Publicis yorum 2016'ya hazırlanıyor

17.02.2016 16:51:210
Paylaş Tweet Paylaş
Publicis yorum 2016'ya hazırlanıyor

PUBLICIS YORUM 2016’YA HAZIRLANIYOR
Reklamcılık sektörünün önemli ajanslarından biri olan Publicis Yorum’un yönetim ekibi yenileniyor. Publicis Yorum Genel Müdürü Özlem Öğüt ve Publicis Yorum Executive Creative Director/Kreatif Direktörü Can Faga, yeni yönetim takımını oluşturdu. 2015, Publicis Yorum için aynı zamanda yatırım yılı da oldu. Yeni binaya geçildi. Healthcare ve shopper marketing gibi farklı alanlara yöneldiler. Neden yeni yönetime ihtiyaç duyduklarını ve nelerin değiştiğini Özlem Öğüt ile görüştük.
DEĞİŞİMİN NEDENİ Özlem Öğüt, Publicis Yorum’da en alt kademeden bu noktaya geldiğini belirtiyor ve devam ediyor: “Bu sayede, nelerin kalıcı olması gerektiğini, neleri yenilememiz gerektiğini yakinen görebiliyorum. Ülkemiz köklü sosyal değişimlerden geçiyor, internetle dünyaya paralel yaşayan genç nüfusumuzun hevesleri yenileniyor, kendi köklerimizden gelen kimliğimizle dünyadan esen rüzgarlar hiçbir zaman olmadığı kadar karışıyor, yer yer harmanlanıyor.”
ÇEŞİTLENDİRME İHTİYACI Öğüt, çokuluslu markalar için olduğu kadar yerli markaların da bu değişime ve yenilenmeye ayak uydurması gerektiğini düşünüyor. “Bizler de bu süreçlerin en önemli ortakları olarak, ajansın çalışma ve yaratma sistemlerini bu gözle değerlendiriyoruz. Klasik ‘reklamcı’ profilinin dışında ekiplerimizi nasıl çeşitlendirebileceğimize bakıyoruz. İşleyiş süreçlerimizi herkesin içindeki ‘yaratıcıyı’ nasıl daha fazla uyandırırız diye bakmaya odaklıyoruz” diyor.
NELER FARKLILAŞACAK?
Ajans içinde geliştirilmeyi istedikleri yönleri ise “mecra bağımsız” düşünce anlayışı. Farklı kökenlerden gelen yaratıcı değerleri uyumlu ve birlikte çalıştırabilmeyi, Türkiye’nin yükselen ve değişen trendlerini daha iyi anlayabilmeyi ve bunları markaların hizmetine daha anlamlı sunabilmeyi hedefliyorlar. Öğüt,  kreatif direktör olarak Can Faga’nın gelişinin yanı sıra alt kadroda da yaşanacak değişimlerle 2016’ya hazır olduklarını belirtiyor.

 “HEDEFİMİZ ALTIN MADALYA”
Doğan Burda dünyanın en büyük reklam ve iletişim organizasyonu “Cannes Lions Uluslararası Yaratıcılık Festivali” kapsamında düzenlenen Representative of the Year/ Yılın Temsilci Ödülünü kazanarak birinci oldu ve Gold ödül aldı. Bu ödülü ve anlamını konuşmak üzere Doğan Gazetecilik Reklam Grup Başkanı Vicky Habif ile görüştük.
ÖDÜLÜN ANLAMI Habif, “İlk defa yapılan bu yarışmada aldığımız en büyük ödül bizim için çok anlamlı oldu. Bu ödülle 15 yıldır Doğan Grubu desteğiyle yapılan ve Türkiye’deki reklam ve iletişim sektörünün de gelişmesine, Türk reklamcılığının uluslararası pazara açılımına ve tanıtımına katkı sağlayan tüm emeklerin karşılığını almış olduk” diyor. Temsilci olarak birtakım sorumlulukların olduğundan bahseden Habif, şöyle devam ediyor:

“Cannes Lions Uluslararası Yaratıcılık Festivali’nin öncesi ve sonrasında yapmış olduğumuz duyurular, paneller, ödüllü işler sergisi ve ödül törenleri düzenledik. Türkiye’den bugüne kadar 48 jüri gönderimi, Türkiye Young Lions Yarışması gibi programlarla süreci devam ettiriyoruz.

“ÇOK KARARLIYDIK” Her yıl Reklamcılık Vakfı ile birlikte organize ettiğimiz ‘Genç Aslanlar’ yarışmasında kazanan gençlerimizle Cannes’da ödül almaya bu yıl çok kararlıydık ve bu yönde yarışma öncesi yaptığımız oryantasyon ve seçilen gençlere verilen mentorluk programlarını ilk kez devreye aldık. Hedeflediğimiz gibi Cannes’dan genç pazarlamacı ekibimiz bronz madalya ile döndü. Seneye hedefimiz, altın madalyayı ülkemize kazandırmak.”

