Mediapulse

2.03.2015 12:31:330
Paylaş Tweet Paylaş
Mediapulse
“Gerçekçi olma özelliği öne çıkacak” 
NASIL ETKİLEYECEK? Gümrük ve Ticaret Bakanlığı, karşılaştırmalı reklamlara ilişkin önemli bir düzenlemeyi hayata geçirmeye hazırlanıyor. Bakanlığın yeni dönem için yaptığı hazırlıkların karşılaştırmalı reklamlarda rakip şirket logosunun, isminin, fotoğrafının ve bilgilerinin açıkça kullanılabilmesinin önünü açması bekleniyor. Peki bu uygulama reklam sektörünü ve yaratıcılığı nasıl etkileyecek?
GÜÇLENDİRECEK Ogilvy&Mather Türkiye Ülke Başkanı Aytül Özkan’a göre karşılaştırmalı reklam, sektörü geliştirecek ve güçlendirecek. Uzun zamandır bu uygulamayı beklediklerini ifade eden Özkan, uygulamanın yaratacağı etkiye ilişkin de şöyle konuşuyor: “Yurtdışında birçok örneğini bildiğimiz karşılaştırmalı reklamlar, en fazla hızlı tüketim malları, bilişim teknolojileri, otomotiv, tezgah üstü sağlık ürünleri gibi kategorilerde karşımıza çıkıyor. Türkiye’de de durum farklı olmayacak. 
YAKIN TAKİP Reklamveren tarafında, marka yöneticilerinin kanunda belirtilen ilkeleri, sektörel ve kamu eliyle yapılan denetim mekanizmalarını ve örneklerini yakından takip etmeleri gerekecek. Yaratıcılık anlamında ise gerçekçi olma özelliği öne çıkacak, veriler araştırma sonuçları konuşacak ama aynı zamanda daha zeki, eğlenceli, akılda kalan işler yapılacak. Hepimizin bildiği gibi farklı kategorilerde global liderlerin karşılaştırmalı reklamlarını yıllardır büyük bir beğeniyle izliyoruz. Beklenti ve dileğimiz, fikirlerin ve rekabetin ilkeli, zeki ve kaliteli bir biçimde işlenmesi.”
3 haftada 15 milyon kişiye ulaştı
ÜLKEYE ÖZGÜ GERÇEK Nescafe, “Gerçek paylaşımlar” konseptiyle “Kahveni Al Gel” adını verdiği Türkiye’de yeni bir kampanya başlattı. Sosyal medyanın giderek daha fazla insanla bağlantı kurmayı sağladığını belirten Nescafe Pazarlama ve İletişim Müdürü Burçin Alev Ekşi, “Ancak hesaplarımızdaki arkadaşların kaçıyla gerçek anlamda bir şeyler paylaştığımızı bilmiyoruz. Bu merak kampanya fikrini doğurdu. Nescafe 2013 yılında Fransa’da hayata geçirip Cannes’da iki ödül alan bu projeyi Türkiye’ye uyarladık. Bu süreçte sosyal medyada arkadaşlıkla ilgili bu ülkeye özgü gerçek verilere ihtiyacımız olduğunu gördük” diyor. 
PAYLAŞIM HIZLA YAYILDI “Kahveni Al Gel” kampanyası, 17 Aralık tarihinde başladı. Kampanya kapsamında sıradan bir Facebook kullanıcısı olan Erdem, elinde iki fincan Nescafe ile bazı arkadaşlarına çat kapı ziyarete gidiyor. Erdem’in yaşadığı gerçek deneyimler, ilk etapta Youtube ve Facebook üzerinden paylaşıldı. Bu paylaşımların çok ilgi gördüğünü ve büyük bir hızla yayılmaya başladığını belirten Burçin Alev Ekşi, “Kampanyanın iletişimi, hem TV’de hem dijitalde yapıldı. Kampanyanın teaser filmi televizyonda yayınlandı ve dijitale yönlendirme bu film aracılığıyla yapıldı. Kampanyada dijital mecrada kısa sürede elde ettiğimiz sonuçlar oldukça başarılı. Sadece 3 haftada 15 milyon tekil ulaşılma, 10,3 milyon video izlenme ve 135 bin etkileşim gerçekleşti” diye konuşuyor.
~
ÖNE ÇIKANLAR
A AWARDS JUNIOR

Açıkhavada yapılan yaratıcı, etkili ve mecranın dilini doğru konuşan işleri ödüllendiren A Awards Açıkhava Reklamları Yarışması’na yeni bir kategori eklendi: A Awards Junior. İlk kez düzenlenen A Awards Junior 2015’in kategori sponsoru üniversite medya, marka sponsoru Yapı Kredi Play, jüri başkanı McCann Istanbul’dan Uğur Çakır oldu. 
AYŞE AYDIN
New York Festivals Grand Jury’sine Team Red Kreatif Direktörü Ayşe Aydın da davet edildi. Aydın, jüri üyeliğiyle ilgili şunları söylüyor: “Cannes’a katılacak tüm işleri önceden görmüş olacağım. Öte yandan jüri üyesi olmak ‘havalı’ değil zor bir iş. Hak eden işlerin ve bileklerin kazanması için sorumluluğun bir kısmını da alıp size veriyorlar. Önünüze gelen işler eşittir nice uzun saatler, iptal edilmiş randevular, paralize olmuş beyinler ve hayaller… Bu durum hepimize aynı mesajı vermeli: Objektif ol!” 

