Reklamın yeni adresi

Satış noktasında pazarlama giderek yaygınlaşıyor. Özellikle hızlı tüketim ürünleri şirketleri pazarlama stratejilerinde shopper marketing’e daha fazla bütçe ayırmaya çalışıyor.

26.05.2014 21:36:310
Paylaş Tweet Paylaş
Reklamın yeni adresi
SATIŞ NOKTASINDA PAZARLAMA
Satış noktasında pazarlama giderek yaygınlaşıyor. Özellikle hızlı tüketim ürünleri şirketleri pazarlama stratejilerinde shopper marketing’e daha fazla bütçe ayırmaya çalışıyor.

Digiboard Genel Müdür Yardımcısı Didem Serpil de bu durumu doğruluyor. Geçtiğimiz yıl portföylerinde yer alan müşterilerin önemli bir bölümünün shopper marketing projeleri talep ettiklerini belirtiyor ve konuya ilişkin yeni gelişmeleri şöyle aktarıyor:

KULLANIMI ARTIYOR
“Bu şirketlerin pazarlama stratejilerine yönelik satış noktasına özel projeler ürettik ve uyguladık. Eskiden rezervasyonlar haftalık ve aylık yapılırken artık yıllık yapılıyor.

Hızlı tüketim ürünleri şirketleri shopper mecralarımızı yıllık satın alıyor. Shopper marketing’e gösterilen ilginin arkasında sahada markalarını destekleme ve tüketiciyi satın alana dönüştürme isteği yatıyor.

TÜKETİM ALGISI AÇIK
Müşterinin satın alma noktasında her türlü tüketimle ilgili algısı açık oluyor. Amaç müşteriye tüketim algısı açıkken erişmek. Günümüz koşullarında hedef kitle gün boyunca birçok mesaj alıyor ve günlük koşuşturmaca içinde aldığı reklam mesajları kayboluyor.

KARAR NOKTASI
Yapılan araştırmalara göre TV reklamlarının satış noktasında hatırlanma oranı yüzde 23. Biz ölçümlenebilen bir mecrayız. Bu nedenle ekranlarımızın yüzde 71 oranında izlenildiğini ve ortalama bir müşterinin 4-6 saniye baktığını biliyoruz. Popai’nin yaptığı bir araştırmaya göre ise satın alma kararı yüzde 76 oranında satış noktasında veriliyor."

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


YAZARIN DİĞER YAZILARI TÜMÜNÜ GÖRÜNTÜLE

Dominos'un teknoloji farkı

10 NİSAN, 2019

Golin'in ajandası

4 ŞUBAT, 2019

OMNICHANNEL ETKİSİ

17 OCAK, 2019

Reklam bireysel oldu

5 ARALIK, 2018

Hero yok Shero var

5 EYLÜL, 2018

Türkiye'de bir ilk

14 MART, 2018

Daha hızlı olmak gerek

20 EKİM, 2017

Yeniden doğuş

19 EKİM, 2017

Yorum Yaz