Sosyal sorumluluk projeleri daha etkili

Sürdürülebilir olan, yıllar boyu kararlılıkla desteklenen sosyal sorumluluk projeleri güzel sonuçlara ulaşıyor, etkileri büyük oluyor.

26.05.2014 22:27:240
Paylaş Tweet Paylaş
Sosyal sorumluluk projeleri daha etkili
Marka olmak uzun bir yolculuktur. 1 günde güçlü bir marka olamazsınız. Bu kural sadece ürünler, hizmetler için değil kurumsal sosyal sorumluluk projeleri için de geçerli. Kurumsal sosyal sorumluluk projelerinin gerçekten hedefine ulaşabilmesi, toplumsal yaşamı, insanların yaşamını daha olumlu yönde değiştirebilmesi için uzun yıllara ihtiyaç var.

Sürdürülebilir olan, yıllar boyu kararlılıkla desteklenen sosyal sorumluluk projeleri güzel sonuçlara ulaşıyor, etkileri büyük oluyor. Birkaç yıl desteklenip bırakılan projeler ise hem istenilen etkiyi yaratamıyor hem de bir süre sonra unutulup gidiyor.

Uzun soluklu projelerin ise rakamları da, sonuçları da yarattıkları büyük etkiyi ortaya koyacak güçte... Örneğin Turkcell’in “Kardelenler”i son 13 yılda 27 bin 500 kız öğrenciye ulaştı.

Onların kişisel hedeflerine ulaşmasına destek oldu. Doğan Gazetecilik tarafından 8 yıldır yürütülen “Baba Beni Okula Gönder” 8 yılda 10 bin 500 kız çocuğunun eğitim hayatını sürdürmesini sağladı.

Beşinci yılını dolduran ve Garanti Bankası tarafından gerçekleştirilen “Öğretmenin Sınırı Yok” projesi Öğretmen Akademisi Vakfı ile birlikte eğitimcilerin kişisel ve mesleki donanımlarını geliştirmeye çalışıyor ve bugüne dek 70 bin öğretmene ve 3 bin okula ulaştı.

Öğrencileri trafikte güvenlik konusunda eğiten Renault Mais’in 11 yaşındaki “Sokaktaki İlk Adımlar” projesi kapsamında tam 5 milyon öğrenci yol güvenliği konusunda bilinçlendirildi. Liste böyle güzel rakamlar ve hikayelerle uzayıp gidiyor.

Biz de bu yıl her yıl olduğu gibi mart ayında sonuçlarını yayınladığımız “Kurumsal Sosyal Sorumluluk Liderleri Araştırması” özel bölümünü hazırlarken, uzun soluklu ve marka olmuş projelere de dikkat çekmek istedik. Bu konuda özel bir yazı daha hazırladık.

Sosyal sorumluluk projelerinde sürdürülebilirlik konusunda ünlü yönetim düşünürü Peter Drucker ne düşünüyor diye merak ettim ve başucu kitaplarımdan “Gün Gün Drucker”ı karıştırdım.

Drucker’ın yapıtlarından seçilmiş 366 tane fikir ve motivasyon kaynağı makalenin yer aldığı bu kitabın 22 Aralık tarihli sayfasında bakın ne diyor; “Bir şirket ekonomik performansının limitlerini göz ardı ederek sürekli olarak destek veremeyeceği sosyal sorumluluklar üstlendiğinde eninde sonunda başının dara düşeceğini bilmeli.”

Buradan sonra fazla söze gerek yok. Drucker’ın dediği gibi sosyal sorumluluk üstlenmeden önce gerçekten sorumlu davranmalı, uzun vadeli düşünmeli.

İyi okumalar diliyorum,

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


YAZARIN DİĞER YAZILARI TÜMÜNÜ GÖRÜNTÜLE

Yorum Yaz