Bingo'dan sıra dışı bir sunum
TARİHİ DAİREDE BULUŞMA Bingo, yeni reklam ajansı TBWA\ISTANBUL ve yeni dijital ajansı Pradma’ya sunduğu marka ve ürün oryantasyonlarını klasik toplantı odalarının yerine Beyoğlu’nda tarihi bir dairede verdi. 2015 strateji ve hedeflerini 4 Floors’un İstanbul Boğazı’nı kuş bakışı gören katında anlatan Bingo ekibinin neden böyle bir yöntem seçtiğine gelince… 
OLMAZSA OLMAZ KURAL İyi projelerin, iyi fikirlerin çıkması için olmazsa olmaz kuralın ajansların marka ve ürünlerini yakından tanıması olduğunu dile getiren Bingo ekibi, “19 farklı segmentte ürünlerimiz mevcut, bu nedenle ürün sunumlarımız çok uzun sürüyor. Bu işi klasik bir toplantı odasında, ürünler için hazırladığınız sunumlar üzerinden yapacak olursanız, hem istediğiniz verimi alamazsınız hem uzayan süre dikkat dağıtır. 
GERÇEK FONKSİYONLAR Bu fikirden yola çıkarak, biz de ajanslarımızla evde bir araya gelelim istedik. Böylece asıl amacımız, hazırlanan powerpoint sunumlar üzerinden değil de mutfak ürünleri mutfakta, banyo ürünleri banyoda, yüzey temizleyicilerini zeminde kullanarak, dokunarak, koklayarak gerçek fonksiyonlarını göstererek anlatmaktı. Böylece hem ürünlerimizi, hem bizi çok daha iyi anlattığımızı düşünüyoruz” diyor. 

BU AY İLGİNİZİ NE ÇEKTİ? 
MUTLU MÜŞTERİ TBWA\Toronto, geçtiğimiz Noel dönemi için özel bir uygulama hayata geçirdi. Her zaman yaratıcı, etkili kampanyalarıyla müşterilerini satış hedeflerine ulaştırmaya çalışan ajansın uygulaması, müşterilerin tatil dönemi öncesinde değişen önceliklerinden yola çıkıyor ve müşteri memnuniyeti kavramına yeni bir boyut kazandırıyor. Uygulama, çocukları mutlu olan müşterilerin kendilerinin de mutlu olacakları gerçeğini temel alıyor. Müşterilerinin çocukları için birer “oyuncak tasarlama kiti” yaratan ve onlara gönderen ajans, çocuklardan hayallerindeki oyuncağı çizmelerini istedi. Sonrasında da ajans çalışanları çocukların tasarımlarını üç boyutlu modellere dönüştürerek 3D yazıcıdan çıktısını aldı. Oyuncakların hayata geçirilmesi sürecinde ambalaj detayları da ihmal edilmedi. 

“Esas olan gözlemdir, nereye nereden bakıldığı yönü netleştirir.” Levent Erden / Havas WorldWide Türkiye Grubu’nun Kurucu Ortağı 
Ali Saydam / Bersay İletişim Onursal Başkanı “Bütün mesele ‘Türk mutfağı kavramındaki Türk kimliğinden’ ulusal kimlik mi anlaşıldığı, yoksa milli kimlik mi?” 
Jay Crowe / Bohemia Interact Kreatif Direktörü “Eminim ki halkımız hayalini bile kuramayacağımız yeni teknolojileri gelecekte kullanacak.” 
Pelle Martin /Spring/Summer Kurucusu ve Kreatif Direktörü “CBS’de geleceğin yetenekleriyle ilgili konuşuyorum. İşe bu taraftan odaklanmak mükemmel.” 

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


YAZARIN DİĞER YAZILARI TÜMÜNÜ GÖRÜNTÜLE

Dominos'un teknoloji farkı

10 NİSAN, 2019

Golin'in ajandası

4 ŞUBAT, 2019

OMNICHANNEL ETKİSİ

17 OCAK, 2019

Reklam bireysel oldu

5 ARALIK, 2018

Hero yok Shero var

5 EYLÜL, 2018

Türkiye'de bir ilk

14 MART, 2018

Daha hızlı olmak gerek

20 EKİM, 2017

Yeniden doğuş

19 EKİM, 2017

Yorum Yaz