Markaların dinamik, aktif ve verimli bir şekilde sosyal medyayı kullanma ihtiyacını karşılamak için sadece sosyal medya istihdamı yapan ilk ve tek ajans Sosyalik ortaya çıktı.
Sosyalik Genel Müdürü OKAN TÜTÜNCÜ, ajansın vizyonunu “Şirketlerin başta insan kaynakları süreçleri olmak üzere kurumsal kimliklerini sosyal medyada temsil için rotalar belirleyen, projeler üreten Türkiye’nin İK merkezli ilk sosyal medya ajansıyız” sözleriyle anlatıyor. NE YAPIYORLAR?
Nasıl ki bir markanın Facebook hesabında ürün ve hizmetler ön plandaysa Sosyalik’in yaptığı işte de şirket, şirketin gücü, kültürü, marka değerleri, çalışma koşulları gibi unsurlar ön planda yer alıyor. Tütüncü, “Yaptığımız işi insan kaynakları ve kurumsal iletişimin sosyal medyası olarak tanımlayabiliriz aslında. Sosyal ağlarda hesap yönetimi, içerik geliştirme, insan kaynaklarının ihtiyaçlarına özel projelerin geliştirilmesi, reklam danışmanlığı gibi konularda hizmet veriyoruz” diyor. İDEAL SOSYAL MEDYA UZMANI
Tütüncü, bir sosyal medya uzmanının yaratıcı ve özgün kişilik özelliklerinin yanında iletişimi çok iyi bilen, Twitter, Facebook, Instagram, LinkedIn, sözlükler, bloglar ve forumlar gibi sosyal ağları etkin kullanabilen, içerikler oluşturabilen, kriz yönetimi konusunda deneyimli, strateji üretebilen, mobil pazarlama ve sosyal medya raporlama konularına hakimiyet gibi özelliklere sahip olması gerektiğini düşünüyor. TALEP ARTIYOR
Tütüncü, şöyle devam ediyor: “Secretcv.com’da sosyal medya ile ilgili yayınlanan 295 pozisyon var. Adaylar bu alanın geleceğin mesleği olduğunun farkında ve eğitimlerini, ilgi alanlarını bu yöne kaydırıp bir kariyer planı oluşturuyorlar. Özellikle de Y kuşağının zaten çok fazla içinde olduğu sosyal medyayı ‘işi ve mesleği’ haline getirmesi keyifli bir iş hayatının kapılarını açabiliyor.”
Haluk Sicimoğlu / Alice / BBDO Türkiye Başkanı
“Haydi bakalım John le Carré... Soğuk savaşla ilgili roman yazmak kolay. Yaz bakalım bizim mevcut durumumuzu yansıtan bir roman da görelim!”
“En güçlü teşvik, otonomi ve kendini geliştirebilmektir.“
Steve Stoute / Translation Kurucusu ve CEO’su
Alex Russell / BBDO Kreatif Direktör
“Louis Zamperini: ‘Vazgeçmeyin. Her zaman her şey için bir yanıt vardır.’”
Hakan Senbir / Senbir Marka Danışmanlığı Kurucusu
“ABD’nin yoğurt kralı Ulukaya, Starbucks’a rakip oldu.”
Öne çıkanlar
TREND
Social Media Examiner’ın yaptığı araştırmaya göre 2014’te Amerika’da sosyal network’ler üzerinden yapılan toplam satış 3,3 milyar dolar. 2013 yılında bu rakam 2,62 milyar dolardı. Satista şirketine göre 2015 sonunda, satış 2014 yılındaki 20 milyar doların yüzde 50 daha fazlası olacak. Edison Araştırma’nın başkan yardımcısı Tom Webster, “En önemli trend sesli podcast’ler. 2014 ‘te 46 milyon dinleyici sayısı 2015’te yüzde 18 artacak” diyor. Facebook sektörü yönetmeye devam edecek.
SNAPCHAT
Snapchat, her ay 60 milyon Amerikalı reklamların yayınlandığı Discover programını ziyaret ediyor. Snapchat’in 3V (vertical video views) reklamcılığı adını verdiği bu yeni
modeli sektöre yeni bir soluk katıyor. Ancak reklamların yayınlanma trafiğine bakılacak olursa durum pek iç açıcı değil. Carat Amerika Kıdemli Başkan Yardımcısı ve Dijital Direktör Sarah Baehr, bu durumu şöyle yorumluyor: “Reklamverenler, Discover’da 4’üncü çeyrekte daha çok reklam vermeye başlayacak. Snapchat’in bu konuda hazırlığı var.”
Turkcell Global Bilgi, Interactive Media Awards yarışmasında Passolig için sosyal medyada yürüttüğü şikayet yönetimiyle sosyal ağ kategorisinde “sınıfının en iyisi” seçildi. Turkcell Global Bilgi Bilgi Teknolojileri Genel Müdür Yardımcısı FAHRİ ARKAN şöyle anlatıyor: NASIL KAZANDILAR?
* Sosyal medya üzerinden gelen şikayetleri doğru analiz ettiler.
* Geçtiğimiz yıldan bu yana, sosyal ağlarda şikayet yönetimi için her ay 3 binin üzerinde mesaja cevap verildi.
* Toplanılan bu veriler ışığında sosyal medyada kampanya hazırlandı ve başarıyla sonuçlandı.
Bu ay ilginizi ne çekti?
OĞUZ SAVAŞAN
Rabarba’nın kurucu ortağı Oğuz Savaşan, son zamanlarda en çok dikkatini çeken konulara birkaç örnek veriyor: “Özcan Deniz ve Sıla’nın oynadığı 3 dakikaya yakın süren
Coca-Cola reklamı her şeyiyle tam bir pozitif skandal! Bence bu yılın en iyi reklam işi. İkincisi HDP’nin seçim ve iletişim kampanyasının başarısına karşı CHP’nin Ali Taran kampanyasının başarısızlığı. Son olarak Hopi gibi mobil bir işin Türkiye’de lansmanı ve bu işe çizgiüstü mecralarda 10 milyondan fazla para harcanması oldu.”
P&G
Procter&Gamble ajanslarla olan çalışma sistemlerini değiştiriyor. Birçok ajansla agresif
şekilde çalışmayı durduracak. Ajans sayısını düşürecek, konsolidasyon yapacak. P&G’nin global marka yöneticisi Marc Pritchard, şöyle anlatıyor: “Bu sayede yarım milyar dolar tasarruf elde etmiş olacağız. Bu parayı markalarımızın yeniden yapılandırılmasında kullanacağız. Büyük ve yetkin ajanslarla çalışmalarımıza elbette devam edeceğiz. Artık
ajans sayısını artırarak odağımızı kaybetmek istemiyoruz.”
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?