Reklam bu yıl yüzde 10 büyüyecek

Toplam 2 milyar 644 milyon TL olarak gerçekleşen reklam harcamalarında, 2012 yılının aynı dönemine göre yüzde 10’luk bir büyüme gerçekleşti.

26.05.2014 22:01:290
Paylaş Tweet Paylaş
Reklam bu yıl yüzde 10 büyüyecek
EN BÜYÜK PAY
Reklamcılar Derneği üyesi medya ajanslarının verileriyle hazırlanan 2013 yılı ilk 6 ay reklam yatırımları açıklandı. Toplam 2 milyar 644 milyon TL olarak gerçekleşen reklam harcamalarında, 2012 yılının aynı dönemine göre yüzde 10’luk bir büyüme gerçekleşti.

Yatırımlarda yine en büyük payı TV ile basın aldı. İlk yarıda televizyonun yatırımlardan aldığı pay yüzde 58,29 olurken, basının payı da yüzde 22,48 oldu.

Dijital reklamcılığın payı da diğer alternatif mecraları geçmeyi başardı. Toplam yatırımlardan dijital mecralar yüzde 8,89, açıkhava yüzde 6,75, radyo yüzde 2,46, sinema yüzde 1,13 pay alabildi.

DÜNYA ORTALAMASINDA
Reklamcılar Derneği Başkanı Alper Üner bu tabloyu şöyle yorumluyor: “Türkiye’de TV ve gazete reklam yatırım payı tüm dünya ortalamasıyla benzer seviyeye ulaşmış bulunuyor.” Ekonomik gelişmelerden en hızlı etkilenen reklam sektörünün yıl sonu büyüme beklentisine gelince...

Reklamcılar Derneği üyeleri, pazarın yıl sonunda yüzde 10’luk bir büyüme kaydedeceğine inanıyor. Aslında dünyadaki genel tabloya baktığımızda bu rakam oldukça iyi görünüyor. Çünkü reklam yatırımları tüm dünyada ilk 6 ayda yaklaşık yüzde 3 büyüdü.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


YAZARIN DİĞER YAZILARI TÜMÜNÜ GÖRÜNTÜLE

Dominos'un teknoloji farkı

10 NİSAN, 2019

Golin'in ajandası

4 ŞUBAT, 2019

OMNICHANNEL ETKİSİ

17 OCAK, 2019

Reklam bireysel oldu

5 ARALIK, 2018

Hero yok Shero var

5 EYLÜL, 2018

Türkiye'de bir ilk

14 MART, 2018

Daha hızlı olmak gerek

20 EKİM, 2017

Yeniden doğuş

19 EKİM, 2017

Yorum Yaz