Markalar "Selfie" peşinde

Senbir’e göre selfie yaş ortalamasının 24 olması, markalar adına son derece önemli bir grubu hedef kitle haline getiriyor.

10.06.2014 23:48:330
Paylaş Tweet Paylaş
Markalar "Selfie" peşinde
2 MİLYON RETWEET
Selfie trendi, tüm dünyayı sarmış durumda. Son olarak Oscar töreninde Samsung’un viral projesiyle hayata geçen “selfie” pozu, 2 milyona yakın retweet aldı. Bu rekor sayının Obama’nın rekorunu bile kırdığını belirten Hakan Senbir, “Yılın bu ‘selfie’ pozu, reklamcılıkta yeni bir normali ortaya koyuyor.

Tabloyu görmek için görsele tıklayın.

Bu yeni normal, cep telefonundaki kamerayı kendisine çeviren, 1977 ile 1994 arasında doğmuş (Y kuşağı) ve 1994 ile 2003 yılları arasında doğmuş ‘mobil kuşak’ olarak da adlandırılan M kuşağının yeni iletişim anlayışı. İşte markalar da bugün selfie’yi yaratan bu iki kuşağın ibresini kendilerine döndürmenin peşinde” diyor.

MERCEK ALTINDAKİLER
Senbir’e göre selfie yaş ortalamasının 24 olması, markalar adına son derece önemli bir grubu hedef kitle haline getiriyor. Senbir, “Bu açıdan baktığımızda selfie trendi, hazır giyimden bankacılığa, otomobilden turizme kadar pek çok bireysel kullanıma açık sektörü mercek altına alıyor. Şimdi asıl mesele markaların ‘selfie’ trendi ile ilişkisinin nasıl olacağını anlamak. Burada önemli olan selfie kadrajına doğal yollardan girebilmek” diye konuşuyor.

BU TREND SÜRMEZ
Öte yandan Alaaddin Adworks Kreatif Direktörü İsmail Bölükbaşı ise bu trendin daha fazla sürmeyeceği görüşünde. Yenilikler ve trendlerin zamanın ruhuna uygun şekilde çok kısa zaman aralıklarıyla değiştiğine dikkat çeken Bölükbaşı, “Selfie trendi de onlardan biri olacak gibi görünüyor. Tabii ki markalar için iletişim fırsatları bu trendle sınırlı kalmayacak. Kuşkusuz yeni fenomenler çıkacak.

Şu dönemde markalar, bir ürün yerleştirme ve kulaktan kulağa iletişim aracı olarak selfie’nin tadını çıkarıyor, ama yakın gelecekte bu etki ne kadar sürdürülebilecek, bunu hep beraber göreceğiz” diye konuşuyor.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


YAZARIN DİĞER YAZILARI TÜMÜNÜ GÖRÜNTÜLE

Dominos'un teknoloji farkı

10 NİSAN, 2019

Golin'in ajandası

4 ŞUBAT, 2019

OMNICHANNEL ETKİSİ

17 OCAK, 2019

Reklam bireysel oldu

5 ARALIK, 2018

Hero yok Shero var

5 EYLÜL, 2018

Türkiye'de bir ilk

14 MART, 2018

Daha hızlı olmak gerek

20 EKİM, 2017

Yeniden doğuş

19 EKİM, 2017

Yorum Yaz