YÖNETİM

ÜNVAN DEVRİMİ
Yeni trendler

ÜNVAN DEVRİMİ

Uzmanlar, teknolojiyle birlikte önümüzdeki süreçte başka yeni pozisyonlarla tanışacağımıza dikkat çekiyor.

19 OCAK, 2016

TERK EDİLEN KURALLAR
Yeni trendler

TERK EDİLEN KURALLAR

Aslında herkes bilincinde... 10 yıl öncesinin pek çok iş kuralı artık tarih olmuş durumda.

25 ARALIK, 2015

BABA İŞİNE KIZ ETKİSİ
Liderlik

BABA İŞİNE KIZ ETKİSİ

Kız çocukların varlığı erkek patronları hem liderlik hem de sosyal sorumluluk anlayışı bakımından çok zenginleştiriyor.

25 ARALIK, 2015

TÜRK CEO'LAR AZMI KAZANIR?
İnsan kaynakları

TÜRK CEO'LAR AZMI KAZANIR?

Türkiye'de CEO maaşları 150 bin dolar ile 2,5 milyon dolar arasında değişiyor.

24 ARALIK, 2015

TÜRKİYE, KÖRFEZ SERMAYESİNİN RADARINDA
Pazarlama

TÜRKİYE, KÖRFEZ SERMAYESİNİN RADARINDA

Körfez sermayesi, 1 Kasım seçimlerinin ardından Türkiye'yi tekrar radarına aldı.

2 KASIM, 2015

25 YAŞINDA NEREDEYDİM
Liderlik

25 YAŞINDA NEREDEYDİM

İnsan hayatında 25 yaşın kritik bir önemi var. Çünkü yaşamın en önemli deneyimleri 25 yaşına kadar yaşanmış oluyor.

2 KASIM, 2015

GOOGLE KURALLARI
İnsan kaynakları

GOOGLE KURALLARI

Google'ın İK 'dan sorumlu Kıdemli Başkan Yardımcısı Laszlo Bock kitabında teknoloji devinin başarı formülünü anlatıyor.

30 EKİM, 2015

TERFİ ZAMMI GERÇEKLERİ
İnsan kaynakları

TERFİ ZAMMI GERÇEKLERİ

Terfi zammıyla ilgili yeni kurallara ideal oranlara pozisyonlar ve sektörler arası farklara ilişkin 7 temel trend...

28 EKİM, 2015

KAÇ KEZ DOKUNMALI?
Pazarlama

KAÇ KEZ DOKUNMALI?

Günümüzde müşteriyle temas kurulabilecek kanal sayısı artmış durumda. Şirketlerin sadece satış noktasında, radyo, televizyon ve gazete reklamlarıyla değil Facebook, Twitter gibi sosyal mecralar üzerinden de müşteriye dokunabilmeleri mümkün. Hazır giyim markası Defacto 11 kanaldan ayda 468 kez müşterileriyle iletişime geçerken, Yıldız Holding’in markaları 6 kanaldan 1.200 kez tüketiciye dokunuyor. Migros 4 kanaldan ayda 810, Carrefour 3 kanaldan 180 kez müşterileriyle temas ediyor. Artık markalar sağlam bir stratejik çerçeve içinde geleneksel kanalların yanında sosyal mecralar üzerinden de tüketiciye dokunuyor, onlara kendilerini hatırlatıyor, hikayelerini anlatıyorlar. Böylece müşteri nezdinde istedikleri algıyı yaratabiliyor ve onların hem cüzdanlarında hem gönüllerinde daha fazla yer tutmak için çalışıyorlar.

22 EYLÜL, 2015

AYRILIK HESAPLARI
İnsan kaynakları

AYRILIK HESAPLARI

Türkiye’de çalışan sirkülasyonu oranı Avrupa’ya ve gelişmiş ülkelere göre hayli yüksek. 2014’te Avrupa’da ortalama çalışan sirkülasyonu yüzde 5-6 bandında seyrederken Türkiye’de önceki yıllara göre arttı ve yüzde 21’e yükseldi. Tekstil, perakende ve turizm gibi hizmet sektörlerinde kadın sirkülasyon oranı daha yüksekken, mühendislik ve teknik yetenek gerektiren iş ve sektörlerde erkek sirkülasyonu daha hızlı gerçekleşti. Capital, 24 şirkette kadın ve erkek çalışanlar arasındaki sirkülasyon oranlarını analiz etti.

