Mediapulse

20.07.2015 15:03:180
Paylaş Tweet Paylaş
Mediapulse
“HEDEFİMİZİN ALTINDA KALDIK” Reklamcılar Derneği’nin yeni başkanı Kayhan Şardan, geçen yıl reklam sektörüne yapılan yatırımları açıkladı. 2014’te 6 milyar TL’lik bir yatırım gerçekleştiren reklam sektörünün nasıl bir tablo çizdiğini Şardan ile konuştuk.
OLUMSUZ BÜYÜME Kayhan Şardan, 2014 yılında bir önceki yıla göre yüzde 4,31’lik bir büyüme gerçekleştirdiklerini belirtiyor ve devam ediyor: “Ne yazık ki sektör olarak arzu ettiğimiz büyüme rakamlarına ulaşamadık. Seçim dönemleri, yıl içerisinde Soma’da yaşanan üzücü kaza ve sınırlarımıza yakın bölgelerde yaşanan türlü olayların sektörümüzdeki büyümeyi olumsuz etkilediğini düşünüyorum. Yılın ikinci yarısında bir toparlanma olsa da hedefimiz olan yüzde 7-8 rakamlarının altında kaldığımız bir gerçek.”
BU YIL NE BEKLİYOR? Şardan, 2014’de mecra dağılımlarından çok daha farklı bir tablo beklemiyor. Seçim açıkhava ve basın kategorisini biraz hareketleneceğini, dijitalin önceki yıllarda olduğu gibi pastadan biraz daha pay alarak büyümeye devam edeceğini, TV’nin de kuvvetli şekilde en önemli mecra olarak yerini koruyacağını düşünüyor ve ekliyor: “Biz iyimser bir beklenti içerisinde yüzde 10’lara yaklaşan bir büyüme hedefliyoruz.” YENİ BAŞKANIN GÜNDEMİ Kayhan Şardan, gündemindeki başlıkları şöyle anlatıyor: “Ülke ekonomisi ve buna paralel olarak da sektörümüzün büyümesi, en önemli gündem maddemiz. Yeni kanunlar ve düzenlemeler, yıl sonu devreye girecek olan karşılaştırmalı reklam gibi önemli bazı gündem maddelerimiz var. Bu konular sektörümüzün büyümesinde katkı sağlayacak. Sektörümüzün çalışma koşullarının iyileştirilmesi ve konkur ilkeleri dokümanının hayata geçmesi konusunda da önemli adımlar atmayı planlıyoruz.”
CLEAR’IN SON KAMPANYASI Unilever’in Clear markası için hazırladığı iletişim kampanyası son dönemde oldukça dikkat çekici. Marka, geçen yıldan bu yana stratejinin çatı söylemi olan “Göster kendini” ile sağlıklı saçların kişinin kendine olan güvenini artırdığı fikrini ön plana çıkarmaya özen gösteriyor.
YENİ MESAJ Bu yıl “Derinlemesine temiz, her zaman kepeksiz” mesajını vurguladıklarını belirten Unilever Kişisel Bakım Pazarlama Direktörü Handem Çelenkler, şöyle konuşuyor: “Bu kampanyamızın hazırlık aşamasında erkek ve kadın tüketiciler arasındaki saç bakımından beklentileri karşılaştırdık ve her konuda olduğu gibi kadınlarla erkeklerin saç bakımından beklentilerinin de birbirlerinden farklı olduğunu bir kez daha hatırlamış olduk.”
KAMPANYA Nisan ayında başlayan kampanya, şu anda TV ve sosyal medya üzerinden tüketicilere ulaşıyor. Farklı mecralarda da kampanyanın duyurulacağını belirten Çelenkler, “Kampanyamız çerçevesinde, eğlenceli yeni projelerimizle şehir hayatını biraz tiye alacağımız ve yenilikçi uygulamalarla tüketicilerimize farklı deneyimler sunacağımız çalışmalarımız yıl boyu devam edecek. Bunların yanı sıra iletişim çalışmalarımızda vurguladığımız, şehir hayatının kiri ve tozunu esprili bir dille anlatmayı hedeflediğimiz açık hava uygulamalarıyla da tüketicilerimize ulaşmayı planlıyoruz. Handem Çelenkler, kampanyanın yıldızı Burak Özçivit’i, geçen yıllarda takım elbisesiyle daha farklı ortamlarda görüldüğünü, bu yıl Clear reklam filminde, İstanbul sokaklarında koşarken daha spor bir kıyafetle izlediğimizi belirtiyor.
