Dünyada telefonla satış pazarı, 200 milyar dolarlık bir hacme ulaştı. Türkiye’de telefonla satışın yarattığı hacim ise 350 milyon dolar. Uzmanlara göre bu kanalın bu kadar fazla kullanılmasının ned...
Bankada, markette, otomobil bayisinde ya da restoranda… Hizmetin olduğu her yerde artık “gizli müşteri”ler iş başında. Tıpkı bir zamanlar Osmanlı padişahlarının tebdil-i kıyafet, ülkedeki işl...
Duyguların satın alma kararlarını direkt etkilediği bilinen bir gerçek. Yine de bu konuda aksiyona geçmiş şirket sayısı oldukça az. Tüketici davranışları ve markalar konusunda uzman isimlerden Dan ...
Satılan Şirketimde Çalışmaya Nasıl Devam Edebilirim? Soru 1. Özellikle satın almalarda, eski kurumsal yapının nasıl olduğu çok önemsenmiyor. Hatta “sırf değişim için değişim” yapma eğilimi var....
Yeni yılla birlikte şirketler dünyasında yeniden “ücret” konusu tartışılmaya başlandı. “Zam oranı”, “performans değerlendirme”, “telafi” ve “üst düzey yönetici maaşları”, gündemin ilk sırasında yer...
Son aylarda Japonya’dan ABD’ye, Avrupa’dan Afrika’ya bütün dünya finansal piyasaları konuşuyor, ekonomilerin geleceği üzerine tahminler yapıyor. Mortgage krizi, faiz oranları, hisse senetleri derke...
Murat Şahsuvaroğlu, Türkiye’nin en büyük şirketlerinden Ford Otosan’ın en çok kazandıran bayisi Şahsuvaroğlu Otomotiv’in genel müdürü. Bundan 25 yıl önce otomotiv sektörüne bayilikle adım atan şirk...
Bilişim devi Microsoft, ciro bakımından dünya sıralamasında 49’uncu sırada yer alırken, piyasa değerinde dünya 3’üncüsü. Ciro sıralamasında 39’uncu sırada kendine yer bulan ilaç devi Pfizer, piyasa...
Massimo Migliuolo, Cisco Gelişen Pazarlar Bölgesi Telekomdan Sorumlu Başkan Yardımcısı… Geleceğin rekabet koşullarında, şirketlerin kârlarını artırabilmeleri için mobiliteye daha çok önem vermeleri...
Her şirketin farklı bir kimliği, misyonu ve iletmek istediği mesajları var. Kurumsal kimliği oluştururken yararlanılan şirket binaları da bu mesajları iletmede etkili olarak kullanılıyor. Mesajlar ...
Aslında faydası uzun dönemde ölçülüyor. Bilançolara yansıyan değerini somut olarak ortaya koymak ise neredeyse imkansız. Yine de artık herkes biliyor ki inovasyon olmadan bir şirketin gelecekte var...
Ayça Dinçkök, TÜSİAD’ın Bilgi Toplumu ve Yeni Teknolojiler Komisyonu Başkanı… Güçlü bir “inovasyon ekibi” ile kritik konularda çalıştıklarını söylüyor. Hedeflerinde Türkiye’de yenilikçi şirket sayı...
Geleceğin liderleri, özellikle de aile şirketerinde, hissedarların saygısını –sonra da desteğini- alabilmek için dört tür çemberden geçmek zorundadır. Ivan Lansberg Ivan Lansberg (lansberg@lglass...
Çokuluslu şirketler ile yerel firmalar Çin’in hızla büyüyen orta pazarında ilk kez buluşuyor. Küresel genişleme açısından kritik önem taşıyan bu segment, dünya çapında başarı kazanacak şirketlerin ...
Prof. Dr. Arman Kırım, “Türkiye Nasıl Zenginleşir” adlı yeni kitabında, iş dünyası için çok kritik bir öneride bulunuyor. Son yıllardaki bütün söylemlerin aksine, “Markalaşmayla bu ülke kalkı...