PUBLICIS YORUM 2016’YA
HAZIRLANIYOR
Reklamcılık
sektörünün önemli ajanslarından biri olan Publicis Yorum’un yönetim ekibi
yenileniyor. Publicis Yorum Genel Müdürü Özlem Öğüt ve Publicis Yorum Executive
Creative Director/Kreatif Direktörü Can Faga, yeni yönetim takımını oluşturdu.
2015, Publicis Yorum için aynı zamanda yatırım yılı da oldu. Yeni binaya
geçildi. Healthcare ve shopper marketing gibi farklı alanlara yöneldiler. Neden
yeni yönetime ihtiyaç duyduklarını ve nelerin değiştiğini Özlem Öğüt ile
görüştük.
DEĞİŞİMİN NEDENİ Özlem Öğüt,
Publicis Yorum’da en alt kademeden bu noktaya geldiğini belirtiyor ve devam
ediyor: “Bu sayede, nelerin kalıcı olması gerektiğini, neleri yenilememiz gerektiğini
yakinen görebiliyorum. Ülkemiz köklü sosyal değişimlerden geçiyor, internetle
dünyaya paralel yaşayan genç nüfusumuzun hevesleri yenileniyor, kendi
köklerimizden gelen kimliğimizle dünyadan esen rüzgarlar hiçbir zaman olmadığı
kadar karışıyor, yer yer harmanlanıyor.”
ÇEŞİTLENDİRME İHTİYACI Öğüt,
çokuluslu markalar için olduğu kadar yerli markaların da bu değişime ve
yenilenmeye ayak uydurması gerektiğini düşünüyor. “Bizler de bu süreçlerin en
önemli ortakları olarak, ajansın çalışma ve yaratma sistemlerini bu gözle
değerlendiriyoruz. Klasik ‘reklamcı’ profilinin dışında ekiplerimizi nasıl çeşitlendirebileceğimize
bakıyoruz. İşleyiş süreçlerimizi herkesin içindeki ‘yaratıcıyı’ nasıl daha
fazla uyandırırız diye bakmaya odaklıyoruz” diyor.
NELER FARKLILAŞACAK? Ajans içinde geliştirilmeyi istedikleri yönleri ise
“mecra bağımsız” düşünce anlayışı. Farklı
kökenlerden gelen yaratıcı değerleri uyumlu ve birlikte çalıştırabilmeyi,
Türkiye’nin yükselen ve değişen trendlerini daha iyi anlayabilmeyi ve bunları
markaların hizmetine daha anlamlı sunabilmeyi hedefliyorlar. Öğüt, kreatif direktör olarak Can Faga’nın
gelişinin yanı sıra alt kadroda da yaşanacak değişimlerle 2016’ya hazır
olduklarını belirtiyor.
“HEDEFİMİZ ALTIN MADALYA”
Doğan
Burda dünyanın en büyük reklam ve iletişim organizasyonu “Cannes Lions Uluslararası
Yaratıcılık Festivali” kapsamında düzenlenen Representative of the Year/ Yılın
Temsilci Ödülünü kazanarak birinci oldu ve Gold ödül aldı. Bu ödülü ve anlamını
konuşmak üzere Doğan Gazetecilik Reklam Grup Başkanı Vicky Habif ile görüştük.
ÖDÜLÜN ANLAMI Habif, “İlk defa yapılan bu yarışmada aldığımız en büyük
ödül bizim için çok anlamlı oldu. Bu ödülle 15 yıldır Doğan Grubu desteğiyle yapılan
ve Türkiye’deki reklam ve iletişim sektörünün de gelişmesine, Türk
reklamcılığının uluslararası pazara açılımına ve tanıtımına katkı sağlayan tüm
emeklerin karşılığını almış olduk” diyor. Temsilci olarak birtakım
sorumlulukların olduğundan bahseden Habif, şöyle devam ediyor:
“Cannes Lions Uluslararası Yaratıcılık Festivali’nin
öncesi ve sonrasında yapmış olduğumuz duyurular, paneller, ödüllü işler sergisi
ve ödül törenleri düzenledik. Türkiye’den bugüne kadar 48 jüri gönderimi,
Türkiye Young Lions Yarışması gibi programlarla süreci devam ettiriyoruz.
“ÇOK KARARLIYDIK” Her yıl Reklamcılık Vakfı ile birlikte organize
ettiğimiz ‘Genç Aslanlar’ yarışmasında kazanan gençlerimizle Cannes’da ödül
almaya bu yıl çok kararlıydık ve bu yönde yarışma öncesi yaptığımız oryantasyon
ve seçilen gençlere verilen mentorluk programlarını ilk kez devreye aldık.
