MEDİAPULSE

19.03.2015 16:53:590
Paylaş Tweet Paylaş
MEDİAPULSE
Online reklam nasıl etkiliyor
 “Hedefimiz çift yönlü diyalog” Google online reklamların offline satışlara etkisini ölçmeye yönelik Tahmini Toplam Dönüşüm (ETC) birimini, 2013 sonunda hizmete soktu. Şirket geçtiğimiz günlerde de bu birimin altına şu an için ABD’de sınırlı sayıda reklamcıya sunulacak olan “Mağaza Ziyaretleri” ölçütünün ekleneceğini duyurdu. Google Türkiye Pazarlama Müdürü Özgür Kirazcı, bu ölçüt sayesinde reklamverenlerin satış noktalarına müşteri getirme konusunda hangi kampanyaların daha etkili olduğunu öğrenme şansı elde ettiklerini belirtiyor. “Böylelikle yatırımlarının geri dönüşü konusunda daha ayrıntılı bilgi edinerek kampanyalarının kreatif, stratejik ve diğer özelliklerini daha doğru planlama imkanına kavuşuyorlar” diyor.
Kirazcı bu uygulamanın neden önemli olduğunu da maddeler halinde şöyle sıralıyor:
* Google Türkiye’nin The Boston Consulting Group’a hazırlattığı Türkiye İnternet Ekonomisi Raporu’na göre internet ekonomisi 2017 yılına kadar yüzde 19 büyüyecek.
* Tüketim, 2017 yılına kadar yıllık yüzde 22 büyüme göstererek Türk internet ekonomisine 51 milyar TL katkıda bulunabilecek.
* İnternet satışlarının etkisini gösteren çarpıcı örnek ise Polikarbon adlı işletmenin gelişimi. Şirket, işini internete taşıdıktan sonra 2011’de 150 bin TL olan cirosunu 2012’de 7 milyon TL düzeyine çıkardığını açıkladı.
* Accenture Seamless Retail Study sonuçlarına göre tüketicilerin yüzde 88’i ürünleri online araştırdıktan sonra alışverişi mağazada gerçekleştiriyor.
* Forrester tarafından Amerika’da yapılan son perakende çalışması da 2017 yılına kadar offline perakende satışlarının web’den yüzde 50 oranında etkileneceğini ortaya koyuyor. Aynı dönemde web’den etkilenen mağaza içi satışın 1,8 trilyon dolara yükseleceği tahmin ediliyor.
* ABD’deki perakende satışlarının kabaca yüzde 95’i fiziksel mağazalarda gerçekleşiyor. Tüketicilerin yüzde 32’si lokasyon bazlı arama reklamları sonucunda bir mağazaya gidiyor veya alışveriş yapıyor. Tüm bunlar düşünüldüğünde, reklamverenlerin söz konusu arama reklamlarının fiziksel lokasyonlarına yapılan ziyaretleri ne kadar etkilediğini bilmeleri çok daha fazla önem kazanıyor. 

“Hedefimiz çift yönlü diyalog”
ÖNE ÇIKAN UNSUR
Beyaz eşya sektörünün güçlü markalarından Bosch, 360 derece bütünleşik pazarlama iletişimi çalışmalarıyla faaliyet gösterdiği her bir kategoride konumunu daha da güçlendirmeye çalışıyor. Markanın iletişiminde öne çıkan ana unsur ise çevreci yaklaşımı. Pazarlama bütçelerinin yüzde 8-10’unu doğa dostu ürünlerinin tanıtımına ve sosyal paydaşlarıyla yürüttükleri kurumsal sosyal sorumluluk projelerine ayırdıklarını belirten Bosch Ev Aletleri Pazarlama Müdürü Neylan Süer, bu projeleri bu yıl da yeni uygulama ve içeriklerle sürdürmeyi planladıklarını söylüyor. 
TÜKETİCİNİN SESİ Bosch Ev Aletleri iletişiminde dijital mecraya da özel bir önem veriyor. Markanın ürün ve hizmetleriyle ilgili detaylı bilgiler, kampanyaları ve online satış platformu kurumsal internet sitesinde yer alıyor. Süer, “Siteye ek olarak Facebook sayfası ve YouTube kanalı üzerinden sosyal medya için özel olarak geliştirdiğimiz farklı kampanyalarla tüketicilerimize ulaşıyoruz. Markaların tüketicilerle direkt iletişime geçmesini sağladıkları için çok önemsediğimiz sosyal medya hesaplarımızı yönetirken sadece Bosch markasının değil, tüketicilerimizin de sesinin duyulması gerektiğini düşünüyoruz. Her iki tarafa da fayda sağlayabilecek çift yönlü diyaloglar başlatabilmeyi ve bu diyalogları uzun süreli kılmayı hedefliyoruz” diyor.

