Emin adımlarla daha ileriye

15.01.2016 16:04:080
Paylaş Tweet Paylaş
Emin adımlarla daha ileriye

2010 satın alması sonrası 41?29!, Grey network’ünün bir parçası haline gelmiş bağımsız bir ofis olarak çalışıyordu. Alemşah Öztürk, en son geçen yıl Grey grubu içerisinde EMEA dijital başkanlığı rolünü de üstlendi. Bu birleşme WPP içinde gerçekleşen en büyük hareketti. Bu önemli görev ve birleşmeden sonra ajansta neler yaşandığını Alemşah Öztürk ile görüştük.
YÖNETİMDE DEĞİŞİKLİK “Grey grubu üst düzey yöneticileri, Türkiye’de yönetim değişikliğine gitmeye karar verdi. Yeni yönetim değerlendirilirken, bu anlatılan vizyonun yön verici olması esas alındı ve bu değişimi bizim yönetmemiz için teklif getirildi. Bu, WPP içinde gerçekleşen bu büyüklükteki ilk hareketti.
BİRLEŞMENİN SONUCU
 Grey İstanbul özellikle müşteri yönetimi konusunda fark yaratmış bir ülke ofisi. Özellikle son 3-4 yıldır artan bir başarı grafiğine sahip. Geçen yıl yüzde 130’un üzerinde büyüdü. Cannes Lions ödülüyle de bunu tekrar vurgulamış oldu. Çalışma şeklimiz ve kültürümüzü tamamen bu tam hizmet yapısını ve entegre iletişim çözümleri üretmeye göre kodladık. Reklamverenler artık 3-4 ajansla yönetmek zorunda kaldıkları TV, basın, dijital, sosyal medya ve mobil gibi kanalların hepsini tek bir kanal üzerinden yönetebilecek. Bunu yapabilmek için de özellikle strateji ekibimizi güçlendiriyoruz.
SOSYAL MEDYANIN ÖNEMİ Bugün tüketiciler vakitlerini en çok sosyal medya kanallarında harcıyor. Sosyal medya ekibi içindeki data analiz ekibimiz gerek sosyal medyayı yoğun olarak kullanan tüketicilerden topladığı verilerle, gerekse sosyal dinleme bilgilerini inceleyerek kreatif ekipler için iç görü ve yönlendirme yaratıyor. Ayrıca markaların günlük iletişimi içinde mikro içerik üretimleriyle fark yaratmaya çalışıyor. “

 

MALİYETLERİ ORTADAN KALDIRAN MECRA
2005 yılında kurulan Sistem 9 Medya’nın amacı tek merkezden yönetilen dijital yayın sistemini seçkin kuaför ve berberlerde hayata geçirmekti. CTV adıyla yayına başlayan mecra, artan taleplerle birlikte ivme kazanarak diğer şehirlere de yayılmaya başladı. İlerleyen yıllarda şirketler bu sistemden ilham alarak genel merkezlerinde, şubelerinde, bayilerinde ve diğer noktalarında “Kurumlarına özel TV sistemleri”ni oluşturmak adına Sistem 9 Medya’dan hizmet almaya başladı.
SEKTÖRÜNDE İLK Bugün 10 ülkede, 17 binden fazla ekran yönetimi ve 80’den fazla şirkete hizmetiyle devam eden kurumun Türkiye’de bu alandaki payı yüzde 75. Sistem 9 Medya İcra Kurulu Başkanı Kaan Akın günümüzde bu alanda dünyada 3’ncü konumda olduklarını söylüyor. 2014 yılı sonu itibarıyla NBK Capital’in yüzde 51 hisselerini devralmasıyla sektörde yurtdışından ilk yatırım alan şirket olduklarını belirtiyor ve “NBK Capital ile yapmış olduğumuz ortaklık sonrasında ciddi yatırımlara başladık. Yatırımlarımızı her yıl en az yüzde 50 büyüterek devam ettirmeyi hedefliyoruz” diye konuşuyor.
ERİŞİMİ YÜKSEK Reklamverenler için mecralar arasında seçim yaparken, erişimin en önemli tercih sebebi olduğunu biliyoruz. Akın, ”Sahip olduğumuz
mecralar ayda 30 milyonu aşkın kişiye ulaşıyor
. Reklam mecralarında ekranlarımızın izlenme oranlarını yüzde 88 seviyelerine taşıdık. Dünyada  ‘Kurumsal TV’ olarak adlandırdığımız sistemler, gelişmiş ülkelerde yaygın bir şekilde kullanılıyor. Bu sistem tüm sektörlere hitap ediyor. Sistemimiz istenen noktadaki ekrana istenen mesajı iletebilme özelliğini sahip. Bizden bu hizmeti alan kurumlar, iç iletişim ve müşteri memnuniyetini en üst düzeye çıkarabiliyor. Sistem, şirketlerin kurumsal kimliğini tamamladığı gibi, afiş, matbaa ve uygulama gibi maliyetleri de ortadan kaldırıyor” diyor.

