2010 satın alması sonrası 41?29!, Grey network’ünün
bir parçası haline gelmiş bağımsız bir ofis olarak çalışıyordu. Alemşah Öztürk,
en son geçen yıl Grey grubu içerisinde EMEA dijital başkanlığı rolünü de
üstlendi. Bu birleşme WPP içinde gerçekleşen en büyük hareketti. Bu önemli
görev ve birleşmeden sonra ajansta neler yaşandığını Alemşah Öztürk ile
görüştük.
YÖNETİMDE DEĞİŞİKLİK “Grey grubu üst
düzey yöneticileri, Türkiye’de yönetim değişikliğine gitmeye karar verdi. Yeni
yönetim değerlendirilirken, bu anlatılan vizyonun yön verici olması esas alındı
ve bu değişimi bizim yönetmemiz için teklif getirildi. Bu, WPP içinde gerçekleşen
bu büyüklükteki ilk hareketti.
BİRLEŞMENİN SONUCU Grey İstanbul
özellikle müşteri yönetimi konusunda fark yaratmış bir ülke ofisi. Özellikle
son 3-4 yıldır artan bir başarı grafiğine sahip. Geçen yıl yüzde 130’un
üzerinde büyüdü. Cannes Lions ödülüyle de bunu tekrar vurgulamış oldu. Çalışma şeklimiz ve kültürümüzü tamamen bu tam
hizmet yapısını ve entegre iletişim çözümleri üretmeye göre kodladık. Reklamverenler
artık 3-4 ajansla yönetmek zorunda kaldıkları TV, basın, dijital, sosyal medya
ve mobil gibi kanalların hepsini tek bir kanal üzerinden yönetebilecek. Bunu
yapabilmek için de özellikle strateji ekibimizi güçlendiriyoruz.
SOSYAL MEDYANIN ÖNEMİ Bugün
tüketiciler vakitlerini en çok sosyal medya kanallarında harcıyor. Sosyal medya
ekibi içindeki data analiz ekibimiz gerek sosyal medyayı yoğun olarak kullanan
tüketicilerden topladığı verilerle, gerekse sosyal dinleme bilgilerini
inceleyerek kreatif ekipler için iç görü ve yönlendirme yaratıyor. Ayrıca
markaların günlük iletişimi içinde mikro içerik üretimleriyle fark yaratmaya
çalışıyor. “
MALİYETLERİ ORTADAN KALDIRAN MECRA
2005 yılında kurulan
Sistem 9 Medya’nın amacı tek merkezden yönetilen dijital yayın sistemini seçkin
kuaför ve berberlerde hayata geçirmekti. CTV
adıyla yayına başlayan mecra, artan taleplerle birlikte ivme kazanarak diğer şehirlere
de yayılmaya başladı. İlerleyen yıllarda şirketler bu sistemden ilham alarak genel
merkezlerinde, şubelerinde, bayilerinde ve diğer noktalarında “Kurumlarına özel
TV sistemleri”ni oluşturmak adına Sistem 9 Medya’dan hizmet almaya başladı.
SEKTÖRÜNDE İLK Bugün 10 ülkede, 17
binden fazla ekran yönetimi ve 80’den fazla şirkete hizmetiyle devam eden
kurumun Türkiye’de bu alandaki payı yüzde 75. Sistem 9 Medya İcra Kurulu
Başkanı Kaan Akın günümüzde bu alanda dünyada 3’ncü konumda olduklarını
söylüyor. 2014 yılı sonu itibarıyla NBK Capital’in yüzde 51 hisselerini
devralmasıyla sektörde yurtdışından ilk yatırım alan şirket olduklarını
belirtiyor ve “NBK Capital ile yapmış olduğumuz ortaklık sonrasında ciddi
yatırımlara başladık. Yatırımlarımızı her yıl en az yüzde 50 büyüterek devam
ettirmeyi hedefliyoruz” diye konuşuyor.