Yeni başkanın ilk hedefi
GÜNDEM
Reklam Yaratıcıları Derneği’nde (RYD) kısa bir süre önce Murat Şam başkanlığa geldi. Fabrika Ajans Yönetici Ortağı olan Şam, Cahit Işık’ın yürüttüğü bu sorumluluğu almaktan memnun. Gündeminde birçok konu olduğunu söylüyor. Bu konular arasında en önceliklisi ise kurumu yeniden yapılandırmak.
YENİ YAPI Reklam Yaratıcıları Derneği’nin bugüne kadar nitelikli birçok işe imza attığının altını çizen Şam, bu değerli derneğin yeniden gönüllerde taht kurmasını sağlayacağını söylüyor. “Bunu da son dönemlerdeki pasif duruş algısından sıyrılıp etkinlik, eğitim, dernek yayınları gibi mecraları yeniden yapılandırarak sağlayacağız. Çok kısa sürede özlenen RYD’ye kavuşacaksınız. Ayrıca sektör çalışanları gibi küçük ve orta ölçekli işletmeleri de dinleyen, sektörü daha çok kapsayan bir yapı arzuluyoruz” diyor. 
BÜYÜME Şam’ın tek gündemi RYD değil. Yönetici ortağı olduğu Fabrika’yı da büyütmeye odaklanıyor. Türkiye’nin hem dijital hem konvansiyonel anlamda hizmet veren ilk hibrid ajansı olduklarının altını çizen Şam, “Geçtiğimiz yıl yüzde 40 büyüdük. Bu yılki hedefimiz yüzde 70’in üzerinde büyümek. Ayrıca 2015’in en önemli hedeflerinden biri de İngiltere’de Fabrika’nın bir şubesini açmak. Bu konuda İngiltere’deki müşterilerimizle yakın temaslar halindeyiz” diye konuşuyor.

BU AY İLGİNİZİ NE ÇEKTİ? 
FİLLİ BOYA

Alaaddin Adworks Kreatif Direkötürü İsmail Bölükbaşı: “Fiili boya Özgecan Aslan’ın anısına #özgecanicin hashtag’i ile televizyonlarda yayınlanan reklam filmiyle insanların kalbini fethetti. Filli Boya tarafından hazırlanan ve saat 21.00- 22.00’de yayınlanan reklamda, siyah ekran üzerinde ‘SİMSİYAH’ ve #özgecanicin ifadelerine yer verildi” diyor.
BİRLEŞME 
Art Grup Eş Başkanı Özgür Sağlam’dan bu ay sektörü çok canlandıracak bir haber geldi. Şirket birleşmelerine bir yenisi daha eklendi.Özgür Sağlam bu sevinçli haberi şöyle anlattı: “1 Mart 2015’ten itibaren dünyanın en büyük 4 reklam grubundan Interpublic Group of Companies (IPG) network’ünde yer alan FCB Istanbul ve FCB İzmir ile birleştik.” 

“İçimdeki ütopik reklamcıyla pratik reklamcının işbirliği yapmasını nasıl sağlayabilirim acaba?”
Haluk Sicimoğlu/Alice BBDO Strateji Direktörü 
Uğurcan Ataoğlu/Alametifarika Kurucu Ortağı ve Kreatif Direktörü
 “Yaptığımız işler coğrafyanın zekası mı yoksa zekanın coğrafyası mı, diyerek dolaşıyoruz.” 
Geoffrey Hantson/ Duval Guillaume Kreatif Direktörü
Müşterinizle yaptığınız toplantılar, size en önemli soruyu sordurur: “Bu ay ne yaptık?” 
Mark Fitzloff /Wieden+Kennedy Kreatif Direktörü
“Mutluluk, harika bir işinin olduğunu bilmektir.”

ÖNE ÇIKANLAR
REKLAM GELİRİ
 
Magna Global, 2015 değerlendirmesine dair raporunu tamamladı. Rapora göre küresel reklam gelirleri, 2015 yılında yüzde 4,8 artarak 536 milyar dolara ulaşacak. ABD, Çin ve Rusya’da yavaşlamalar görülse de Avrupa’daki dijital medya gelirleri yüzde 30 pazar payına ulaşacak. Türkiye’nin ise reklam gelirinde yüzde 7,3’lük büyüme kaydetmesi bekleniyor. Bu oran, Magna Global’in yüzde 8,8’lik bahar dönemi tahminlerinin biraz aşağısında. 
REED ÖDÜLÜ 
Cumhuriyet Halk Partisi’nin (CHP), 30 Mart’ta gerçekleştirilen 2014 yerel seçimlerinden hemen önce yayınladığı, belediye başkan adaylarının bir araya gelerek “Hayat Bayram Olsa” şarkısını koro halinde seslendirdikleri reklam filmi, Reeds Ödülleri 2015’in finalistleri arasına girdi. Yayınlandığı dönemde beğeniyle karşılanan ve 1 milyona yakın gösterim oranına ulaşan film, politik kampanya çalışmalarını değerlendiren yarışmada “En İyi Uluslararası İnternet Videosu” kategorisinde son değerlendirmeye kalan üç adaydan birisi oldu. 

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


YAZARIN DİĞER YAZILARI TÜMÜNÜ GÖRÜNTÜLE

Dominos'un teknoloji farkı

10 NİSAN, 2019

Golin'in ajandası

4 ŞUBAT, 2019

OMNICHANNEL ETKİSİ

17 OCAK, 2019

Reklam bireysel oldu

5 ARALIK, 2018

Hero yok Shero var

5 EYLÜL, 2018

Türkiye'de bir ilk

14 MART, 2018

Daha hızlı olmak gerek

20 EKİM, 2017

Yeniden doğuş

19 EKİM, 2017

Yorum Yaz