2015, gençleşme yılı
33 yıldır Publicis Worldwide Türkiye CEO’su ve Ülke Başkanı olan Osman Uslu, koltuğunu geçen yıl Faika Ergüder’e bırakmıştı. Ergüder’le CEO olarak geçirdiği ilk yılını ve ajansla ilgili stratejilerini konuştum:
AYRI KÜLTÜRLERDEN GÜÇ ALIYORUZ Publicis Worlwide sadece Publicis markalı ajansları kapsıyordu, oysa bugün Publicis Yorum, Publicis Healthcare, Saatchi&Saatchi Istanbul ve Nurun gibi birbirinden çok farklı ajans markalarını bünyelerinde barındırıyor. Ergüder, “Çeşitlilikten güç alarak büyüyoruz. Grubumuzdaki her ajansın ayrı bir kültürü ve iddiası var” diyor.
HEDEF LİDERLİK Yeni bir yapı oluşturduklarını belirten Ergüder, pek çok yeni marka ve hizmet türü ile ajansı büyütmeye devam edeceklerini söylüyor ve devam ediyor: “Hedefimiz elbette liderlik ancak büyüklük bizim için katsayılı olduğu zaman anlamlı.”
ESKİDEN FİKİRLER TEK TİPTİ Faika Ergüder, eskiden fikirlerin tek tip yani mecra odaklı olduğunu belirityor ve devam ediyor: “Şimdi ise deneyim merkezde duruyor. Deneyimi insana değebileceğimiz her yerde yaşatabiliriz. ‘Internet of things’ çağında yaratıcılık çok farklı kaynaklardan gelmeye başladı. Biz fikir konusunda mülkiyetçi bir zihniyetten çıkıp yaratıcılığın küratörlüğünü yapabileceğimizi görüyoruz.
DİJİTAL AJANSLARA NE OLACAK? Ergüder, önümüzdeki dönemde kreatif iş yapmaya çalışan dijital ajanslar mecra bağımlı kalamayacaklarını düşünüyor. “Ya konvensiyonel ajanslarla birleşme yoluna gidecekler ya da kendilerini evirip yeni tip bir ajans modeli ortaya çıkartacaklar. Biz bu noktada ikinci yolu tercih ettik ve bünyemizdeki dijital ajansımız Publicis Modem’i Nurun markasına dönüştürerek yeni bir iddia seviyesine taşıdık” diyor.
GÜNDEM MADDESİ Bu yılı kabuk değişimi ve gençleşme yılı ilan ettik. Geçtiğimiz bir yıl içinde hem tüm yapımızı yeniledik, hem yepyeni bir mekana taşındık. Ufuk çizgimizi daha da uzağa ittik.”
DOĞA KOLEJİ YENİ STRATEJİSİNİ KURDU
Eğitim sektörünün önemli markalarından Doğa Koleji, yeni dönemde Y&R reklam ajansı ile anlaşarak yeni stratejini kuruyor. Doğa Koleji Kurumsal İletişim Yöneticisi Esra Çabukcan, bu yıl reklam kampanyalarını 3 ayaklı olarak kurguladıklarını belirtiyor.
KAYITTAYIZ “Kayıttayız” kampanyası, okuluN erken kayıt dönemine işaret ediyor ve kendi stilinde bir “call to action” yaratıyor. Çabukcan, “Bugüne dek yapılan tüm ‘erken kayıt’ kampanyalarından hem ton hem söylem olarak hızla farklılaşan bu kampanyada, okulumuzun gerçek öğrencileri stüdyoda şarkı kaydederken görüntülendi” diyor.
HAYDİ GEL BİZİMLE OL İkinci adım ise “Haydi Gel Bizimle Ol” kampanyas. Bu kampanya erken kayıt döneminin hemen ardından velileri ve öğrencileri daha sıcak biçimde Doğa Koleji’ne davet ediyor ve kolejiN eğitim modelleri ve konsept kampüsleriyle farklılaşan akademik gücüne işaret ediyor.
