Yıla damga vuran trendler

Özgür Alaz, akıllı medya satın alması diye özetleyebileceğimiz alanda bütçelerin ve yatırımların çok hızlı arttığına dikkat çekiyor.

13.04.2014 19:41:090
Paylaş Tweet Paylaş
Yıla damga vuran trendler
CİROLAR AZALDI
2013’ü geride bıraktık. Reklam sektörünün 2013 performansını Promoqube Kurucu Ortağı Özgür Alaz’la konuştuk. Yaptığımız konuşma sonrasında ortaya çıkan gelişme ve trendleri özetleyecek olursak...

Geçtiğimiz yıl ajanslar tarafından baktığımızda sektörde cirosal hedeflerin yüzde 10-15 gerisinde kalındı. Sektör oyuncularına göre bu duruma daha çok Gezi protestoları sırasında birçok markanın pazarlama iletişimi faaliyetlerini azaltması neden oldu.

Gezi sadece bütçelerin kısılmasına neden olmadı, aynı zamanda pazarlama iletişiminin paradigmalarını da değiştirdi. Suya sabuna dokunmayan iletişimin değersizliğinin ortaya çıktığını belirten Alaz, “İnsanlarla, gerçek zamanlı iletişim kurma dönemi başladı” diyor.

YENİ ALANLAR
Gezi etkisinin yanı sıra geçtiğimiz yılın önemli gelişmelerinden bir diğeri de yeni alanların büyümesi oldu. Örneğin içerik pazarlaması, mobil pazarlama, video reklam kanalları gibi mecralar 10 kata kadar büyüdü.

Mikrositeler, advergameler, Facebook uygulamaları için harcanan bütçeler ise azaldı. 2013, ayrıca Twitter’m ve Twitter iletişiminin yılı oldu. Türkiye’de Twitter’ın kullanıcı sayısı 2-3 katına çıktı.

GİZLİ ŞAMPİYON
Geçtiğimiz yıl bir diğer gizli şampiyon da Instagram’dı. Instagram’da kullanıcı sayısı ve etkinlikleri katlandı. Şimdi Instagram’ın Facebook’tan bile daha büyük olabileceği konuşuluyor. Yılın önemli bir diğer gelişmesi de performans bazlı reklamcılık konusundaki büyük ilerleme.

Trendler bazında geçtiğimiz yıl içinde birkaç tane Türkiye çıkışlı gerçek zamanlı reklam optimizasyonu yapan yeni teknoloji çıktığını anlatan Özgür Alaz, akıllı medya satın alması diye özetleyebileceğimiz bu alanda bütçeler ve yatırımların çok hızlı arttığına dikkat çekiyor.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


YAZARIN DİĞER YAZILARI TÜMÜNÜ GÖRÜNTÜLE

Dominos'un teknoloji farkı

10 NİSAN, 2019

Golin'in ajandası

4 ŞUBAT, 2019

OMNICHANNEL ETKİSİ

17 OCAK, 2019

Reklam bireysel oldu

5 ARALIK, 2018

Hero yok Shero var

5 EYLÜL, 2018

Türkiye'de bir ilk

14 MART, 2018

Daha hızlı olmak gerek

20 EKİM, 2017

Yeniden doğuş

19 EKİM, 2017

Yorum Yaz