22 EYLÜL, 2015

TOLERANS KURALLARI
Liderlik

TOLERANS KURALLARI

Öyle davranışlar var ki CEO ve patronlar bunlara asla tolerans göstermiyor. Kimi dedikoduya, kimi ‘Ben demiştim’ demekten hoşlanan pesimistlere, kimi ise sürekli kendini övenlere dayanamıyor. Kibirli tavırlar ve yalan ise patronların tahammül etmedikleri konular arasında ilk sırada. Birçok lider dürüstlükten uzak ve sorumluluktan kaçan kişilere karşı “sıfır tolerans” gösteriyor. Hata yapmak ise onlar için sanıldığı kadar affedilmez değil. Hatta birçoğu, ders alındığı sürece hatalara karşı toleranslı olduğunu belirtiyor.

22 EYLÜL, 2015

YÖNETİCİSİZ YÖNETİM ÇOK DAHA BAŞARILI
Yeni trendler

YÖNETİCİSİZ YÖNETİM ÇOK DAHA BAŞARILI

Yerinden özyönetim… Bahsettiğimiz bir siyaset kavramı değil. Aslında bir yazılımcı olan BRIAN ROBERTSON’un “Holacracy” (Holakrasi) adıyla piyasaya sürdüğü ve bugün başta Zappos olmak üzere 300 kadar global şirkette uygulanmaya çalışılan alternatif bir yönetim şekli. Kısaca yöneticilerin, unvanların olmadığı herkesin kendi kendini yönettiği, rollerine hakim olduğu bir organizasyon yapısı… Peki iş dünyası hiyerarşinin, ağzının içine bakılan bir liderin olmadığı bu yeni sisteme hazır mı? Sistemin mucidi Robertson ile hem bunları hem de teorisine dair tüm eleştirileri konuştuk…

3 EYLÜL, 2015

PİŞMANLIK DERSLERİ!
Liderlik

PİŞMANLIK DERSLERİ!

İş dünyası, yeni pazarlara yatırım ve ihracattan yanlış ortakla yola çıkmaya, iş ilişkilerinde duygusallıktan yanlış organizasyona çok sayıda kararından pişmanlık duyan ve “bir daha asla!” diyenlerle dolu... İşte artık yoğurdu üfleyerek yiyen iş insanlarının sütten ağızlarının nasıl yandığını ve bunu nasıl pozitif bir öğrenmeye dönüştürdüğünü anlatan “ilk elden” hikayeler…

3 EYLÜL, 2015

İÇERİDE AV ZAMANI
İnsan kaynakları

İÇERİDE AV ZAMANI

Şirketler eskiden dışarıdan transfer yöntemini çok sık kullanıyordu. Bu yöntemle rakiplerdeki parlak beyinler şirkete çekilerek yeni Ancak 2008 krizinin ardından istihdam bütçeleri daralan şirketler, aynı iddialı yetenek avını önce kendi bünyelerinde yapmaya yöneldi. Beyin avcıları da “En iyi adaylar zaten güvertede” diyerek öncelikle bu yöntemin kullanılmasını tavsiye ediyor. Bu nedenle çok sayıda büyük şirket, boş pozisyon için önce “içeriye” bakıyor. bakış açıları yaratılıyordu. Özellikle üst düzey yönetici pozisyonları için dışarıdan terfi son derece normaldi.

3 EYLÜL, 2015

YENİ NESİL MARKA DÖNEMİ
Pazarlama

YENİ NESİL MARKA DÖNEMİ

Aslında marka ismi bulmak her şirket için sancılı bir süreç. Bir anlamda “çocuğuna isim vermek” gibi. Oysa geçmişte çok daha kolaydı. Bundan 40-50 yıl önce yapılan iş veya kurucuların isimleri bile bir “marka adı” yaratmak için yeterliydi. Zamanla yöntem ve yaklaşım tamamen değişti. Hatta marka ismi bulmak ayrı bir uzmanlık alanına dönüşmüş durumda. Kullanılan harf sayısından telaffuza, akılda kalıcılıktan kelimenin başka dillerdeki anlamına kadar onlarca kriter göz önüne alınıyor. Üstelik uzmanlara göre gelecekte bu iş giderek daha da zorlaşacak

21 AĞUSTOS, 2015