Yaratıcılık tükeniyor mu?

11.11.2014 18:17:190
Paylaş Tweet Paylaş
Yaratıcılık tükeniyor mu?
20 YILIN PROJEKSİYONU
WPP Grup CEO’su Sir Martin Sorrell, Batı’da yaratıcılığın tükendiğini söylüyor. “Önümüzdeki yıllarda Batı, nitelikli kreatif adaylarda sabit bir düşüşe tanık olacak” diyor. Bu problemi düşük doğum oranlarına, küçülen ailelere ve dijital teknolojinin gelişmesine bağlayan Sorrell, “Gelecekte çalışma ortamına giren sayısı azalacak ve gençler işe girdiklerinde daha teknoloji odaklı, networkü geniş ve daha az bürokratik şirketleri tercih edecek” diye konuşuyor.

KRİZİN ETKİSİ
Peki Türk reklam sektörü bu saptamaya ne diyor? Grey Group İstanbul CEO’su Alper Üner de son yıllarda yaratıcılık performansında bir değişim olduğunu düşünenlerden. Özellikle 2009 krizinin ardından uluslararası markaların büyük bölümünün yaratıcı işlerini merkezileştirdiğini, bu durumun da sıradan işler yarattığını belirtiyor. Network ajanslarının da kendi içlerinde rekabete girerek rekabetin yönünü yaratıcılıktan maliyete kaydırdıklarına değiniyor.

“Holdinglerin yurtdışında halka açık olması ve belli finansal sorumlulukları, lokal ajansları da etkiliyor ve bahsedilen bürokrasiyi de beraberinde getiriyor. Bu bürokrasi de yaratıcı yetenekleri olan insan kaynağını başka sektörlere yönlendiriyor” diye konuşuyor.

BATI’NIN TEKELİ
Kramp’ ın başkanı Ahmet Akın ise farklı görüşte. Batı’da yaratıcılığın tükendiğine katılmıyor. Diğer taraftan dijital teknolojilerin ve yaşanan diğer kültürel dönüşümlerin sonucu olarak yaratıcılığın Batı’nın tekelinden çıktığını ifade ediyor. “Hem Batı’da hem Doğu’da teknolojiden bağımsız bir yaratıcılık henüz iş dünyasının büyük çoğunluğunu oluşturan 30 yaşın üstündeki dijital göçmenler için geçerli.

Bir sonraki jenerasyonun çalışma ortamındaki ağırlığı arttıkça ‘Yaratıcılık teknoloji ile nasıl buluşacak’ diye bir konu dünyanın hiçbir yerinde kalmayacak. Bu yeni jenerasyon Martin Sorrell’in dediği gibi bürokrasiyi sevmeyen ve özgürlüğünden ödün vermeyen bir jenerasyon. İşte tam da bu yüzden reklam sektöründe genç reklamcıların bağımsız ajanslara gösterdiği ilgi artıyor. Yetenekler büyük ve güçlü olanda değil dinamik ve üretken olanda toplanıyor” diye konuşuyor

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


YAZARIN DİĞER YAZILARI TÜMÜNÜ GÖRÜNTÜLE

Dominos'un teknoloji farkı

10 NİSAN, 2019

Golin'in ajandası

4 ŞUBAT, 2019

OMNICHANNEL ETKİSİ

17 OCAK, 2019

Reklam bireysel oldu

5 ARALIK, 2018

Hero yok Shero var

5 EYLÜL, 2018

Türkiye'de bir ilk

14 MART, 2018

Daha hızlı olmak gerek

20 EKİM, 2017

Yeniden doğuş

19 EKİM, 2017

Yorum Yaz