BU AY İLGİNİZİ NE ÇEKTİ?

SEÇİMLER FCB Art Group başkanlarından Özgür Alaz, dikkatini çeken konuları şöyle anlatıyor:

Ekim ayında Kristal Elma yarışması sektöre hareket getirdi. İlk kez Unique İstanbul’da yapılan yarışmaya rekor sayıda başvuru oldu ve ödüller sahiplerini buldu. Seçim dönemi içinde olduğumuz için reklam sektörü yatırımları ağırlıklı olarak bu aya ertelendi. Ayrıca bir önceki milletvekili seçiminin 5 ay önce yapılmasından dolayı siyasi partiler, 1 Kasım seçimleri için kapsamlı iletişim kampanyaları yapmama kararı aldı. Bu da ilk kez yapılan bir uygulama olarak gerçekleşti. Türk milli takımının son dakika başarısıyla 2016’da yapılacak Avrupa futbol şampiyonasına ülkemizin katılacak olması, 2016 pazarlama planlarına ilave yatırım ve bütçe olarak yansıyacağını şimdiden gösteriyor.”

FACEBOOK REKLAMI Facebook, hareketsiz fotoğraflardan oluşan, reklamcılar için kullanımı kolay, insanlar içinse ilgi çekici videolar oluşturulmasını sağlayan slideshow özelliğini kullanıma sundu. Yeni bir video oluşturma aracı olmasının yanı sıra yeni bir reklam formatı da olan slideshow, özellikle bağlantı hızının daha yavaş olduğu, gelişmekte olan ülkelerdeki reklamcıların marka hikayelerini anlatmalarına yardımcı oluyor. Slideshow’u Kenya ve Nijerya’da Coke Studio Afrika programının yeni sezonunu duyurmak için kullanan Coca-Cola, 2 milyonla hedeflediklerinin iki katı insana ulaştı ve programın Kenya’daki bilinirliğini 10 puan artırdı.

 

ÖNE ÇIKANLAR

DİJİTAL REKLAM Interactive Advertising Bureau’ya göre Amerika’da dijital reklam geliri, 2015’in ilk 6 ayında yüzde 19 büyüyerek 27,5 milyar dolara yükseldi. İkinci çeyrek internet reklam geliri yüzde 22,5 yükseldi ve 14,3 milyar dolara ulaştı. Reklamverenler, mobil medyaya yatırım yapmaya devam ediyor. Mobil reklam. geçen yılın ilk 6 ayıyla karşılaştırıldığında yüzde 54 daha yükseldi. Mobil reklamcılığın dijital reklamcılıktaki payı yüzde 30. Sosyal medya reklam geliri ise geçen yılın ilk 6 ayıyla karşılaştırıldığında yüzde 51 artmış durumda.

SOSYAL TİCARET Kramp Ajans Başkanı Ahmet Akın reklamcılık sektöründeki bu ay öne çıkan konuyu şu şekilde anlatıyor:

Sosyal medya platformlarının, ziyaretçileri ilgili sitelere yönlendirmeden, yeni bir uygulama indirmeye davet etmeden alışveriş yapma olanağı tanımaya başlaması ‘sosyal ticaret’ trendine hız veriyor. Örneğin Pinterest satın alınabilir ‘pin’ uygulamasını başlattıktan sonra şimdi de ‘Pinterest Shop’un doğuşunu açıkladı. Facebook, Twitter ve Instagram gibi platformlar benzer şekilde mağazalaşma yolunda adımlar atmaya başladı.”

 

Tweet’ler…

Steve Stoute/Translation Kurucusu ve CEO’su

“Genel olarak kendi değerlerine güvenmek yerine başkalarını takip eden birçok insan görüyorum. Oysa sizin iç güdüleriniz her zaman doğrudur. İnanın!”

Alex Russell/DDB Kreatif Direktörü
“Vazgeçmeyin. Her zaman her şey için bir yanıt vardır…” Louis Zamperini

Alemşah Öztürk/41-29 Ajans Başkanı-Grey EMEA Dijital Başkanı
“Şanslı değiliz, ballıyız” lafını çok sevdim Balparmak reklamındaki. Umarım üzerine daha çok giderler.”

Haluk Sicimoğlu/ Alice BBDO Türkiye Başkanı
“Kısa vadeli etkileri üst üste koyarak uzun vadeli etki yaratamazsınız.” Kotler

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


YAZARIN DİĞER YAZILARI TÜMÜNÜ GÖRÜNTÜLE

Dominos'un teknoloji farkı

10 NİSAN, 2019

Golin'in ajandası

4 ŞUBAT, 2019

OMNICHANNEL ETKİSİ

17 OCAK, 2019

Reklam bireysel oldu

5 ARALIK, 2018

Hero yok Shero var

5 EYLÜL, 2018

Türkiye'de bir ilk

14 MART, 2018

Daha hızlı olmak gerek

20 EKİM, 2017

Yeniden doğuş

19 EKİM, 2017

Yorum Yaz