinglerinin insan ka...

1 EKİM, 2007

Liderlik

“Kobi’ler Mobilite İle Kârlarını Artırabilir”

Massimo Migliuolo, Cisco Gelişen Pazarlar Bölgesi Telekomdan Sorumlu Başkan Yardımcısı… Geleceğin rekabet koşullarında, şirketlerin kârlarını artırabilmeleri için mobiliteye daha çok önem vermeleri...

1 EKİM, 2007

Pazarlama

Orta Sınıf Yeniden Yükseliyor

Türkiye’de alışveriş merkezi sayısı 150 civarında. Haziran 2007 itibariyle toplam kredi kartı sayısı 34 milyona ulaştı. 17 milyon kişinin kredi kartı olduğu tahmin ediliyor. Krediler içinde bireyse...

1 EKİM, 2007

Liderlik

Değer mi Ciro mu?

Bilişim devi Microsoft, ciro bakımından dünya sıralamasında 49’uncu sırada yer alırken, piyasa değerinde dünya 3’üncüsü. Ciro sıralamasında 39’uncu sırada kendine yer bulan ilaç devi Pfizer, piyasa...

1 EKİM, 2007

Liderlik

“2015 Hedefimiz 1 Milyar Dolar”

Murat Şahsuvaroğlu, Türkiye’nin en büyük şirketlerinden Ford Otosan’ın en çok kazandıran bayisi Şahsuvaroğlu Otomotiv’in genel müdürü. Bundan 25 yıl önce otomotiv sektörüne bayilikle adım atan şirk...

1 EKİM, 2007

Liderlik

Şirketler Dünyasında Neler Oluyor?

Son aylarda Japonya’dan ABD’ye, Avrupa’dan Afrika’ya bütün dünya finansal piyasaları konuşuyor, ekonomilerin geleceği üzerine tahminler yapıyor. Mortgage krizi, faiz oranları, hisse senetleri derke...

1 EKİM, 2007

Liderlik

Projelerin Ne Kadarı Başarısız?

Şirketler için ayakta kalmak,rekabette öne geçmek eskisi gibi kolay değil. Her üründen onlarcası var. Üstelik de sürekli yeni rakipler çıkıyor. Böyle bir ortamda başarının yolu yeni ürün ve hizmet ...

1 EYLÜL, 2007

Liderlik

“Kavgacı Yönleri Türk Şirketlerine Avantaj Sağlıyor”

Cem Kozlu, Türkiye’nin önde gelen profesyonel yöneticilerinden. Yurtiçi ve yurt dışı önemli görevler üstlendi, dikkat çekici başarılara imza attı. Türkiye’deki aile şirketlerini ve yöneticileri baş...

1 EYLÜL, 2007