 

ÖNE ÇIKANLAR
YENİ KRİTERLER Reklamcılık sektörünün yeni kriterleri nedir diye sorduğumuzda Kramp Ajans Başkanı Ahmet Akın şöyle yanıt veriyor: “Bir dönem anlamsızca ‘dijital’ mi yoksa ‘geleneksel’ medya mı daha güçlü sorusuyla geçti. Dijitalin artık sadece bazı alanlar için geçerli bir seçenek olmadığı, her mecrayı, her platformu etkilemeye ve dönüştürmeye başlamasıyla tüm paradigmaları değiştirdiğini gördük. Bugüne kadar geleneksel diye isimlendirilen kanallar dijitalin de etkisiyle “yeni geleneksel”e doğru evriliyor. Bu dönemde iki performans kriteri var: Hız ve kültür…
SERTİFİKA PROGRAMI IAB Türkiye’nin Kadir Has Üniversitesi Yaşam Boyu Eğitim Merkezi işbirliğiyle gerçekleştirdiği “Dijital Pazarlama İletişimi Sertifika Programı” 5'inci kez başlıyor. “#Dijitalleşin” başlığı altında yapılan seminer, sektörün ihtiyaçlarını karşılayacak insan kaynağı oluşumuna destek vermek amacıyla tasarlandı. Programda yeni dönem dersler, 24 Ekim - 26 Aralık 2015 tarihleri arasında yapılacak.

 

İLGİ ÇEKENLER

REKLAM YATIRIMI Reklam yatırımlarının tüm dünyada yaklaşık yüzde 5,3 büyümesi bekleniyor. Türkiye’nin “Reklam yatırımı/GSYH” oranı binde 30-35 civarında. Dünya ortalaması ise binde 75. Verilere göre ekonomik kriz yaşanan ülkelerin reklam yatırımı/GSYH oranı Türkiye’nin üstünde. 2015 beklentisi ise binde 30 olması yönünde.
YENİ AJANS Ajans Press’in medya takibindeki 62 yıllık tecrübesini arkasına alarak Ajans Press Group bünyesinde hayatına başlayan ITS Medya; dijital platformlarda haber takibi, analiz, dijital stratejik danışmanlık ve kriz yönetimi alanlarında hizmet veriyor. Monitoring hizmetiyle kurum, kişi ve markaların talepleri doğrultusunda dijital platformlardaki tüm haberleri 100 bine yakın site ve sosyal medya mecrasında arayabilen ITS Medya, müşterilerine tüm site ve mecraları ayrıştırarak sunuyor.

 

Twitter

1.Justin Tindall/ Leo Burnett Londra Kreatif Direktörü
“Neden Cannes’daki teknoloji firmaları reklama bu kadar zarar veriyor?”

2.Nils Leonard/Grey Londra Kreatif Direktörü
“Eğer geçmişte ne olduğunu bilmek istiyorsan, kendini tedavi ederek ilerlemeye devam et. Eğer şimdiyi değiştirmek istiyorsan da geçmişle şimdiki zamanı biraz karıştır.”

3. Güven Borça/ Markam Danışmanlık Şirketi Kurucusu
“Nesnelerin interneti zirvesinin sabah oturumu oldukça ufuk açıcıydı ama ortada fazla pazarlamacı görmedim. Bakın bu iş ciddi.”

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


YAZARIN DİĞER YAZILARI TÜMÜNÜ GÖRÜNTÜLE

Dominos'un teknoloji farkı

10 NİSAN, 2019

Golin'in ajandası

4 ŞUBAT, 2019

OMNICHANNEL ETKİSİ

17 OCAK, 2019

Reklam bireysel oldu

5 ARALIK, 2018

Hero yok Shero var

5 EYLÜL, 2018

Türkiye'de bir ilk

14 MART, 2018

Daha hızlı olmak gerek

20 EKİM, 2017

Yeniden doğuş

19 EKİM, 2017

Yorum Yaz