ÖNE ÇIKANLAR
TBWA\WORLDWIDE Başkanı ve CEO’su Troy Ruhanen, Avrupa Bölgesi’ndeki yeni liderlik atamaları da dahil olmak üzere global yönetim atamalarını duyurdu. Global pazarlar dışında kalan ana bölgeler, bu atamalar kapsamında yeniden düzenlenecek. Avrupa, Ortadoğu ve Afrika ikiye ayrılacak ve Cem Topçuoğlu ve Kris Govaerts tarafından yönetilecek. TBWA\ISTANBUL CEO’su Cem Topçuoğlu, Türkiye ile birlikte, Polonya, İsviçre, Çek Cumhuriyeti, Avusturya, Ukrayna, Macaristan, Slovakya, Romanya, Bulgaristan, Yunanistan, tüm Adriyatik ülkeleri, Rusya ve Kafkaslar, Ortadoğu ve tüm Afrika’yı kapsayan 50 ülkenin bulunduğu ve yaklaşık 2 bin kişinin çalıştığı bölgeden sorumlu “başkan” oldu.
 İZİNSİZ PAZARLAMA Tüketiciye kısa mesaj veya e-posta yoluyla ya da telefonla arayarak ulaştırılan pazarlama ve tanıtım mesajlarını düzenleyen 6563 sayılı “Elektronik Ticaretin Düzenlenmesi Hakkında Kanun”, mayıs ayında yürürlüğe giriyor. Dün bir basın toplantısında konuşan Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Feridun Bilgin, yaptığı açıklamada, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurulu (BTK) tarafından pazarlama amaçlı haberleşmelere ilişkin usul ve esaslara ilişkin taslak metnin hazırlandığını belirtti. BU AY İLGİNİZİ NE ÇEKTİ
GOOGLE GLASS Kramp Ajans Başkanı Ahmet Akın’ın son dönemde dikkatini en çok çeken konu, Google gibi başarılı bir şirketin Google Glass’ta yaşadığı başarısızlık. Akın, şöyle konuşuyor: “Ürün, son şeklini almadan çok yoğun tanıtımının yapılması ve yüksek beklenti yaratılması hayal kırıklığı yaratan bir etken oldu. Teknoloji için insan yüzünün seçilmesinin yanlış olduğunu, Apple’ın yaptığı gibi insan bileğinin esas alınmasının doğru olduğunu söyleyebiliriz. Teknolojinin insan gözünün önünde bir engel oluşturması yerine arka plana geçerek özgürleştirmesinin değerini görmüş olduk.”
FACEBOOK Alaaddin Adworks Kreatif Direkötürü İsmail Bölükbaşı, “Sosyal medya kullanıcılarının belki de kafasını kurcalayan en büyük soru, ‘Biz öldükten sonra hesaplarımız ne olacak?’ Facebook, öldükten sonra profilimizi kim tarafından yönetileceğini bildirdiğiniz bir arayüz geliştirdi. Resmi vasisi yerine bireyin kendi karar verdiği kişi, Facebook hesabına erişim sağlayabilecek. Aynı zamanda hesabın silinmesi komutu da verilebiliyor” diye konuşuyor.
TWITTER Glen Hilzinger/ Leo Burnett Kreatif Direktörü “Leo Burnett Detroit yılın en iyi Twitter kampanyasıyla #ShortyAward kazandı.” Paul Silburn/ Saatchi&Saatchi Kreatif Direktörü “Reklamcılıkta en başarılı şey, her zaman bir hikaye anlatmaktır.”
Haluk Sicimoğlu/Alice BBDO Strateji Direktörü “‘Hayatı paylaş’, ‘Hayallerini ateşle’, ‘Günü yaşa’… Böyle sloganlar gördüğüm zaman içimden hazır ola geçip şöyle demek geliyor: ‘Emredersiniz’”
Yaşar Akbaş/Happy People Project Kurucusu “Sektör ErolGaz reklamına gülüyor ama bin katı paraya yapılan muteber markaların reklamlarına ne demeli? En azından ErolGaz samimi” 

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


YAZARIN DİĞER YAZILARI TÜMÜNÜ GÖRÜNTÜLE

Dominos'un teknoloji farkı

10 NİSAN, 2019

Golin'in ajandası

4 ŞUBAT, 2019

OMNICHANNEL ETKİSİ

17 OCAK, 2019

Reklam bireysel oldu

5 ARALIK, 2018

Hero yok Shero var

5 EYLÜL, 2018

Türkiye'de bir ilk

14 MART, 2018

Daha hızlı olmak gerek

20 EKİM, 2017

Yeniden doğuş

19 EKİM, 2017

Yorum Yaz