Hedeflediğimiz gibi Cannes’dan genç pazarlamacı ekibimiz bronz madalya ile
döndü. Seneye hedefimiz, altın madalyayı ülkemize kazandırmak.”
BU AY İLGİNİZİ NE ÇEKTİ?
SEÇİMLER FCB Art Group başkanlarından Özgür Alaz, dikkatini çeken
konuları şöyle anlatıyor:
“Ekim ayında Kristal Elma yarışması sektöre hareket getirdi. İlk kez Unique İstanbul’da yapılan yarışmaya rekor sayıda başvuru oldu ve ödüller sahiplerini buldu. Seçim dönemi içinde olduğumuz için reklam sektörü yatırımları ağırlıklı olarak bu aya ertelendi. Ayrıca bir önceki milletvekili seçiminin 5 ay önce yapılmasından dolayı siyasi partiler, 1 Kasım seçimleri için kapsamlı iletişim kampanyaları yapmama kararı aldı. Bu da ilk kez yapılan bir uygulama olarak gerçekleşti. Türk milli takımının son dakika başarısıyla 2016’da yapılacak Avrupa futbol şampiyonasına ülkemizin katılacak olması, 2016 pazarlama planlarına ilave yatırım ve bütçe olarak yansıyacağını şimdiden gösteriyor.”
FACEBOOK
REKLAMI Facebook, hareketsiz fotoğraflardan oluşan, reklamcılar için
kullanımı kolay, insanlar içinse ilgi çekici videolar
oluşturulmasını sağlayan slideshow özelliğini kullanıma sundu. Yeni bir video
oluşturma aracı olmasının yanı sıra yeni bir reklam formatı da olan slideshow,
özellikle bağlantı hızının daha yavaş olduğu, gelişmekte olan ülkelerdeki
reklamcıların marka hikayelerini anlatmalarına yardımcı oluyor. Slideshow’u Kenya ve Nijerya’da
Coke Studio Afrika programının
yeni sezonunu duyurmak için kullanan Coca-Cola, 2 milyonla
hedeflediklerinin iki katı insana ulaştı ve programın Kenya’daki bilinirliğini
10 puan artırdı.
ÖNE ÇIKANLAR
DİJİTAL REKLAM Interactive Advertising Bureau’ya göre Amerika’da dijital reklam geliri, 2015’in ilk 6 ayında yüzde 19 büyüyerek 27,5 milyar dolara yükseldi. İkinci çeyrek internet reklam geliri yüzde 22,5 yükseldi ve 14,3 milyar dolara ulaştı. Reklamverenler, mobil medyaya yatırım yapmaya devam ediyor. Mobil reklam. geçen yılın ilk 6 ayıyla karşılaştırıldığında yüzde 54 daha yükseldi. Mobil reklamcılığın dijital reklamcılıktaki payı yüzde 30. Sosyal medya reklam geliri ise geçen yılın ilk 6 ayıyla karşılaştırıldığında yüzde 51 artmış durumda.
SOSYAL TİCARET Kramp Ajans Başkanı
Ahmet Akın reklamcılık sektöründeki bu ay
öne çıkan konuyu şu şekilde anlatıyor:
“Sosyal medya platformlarının, ziyaretçileri ilgili
sitelere yönlendirmeden, yeni bir uygulama indirmeye davet etmeden alışveriş
yapma olanağı tanımaya başlaması ‘sosyal ticaret’ trendine hız veriyor. Örneğin
Pinterest satın alınabilir ‘pin’ uygulamasını başlattıktan sonra şimdi de
‘Pinterest Shop’un doğuşunu açıkladı. Facebook, Twitter ve Instagram gibi
platformlar benzer şekilde mağazalaşma yolunda adımlar atmaya başladı.”
Tweet’ler…
Steve Stoute/Translation Kurucusu ve CEO’su
“Genel olarak kendi değerlerine güvenmek yerine
başkalarını takip eden birçok insan görüyorum. Oysa sizin iç güdüleriniz her
zaman doğrudur. İnanın!”
Alex Russell/DDB Kreatif Direktörü
“Vazgeçmeyin. Her zaman her şey için bir yanıt vardır…” Louis Zamperini
Alemşah Öztürk/41-29 Ajans Başkanı-Grey EMEA Dijital Başkanı
“Şanslı değiliz, ballıyız” lafını çok sevdim Balparmak reklamındaki. Umarım
üzerine daha çok giderler.”
Haluk
Sicimoğlu/ Alice BBDO Türkiye Başkanı
“Kısa vadeli etkileri üst üste koyarak uzun vadeli etki yaratamazsınız.”
Kotler
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?