YÖNETİM

TOLERANS KURALLARI
Liderlik

TOLERANS KURALLARI

Öyle davranışlar var ki CEO ve patronlar bunlara asla tolerans göstermiyor. Kimi dedikoduya, kimi ‘Ben demiştim’ demekten hoşlanan pesimistlere, kimi ise sürekli kendini övenlere dayanamıyor. Kibirli tavırlar ve yalan ise patronların tahammül etmedikleri konular arasında ilk sırada. Birçok lider dürüstlükten uzak ve sorumluluktan kaçan kişilere karşı “sıfır tolerans” gösteriyor. Hata yapmak ise onlar için sanıldığı kadar affedilmez değil. Hatta birçoğu, ders alındığı sürece hatalara karşı toleranslı olduğunu belirtiyor.

22 EYLÜL, 2015

YÖNETİCİSİZ YÖNETİM ÇOK DAHA BAŞARILI
Yeni trendler

YÖNETİCİSİZ YÖNETİM ÇOK DAHA BAŞARILI

Yerinden özyönetim… Bahsettiğimiz bir siyaset kavramı değil. Aslında bir yazılımcı olan BRIAN ROBERTSON’un “Holacracy” (Holakrasi) adıyla piyasaya sürdüğü ve bugün başta Zappos olmak üzere 300 kadar global şirkette uygulanmaya çalışılan alternatif bir yönetim şekli. Kısaca yöneticilerin, unvanların olmadığı herkesin kendi kendini yönettiği, rollerine hakim olduğu bir organizasyon yapısı… Peki iş dünyası hiyerarşinin, ağzının içine bakılan bir liderin olmadığı bu yeni sisteme hazır mı? Sistemin mucidi Robertson ile hem bunları hem de teorisine dair tüm eleştirileri konuştuk…

3 EYLÜL, 2015

PİŞMANLIK DERSLERİ!
Liderlik

PİŞMANLIK DERSLERİ!

İş dünyası, yeni pazarlara yatırım ve ihracattan yanlış ortakla yola çıkmaya, iş ilişkilerinde duygusallıktan yanlış organizasyona çok sayıda kararından pişmanlık duyan ve “bir daha asla!” diyenlerle dolu... İşte artık yoğurdu üfleyerek yiyen iş insanlarının sütten ağızlarının nasıl yandığını ve bunu nasıl pozitif bir öğrenmeye dönüştürdüğünü anlatan “ilk elden” hikayeler…

3 EYLÜL, 2015

İÇERİDE AV ZAMANI
İnsan kaynakları

İÇERİDE AV ZAMANI

Şirketler eskiden dışarıdan transfer yöntemini çok sık kullanıyordu. Bu yöntemle rakiplerdeki parlak beyinler şirkete çekilerek yeni Ancak 2008 krizinin ardından istihdam bütçeleri daralan şirketler, aynı iddialı yetenek avını önce kendi bünyelerinde yapmaya yöneldi. Beyin avcıları da “En iyi adaylar zaten güvertede” diyerek öncelikle bu yöntemin kullanılmasını tavsiye ediyor. Bu nedenle çok sayıda büyük şirket, boş pozisyon için önce “içeriye” bakıyor. bakış açıları yaratılıyordu. Özellikle üst düzey yönetici pozisyonları için dışarıdan terfi son derece normaldi.

3 EYLÜL, 2015

YENİ NESİL MARKA DÖNEMİ
Pazarlama

YENİ NESİL MARKA DÖNEMİ

Aslında marka ismi bulmak her şirket için sancılı bir süreç. Bir anlamda “çocuğuna isim vermek” gibi. Oysa geçmişte çok daha kolaydı. Bundan 40-50 yıl önce yapılan iş veya kurucuların isimleri bile bir “marka adı” yaratmak için yeterliydi. Zamanla yöntem ve yaklaşım tamamen değişti. Hatta marka ismi bulmak ayrı bir uzmanlık alanına dönüşmüş durumda. Kullanılan harf sayısından telaffuza, akılda kalıcılıktan kelimenin başka dillerdeki anlamına kadar onlarca kriter göz önüne alınıyor. Üstelik uzmanlara göre gelecekte bu iş giderek daha da zorlaşacak

21 AĞUSTOS, 2015

"BASİT KURALLAR BAŞARIYA GÖTÜRÜR"
Başarı Öyküleri

"BASİT KURALLAR BAŞARIYA GÖTÜRÜR"

MIT öğretim üyesi Prof. DONALD SULL, Prof. Kathleen M. Eisenhardt ile birlikte “Basit Kurallar: Karmaşık Bir Dünyada Nasıl Başarılı Olursunuz” (Simple Rules: How to Thrive in a Complex World) adlı kitabı yazdı. Strateji konusunda uzman olan Sull, her şirketin kendi basit kurallarını oluşturması gerektiğini söylüyor. Çünkü ona göre basit kurallar, iyi kararlar aldırırken şirket stratejisi içinde davranabilme esnekliği de sağlıyor. Apple ve Mittal’ı örnek gösteren Sull, bu dev şirketlerin basit kurallar belirleyerek başarıya ulaştığını düşünüyor.

