Reklamda star dönemi kapandı mı?

Reklamcılık Vakfı Genel Müdürü Ayşegül Molu da bugün dünyada kapının üstünde ismi yazan efsaneler döneminin bittiğini doğruluyor.

21.09.2014 08:46:380
Paylaş Tweet Paylaş
Reklamda star dönemi kapandı mı?
UZMANLAŞMA DÖNEMİ
Bir dönem reklamcılık sektörüne damgasını vurmuş bazı insanlar vardı. Ali Taran, Serdar Erener, Hulusi Derici gibi isimler ön plandaydı. Deyim yerindeyse reklam dünyasının starları olmuşlardı. Hatta ajansların adından çok starlaşan yaratıcı patronları konuşulurdu.

Bugün ise sektörde bu tablo değişmiş durumda. Reklamcılık Vakfı Genel Müdürü Ayşegül Molu da bugün dünyada kapının üstünde ismi yazan efsaneler döneminin bittiğini doğruluyor. Artık ajansların uzmanlaşma ve kaliteye odaklandıklarını söylüyor. “Sektörde kalite standartlarını oluşturmuş, her bir bireyin önem taşıdığı yeni bir anlayış hakim” diye konuşuyor.

İŞ KARMAŞIKLAŞTI

Pazarlama uzmanı Özgür Alaz’a göre de bu durumun en önemli nedeni iş yapış şekillerinin değişmesi. Bugün artık televizyonun tek güçlü mecra olmadığını belirten Alaz, “Bir mecrayı bilmek işin tamamını bilmek anlamına gelmiyor.

Dijitalin bile onlarca alt kırılımı var. Her birisi farklı uzmanlık ve farklı yetenekler gerektiriyor. İkinci olarak, başarılı iş yapmak çok karmaşıklaştı. Takım çalışması ve doğru ekosistemi yaratmak başarı için öncelikli hale geldi” diyor.

USTA-ÇIRAK İLİŞKİSİ
İMarka stratejisti Hakan Senbir, starlar döneminin kapanmasını zamana bağlıyor. Ardından da reklamda usta çırak ilişkisinin bu durum üzerindeki etkilerini şöyle açıklıyor: “Artık ustalık süresi daha kısaldığı için bugünün kreatiflerinin eski kreatif starların gücünde olması da giderek zorlaşıyor.

Bir diğer açı da yeni kuşakların öne çıkan isimlerin altında uzun yıllar çalışma iç görüsünde olmaması nedeniyle star kreatif olgusunun oluşmaması. Son tahlilde, her iki durum da bir kuşak sorunu. Bugün bir kreatif ustanın etrafında, onun felsefesiyle şekillenen son ajans örneği olarak, Karpat Polat'ın KARPAT Ajansı'nı verebiliriz.”

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


YAZARIN DİĞER YAZILARI TÜMÜNÜ GÖR��NTÜLE

Dominos'un teknoloji farkı

10 NİSAN, 2019

Golin'in ajandası

4 ŞUBAT, 2019

OMNICHANNEL ETKİSİ

17 OCAK, 2019

Reklam bireysel oldu

5 ARALIK, 2018

Hero yok Shero var

5 EYLÜL, 2018

Türkiye'de bir ilk

14 MART, 2018

Daha hızlı olmak gerek

20 EKİM, 2017

Yeniden doğuş

19 EKİM, 2017

Yorum Yaz