Reklama güven nasıl arttı?

Nielsen’ın yaptığı reklam güven çalışmasına göre tüketiciler reklama birkaç yıl öncesine oranla daha çok güveniyor.

19.10.2014 15:20:410
Paylaş Tweet Paylaş
Reklama güven nasıl arttı?
ÇARPICI VERİLER
Tüketiciler reklama ne kadar güveniyor? Aslında bu konuyu pazarlama iletişimi dünyası uzun yıllardır tartışıyor. Nielsen’ın 58 ülkede hazırladığı global anketin sonuçları ise bu konuda çarpıcı verileri ortaya koyuyor. Nielsen’ın yaptığı reklam güven çalışmasına göre tüketiciler reklama birkaç yıl öncesine oranla daha çok güveniyor.

Nielsen’ın 2007 yılında yaptığı aynı araştırmada tüketicilerin TV reklamlarına güven oranı yüzde 56 iken son araştırmada bu oran yüzde 62’ye çıkmış durumda. TBWA Strateji Direktörü Tuğyan Çelik, globalde yapılan bu araştırmanın Türkiye’deki durumu da yansıttığı görüşünde. Çelik, güven artışının tüketicilerin doğru bilgiye ulaşma yollarının artışından kaynaklandığını söylüyor.

İNTERNETİN ROLÜ
“İnternetin hayatımıza bu denli girmiş olması ve mekan bağımsız ‘sürekli bağlı’ oluşumuz, tüketicilere markalarla ilgili gerçeklere de kolayca ulaşma fırsatı sağlıyor. Artık tüketiciler marka gerçeklerini bilerek, şirketleri istedikleri şekilde yönlendirmeyi en doğal hakları olarak görüyor ve gerektiğinde bu hakkı kullanmaktan çekinmeyeceklerini açıkça gösteriyorlar. Bu da doğal olarak markaları en güvenilir, en doğru mesajı vermeye itiyor. Aksini yapan markalar ise rekabet döngüsünde hemen göze batıyor ve tüketicilerin kafasında kısa sürede eleniyor."

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


YAZARIN DİĞER YAZILARI TÜMÜNÜ GÖRÜNTÜLE

Dominos'un teknoloji farkı

10 NİSAN, 2019

Golin'in ajandası

4 ŞUBAT, 2019

OMNICHANNEL ETKİSİ

17 OCAK, 2019

Reklam bireysel oldu

5 ARALIK, 2018

Hero yok Shero var

5 EYLÜL, 2018

Türkiye'de bir ilk

14 MART, 2018

Daha hızlı olmak gerek

20 EKİM, 2017

Yeniden doğuş

19 EKİM, 2017

Yorum Yaz