20 AĞUSTOS, 2015

DAHA AZ BÜROKRASİ
Yeni trendler

DAHA AZ BÜROKRASİ

Aslında bütün CEO’ların ortak bir hedefi var: Kurum içi bürokrasiyi azaltmak. Ancak hepsi bunun için farklı yöntemler kullanıyor. Örneğin CarrefourSA ve Yemeksepeti’nde yönetici odalarının kapıları kaldırıldı. Limak Yatırım Başkanı Ebru Özdemir ile İnci Holding’in başkanı Perihan İnci ise daha az bürokrasi için daha az toplantı yapıyor. Torunlar Holding’in patronu Aziz Torun gibi bazı işadamları da yöneticilerine daha fazla yetki vererek bürokrasiyle mücadele ediyor.

20 AĞUSTOS, 2015

BEKLETME SÜRESİ DÜŞÜYOR
Yeni trendler

BEKLETME SÜRESİ DÜŞÜYOR

Her şeyin daha da hızlandığı bir çağda, “beklemek” en büyük maliyet kalemi haline geldi. Şirketler de bu gelir kaybının önüne geçmek için bekleme süresini azaltmaya odaklandı. Yapılan çalışmaların sonuçları ise oldukça başarılı. Son 5 yılda GSM sektöründe bekleme süresi 35 saniyeden 20 saniyeye, e-perakendede alınan bir ürünün müşteriye teslimat süresi 10 günden 7 güne, bir otomobilin müşteriye teslimatı 15 günden 10 güne, banka şubesinde bekleme süresi 20 dakikadan 10 dakikaya inmiş durumda. Ancak şirketler arasındaki hız yarışı devam ediyor. Herkes müşterisini daha az bekleterek, pazar payı alma peşinde.

20 AĞUSTOS, 2015

ALAN MÜŞTERİ HESAPLARI!
Pazarlama

ALAN MÜŞTERİ HESAPLARI!

Bugün bir otomobil galerisine ve teknoloji markete giren her 100 müşteriden yaklaşık 20’si satın alma yapıyor... Mobilyada ise bu oran 30’u buluyor. Hazır giyimde 15’te kalırken, ayakkabıda 7-8 civarında. Oysa 5 yıl önce bu rakamlar çok daha düşüktü. “Alan müşteri” oranı, otomobilde yüzde 10-12, hazır giyimde yüzde 11, ayakkabıda ise yüzde 8 düzeyindeydi. Artış trendinin ardında önemli dinamikler var. İnternet kullanımının artması, kampanyalar ve tüketicinin bilinçlenmesi bu faktörlerden bazıları.

18 AĞUSTOS, 2015

YERLİ CEO'YA İLGİ ARTIYOR
Liderlik

YERLİ CEO'YA İLGİ ARTIYOR

Yıllardır Türkiye operasyonlarının başına expat CEO’lar atayan global devlerin strateji değiştirdiği görülüyor. Öyle ki 16 çok uluslu şirket ilk defa Türkiye ülke başkanlığı pozisyonuna Türk yöneticiler atamış durumda....

30 TEMMUZ, 2015

KOLAY DERS
Liderlik

KOLAY DERS

Abdulkadir Konukoğlu, Sakıp Sabancı’yı önemli bir lider olarak kabul ediyor. Ancak Konukoğlu’na göre Sabancı’nın iktidarı geç bırakması bir hataydı. Bu hatadan ders aldığını ve 65 yaşında yönetimi bıraktığını söylüyor. Abdulkadir Konukoğlu gibi iş dünyasından pek çok isim, başkalarının hatalarından önemli dersler çıkarıyor, aynı yanlışları tekrar etmiyor. İşte bu dersler…

22 TEMMUZ, 2015

MUTSUZLUK STRATEJİLERİ
Pazarlama

MUTSUZLUK STRATEJİLERİ

Eskiden müşteriler, yaşadıkları pozitif deneyimleri 15, kötü deneyimleri ise 24 kişiyle paylaşıyorlardı. Sosyal medyadaki paylaşım trafiğiyle bugün özellikle küresel şirketler hakkındaki olumsuz yorumlar 500 milyon kişiye hızla ulaşıyor. Şirketler de yaşanan negatif durumları fırsata çevirmeye çalışıyorlar. Uzmanlara göre yeni dönemde müşterileri mutlu etmenin yolu hızlı karar almaktan, onları şaşırtmaktan ve beklemediği hizmetleri onlara sunmaktan geçiyor. Capital, Türkiye’nin müşteri memnuniyetinde başarılı şirketlerinin mutsuz müşterilerini nasıl mutlu ettiklerini araştırdı.

21 TEMMUZ, 2015

CEO'LAR FARKI AÇIYOR
İnsan kaynakları

CEO'LAR FARKI AÇIYOR

Bir CEO, alt düzey beyaz yakalı çalışanından 33 kat fazla ücret alıyor. Bu makas telekomünikasyonda 46 kata çıkıyor.

17 TEMMUZ, 2015

"TÜRK MARKALARI ÇOK BAŞARILI, AMA GLOBAL DEĞİL"
Pazarlama

"TÜRK MARKALARI ÇOK BAŞARILI, AMA GLOBAL DEĞİL"

Diesel'in yaratıcısı Goldschmied, başarılı Türk markaları olduğunu ancak çoğunun alt seviyelerinde kaldığını söyledi.

17 TEMMUZ, 2015

STRATEJİYE ZAMAN YOK
Liderlik

STRATEJİYE ZAMAN YOK

Günde 12, haftada 60 saat çalışan CEO’ların geleceği planlamaya yeterince vakitleri var mı?

17 TEMMUZ, 2015