“Neyi feda edersen o sana ihsan edilir, neye kıyamazsan onunla sınanırsın.” Mevlânâ’nın bu sözlerinin izinden giden iş dünyasının liderleri “vazgeçmeyi” başarısızlık olarak değerlendirmiyor...
Nadella, kitabında, “Bir lider dışarıdaki inanılmaz fırsatları ve içeride fırsatı dönüştürecek yetenekleri ve kültürü fark edebilmeli” diyor...
Günümüzde CEO’lara, yöneticilere ışık tutan, yol arkadaşlığı yapanlar sadece GE’nin efsane eski CEO’su Jack Welch, GM’in yıldızı Lee Iacocca gibi iş liderleri değil…
Ford Motor Company’nin kurucusu Henry Ford’un amacı o zamanlar çok pahalı olan otomobilleri halkın ulaşabileceği fiyatta satabilmekti...
Bir şirkette son sözü kim söyler? Bu kritik sorunun Türkiye’deki yanıtı, “Son söz aile büyüğümüzün” şeklinde. Çünkü 100 şirketten 95’i ailelere ait...
Büyüme, teknolojideki gelişmeler, değişen iş modelleri ve yeni iş gücünün katılımı, insan kaynakları (İK) cephesinde önemli bir “göç hareketine” neden oluyor...
Yeni CEO, her zaman “yeni ekip” anlamına gelir mi? Her yeni CEO, birlikte çalışacağı üst yönetim ekibini mutlaka revize eder mi? Araştırma sonuçlarına göre genelde evet…
Kodak, dijitalleşme trendini başta yakalamasına rağmen neden başarısız oldu? Netflix, rakibini geride bırakırken neyi farklı yaptı?
Türkiye’nin önde gelen holdinglerinin genç kuşak temsilcileriyle ebeveynleri arasında işe yaklaşımdan liderlik tarzına kadar önemli farklılıklar baş gösteriyor...
Makam odası olmayan pek çok CEO ve patron var. Örneğin Kiğılı Yönetim Kurulu Başkanı Abdullah Kiğilı, yıllardır bu şekilde çalışıyor...
“Evreka!” (Buldum!)… Yunan matematikçi, fizikçi, astronom, filozof ve mühendis Arşimet hamamda yıkanırken suyun kaldırma kuvvetini keşfettiğinde işte böyle bağırmıştı...
İş dünyasında herkes iddialı bir CEO ya da C seviye yöneticinin kaybının hem kendisi hem de şirket için büyük bir travma yarattığı konusunda hemfikir...
Artan işsizlik şirketlerin aday havuzlarını genişletirken açık pozisyonların doldurulma hızını kısalttı...
Doğtaş Yönetim Kurulu Başkanı Davut Doğan, üzerinden 5 yıl geçen Kelebek satın almasını, entegrasyon sürecini, markaları yeniden konumlarken uyguladıkları stratejileri Capital’e anlattı...
Onlara boşuna “A takımı” denilmiyor. Günümüzde şirketlerin başarısında CEO’ya en yakın çalışanlardan oluşan “A takımı” ve onların yaratıp, uyguladığı stratejiler kritik önem taşıyor...