BEYİN GÖÇÜNÜ ENGELLEME 2015 iletişiminin üçüncü adımını, Çabukcan, şöyle anlatıyor: “Bizim en büyük hedefimiz beyin göçünü engellemek. Yurtdışı eğitim hayali ve arzusu duyan gençlere, bu standartlarda eğitim verdiğimizi duyurmak istiyoruz.
BU AY İLGİNİZİ NE ÇEKTİ?
ALPER ÜNER’İN AYRILIŞI Manajans J. Walter Thompson’un CEO ve CCO’su Tuğbay Bilbay için bu ay öne çıkan gelişme şu oldu: “Grey Istanbul’u hem kendi ülkesinde hem Grey Network’ünde neredeyse sıfırdan çok önemli bir yere getirmiş olan Alper Üner’in CEO’luk görevinden ayrılışı çok önemli bir gelişme oldu.
Bu, ülkede süreklilik vadelerinin kısalığının bir başka tescili oldu benim
için. Alper ile omuz omuza verip bin türlü zorluğa meydan okuyuşlarımız
geldi aklıma… Derin bir ‘off’ çektim sonra. ‘
HAVAS 2015’in ilk çeyreğinde Havas global gelirini 525 milyon dolara çıkardı. En güçlü olduğu yerler; 199 milyon dolar ciroya ulaşan Kuzey Amerika ve 40 milyon dolara yükselten Asya Pasifik ve Afrika bölgeleri oldu. Havas CEO’su Yannick Bolloré, “Performansımızın güçlü olduğu yerler; Amerika ve Asya Pasifik. İkinci çeyreğinde ise daha da büyümeyi hedefliyoruz. Ayrıca en önemli büyümeyi İngiltere’de öngörüyoruz. Bu ülkeye büyük yatırımlar yapmaya devam edeceğiz” diyor.
ÖNE ÇIKANLAR
MEDYA AJANSLARI GroupM Yönetim Kurulu Başkanı Irwin Gotlieb, medya şirketlerine artık “ajans” dememiz gerektiğini düşünüyor. Gotlieb: “ Hem müşteriler hem ajanslar finansal sonuçlar altında baskı hissediyor. Bazı müşteriler ajanslara karşı çok güvensiz davranıyor. Artık komisyonla çalışan ajans modeli zaten kalmadı. Biz kendimize medya ajansı artık demeyelim demiyorum.ama müşteri size garanti vermenizi istiyor. Bu nötr duruşumuzu engelliyor. Bu zorla katılmadığı bir düşünceyi savunmak demek” diyor.
SAMSUNG Alaaddin Adworks Kreatif Direkötürü İsmail Bölükbaşı için geçtiğimiz aylarda sektöre damgasını vuran projelerden biri Samsung Türkiye’nin Duyan Eller projesi oldu. İşitme engellilerin hayatıyla ilgili farkındalık yaratan harika bir film yayınladı. Bu film internette organik yayılma rekorlarını altüst ett diyor.
1.Steve Stoute/Translation Kurucusu ve CEO’su”
“Bildiğim en güçlü teşvik, otonomi ve gelişmedir.”
2. Alex Russell/DDB Kreatif Direktörü
“Elde ettiklerinizle yaşıyorsunuz, verdiklerinizle hayat kuruyorsunuz.”
3. Aytül Özkan/ Ogilvy Ülke Başkanı
“Küçük hanımlar küçük beyler! Sizler geleceğin bir gülü, yıldızı ve ikbal ışığısınız. Memleketi asıl ışığa boğacak olan sizsiniz.”
4. Uğurcan Ataoğlu/Alametifarika Ajans Başkanı ve Kreatif Direktörü
“Yönetenler ve yönetilenler değiliz seçenler ve seçilenleriz.”
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?