ERİŞİMİ YÜKSEK Reklamverenler için
mecralar arasında seçim yaparken, erişimin en önemli tercih sebebi olduğunu
biliyoruz. Akın, ”Sahip olduğumuz
mecralar ayda 30 milyonu aşkın kişiye ulaşıyor. Reklam
mecralarında ekranlarımızın izlenme oranlarını yüzde 88 seviyelerine taşıdık. Dünyada
‘Kurumsal TV’ olarak adlandırdığımız
sistemler, gelişmiş ülkelerde yaygın bir şekilde kullanılıyor. Bu sistem tüm
sektörlere hitap ediyor. Sistemimiz istenen noktadaki ekrana istenen mesajı
iletebilme özelliğini sahip. Bizden bu hizmeti alan kurumlar, iç iletişim ve
müşteri memnuniyetini en üst düzeye çıkarabiliyor. Sistem, şirketlerin kurumsal
kimliğini tamamladığı gibi, afiş, matbaa ve uygulama gibi maliyetleri de
ortadan kaldırıyor” diyor.
ÖNE ÇIKANLAR
YENİ KRİTERLER Reklamcılık sektörünün yeni kriterleri nedir diye
sorduğumuzda Kramp Ajans Başkanı Ahmet Akın şöyle yanıt veriyor: “Bir dönem
anlamsızca ‘dijital’ mi yoksa ‘geleneksel’ medya mı daha güçlü sorusuyla geçti.
Dijitalin artık sadece bazı alanlar için geçerli bir seçenek olmadığı, her
mecrayı, her platformu etkilemeye ve dönüştürmeye başlamasıyla tüm paradigmaları
değiştirdiğini gördük. Bugüne kadar geleneksel diye isimlendirilen kanallar
dijitalin de etkisiyle “yeni geleneksel”e doğru evriliyor. Bu dönemde iki
performans kriteri var: Hız ve kültür…
SERTİFİKA PROGRAMI IAB Türkiye’nin Kadir Has
Üniversitesi Yaşam Boyu Eğitim Merkezi işbirliğiyle gerçekleştirdiği “Dijital
Pazarlama İletişimi Sertifika Programı” 5'inci kez başlıyor. “#Dijitalleşin” başlığı
altında yapılan seminer, sektörün ihtiyaçlarını karşılayacak insan kaynağı
oluşumuna destek vermek amacıyla tasarlandı. Programda yeni dönem dersler, 24
Ekim - 26 Aralık 2015 tarihleri arasında yapılacak.
İLGİ ÇEKENLER
REKLAM YATIRIMI Reklam yatırımlarının tüm dünyada yaklaşık yüzde 5,3 büyümesi bekleniyor.
Türkiye’nin “Reklam yatırımı/GSYH” oranı binde 30-35 civarında. Dünya
ortalaması ise binde 75. Verilere göre ekonomik kriz yaşanan ülkelerin reklam
yatırımı/GSYH oranı Türkiye’nin üstünde. 2015 beklentisi ise binde 30 olması yönünde.
YENİ AJANS Ajans Press’in medya takibindeki 62
yıllık tecrübesini arkasına alarak Ajans Press Group bünyesinde hayatına
başlayan ITS Medya; dijital platformlarda haber takibi, analiz, dijital
stratejik danışmanlık ve kriz yönetimi alanlarında hizmet veriyor. Monitoring hizmetiyle kurum, kişi ve markaların talepleri
doğrultusunda dijital platformlardaki tüm haberleri 100 bine yakın site ve
sosyal medya mecrasında arayabilen ITS Medya, müşterilerine tüm site ve
mecraları ayrıştırarak sunuyor.
Twitter
1.Justin Tindall/
Leo Burnett Londra Kreatif Direktörü
“Neden Cannes’daki teknoloji firmaları reklama bu kadar zarar veriyor?”
2.Nils Leonard/Grey Londra Kreatif Direktörü
“Eğer geçmişte ne olduğunu bilmek istiyorsan, kendini tedavi ederek ilerlemeye
devam et. Eğer şimdiyi değiştirmek istiyorsan da geçmişle şimdiki zamanı biraz
karıştır.”
3. Güven Borça/ Markam Danışmanlık Şirketi Kurucusu
“Nesnelerin interneti zirvesinin sabah oturumu oldukça ufuk açıcıydı ama ortada
fazla pazarlamacı görmedim. Bakın bu iş ciddi.”
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?