Nanoteknolojiyi sihirli bir formül olarak görenler var. Oysa sadece devasa fırsatlar sunan etkili bir araç...
Nanoteknoloji, sınırsız olasılıklara sahip bir bilim dalı...
Mary Crass, çoklu model sistemlerini, kırsal toplu taşımacılık çözümlerini,yürünebilir şehirler tasarlanmasını anlatıyor
Yüzyılın tehdidinin üstesinden gelmenin nasıl mümkün olduğunu gösteren şehirleri ve teknolojileri keşfedin...
Aksa Akrilik, Akkök Holding şirketlerinden biri. Kurulduğu günden bu yana çevresel performansını sürekli iyileştirmek için çalışan şirket, bu konudaki çalışmalarıyla sektörüne öncülük yapıyor. İirketin genel müdürü Cengiz Taş, “Hayata geçireceğimiz projelerle Türkiye için örnek teşkil etmeyi umuyoruz” diyor. Sürdürülebilirlik çalışmalarına yılda yaklaşık 2 milyon 800 bin dolar harcama yapan şirketin orta ve uzun vadeli hedefi ise global standartlardaki sürdürülebilirlik yönetim modeliyle değer yaratmaya devam etmek.
Demir-çelik sektörünün öncülerinden Erdemir, sürdürülebilirlik konusunda izlediği politikalarla ve yaptığı çalışmalarla dünya çapındaödüller almaya hak kazanıyor. Çelik sektöründe Türkiye’nin ilk AR-GE merkezini kurarak öne çıkan şirket, çevre faaliyetlerini bundan sonra “sürdürülebilirlik direktörlüğü” bünyesinde devam ettirecek. Bu göreve atanan Aygül Özsu’nun en önemli hedefi, 2015 sonunda ‘yaşam döngü analizi’ çalışmasını tamamlamak ve sürdürülebilirlik raporu hazırlamak. Bu çalışmayla çelik üretiminin çevreye olan etkisinin bir fotoğrafını çıkaracaklarını belirten Özsu, çıkan verilerin şirketin sürdürülebilirlik politikasında pusula görevi üstleneceğini söylüyor.
Aslında şu anda harekete geçmeyerek sera gazı krizinin gelecekteki maliyetlerinin katlanmasına izin veriyoruz. Üstelik gelecekte ortaya çıkacak sonuçların geriye dönüşü de olmayacak. İklim değişikliğinden kaynaklanan meydan okumalara çözüm bulmak için hem riskler acilen değerlendirilmeli hem ekonomik ve çevresel sonuçlar geri dönülemez bir hal almadan önce eyleme geçilmeli.
Bugün 150 yaşında olan BASF, mevcut sürdürülebilirlik çalışmalarına yenilerini eklemek için adeta fırsat kolluyor. Bu hedef doğrultusunda dev şirket, “akıllı enerji”, “gıda” ve “şehir yaşamı” olmak üzere 3 global zorluk alanında çözümler üretmeye odaklanmış durumda. Şirket “Her şey sürdürülebilir bir dünya için” mottosuyla bu 3 temel alanda yaratıcı çözümler bulmak için çalışıyor.
Bosch, dünyanın AR-GE’ye en fazla kaynak ayıran şirketlerinden. Geçen yıl şirketin araştırma ve geliştirme harcamaları yaklaşık yüzde 9 artarak 5 milyar Euro'ya ulaştı. Böylece cirosunun yüzde 10,1’ini ARGE’ye ayırmış oldu. Bosch Yönetim Kurulu Başkanı Volkmar Denner, AR-GE harcamalarının neredeyse yarısını çevre dostu teknolojilere ayırdıklarını belirtiyor. Denner, “Geleceğin teknolojisi elektrikli araçlar için her yıl ortalama 400 milyon Euro harcıyoruz. 2007’de kendimize 2020 yılına kadar karbondioksit emisyon seviyesini yüzde 20 azaltma hedefi belirlemiştik. Geçtiğimiz yıl bu hedefimizi neredeyse gerçekleştirdik ve bu oran yüzde 19,9 oldu” diyor.
Daha az nakliye çevreye daha az zarar vermek demek. Bu nedenle milyonlarca tüketiciye ulaşmak için çok sayıda tedarikçiyle çalışan ve kilometrelerce yol yapmak durumunda kalan markalar, artık bu konuda daha hassas. Dağıtım ve nakliye optimizasyonu yaparak hem karbon salımlarını azaltıyor hem operasyonel maliyetlerini ciddi ölçüde aşağı çekiyorlar. Örneğin hızlı tüketim devi P&G uygulamaya aldığı çok sayıda projeyle dağıtımda önemli bir iyileştirme sağlamış durumda. P&G Türkiye/Kafkasya Lojistik Operasyonları Direktörü Burak Akkiriş, “2020 yılına dek karayolu nakliyesini yüzde 20 oranında azaltmaya çalışıyoruz” diyor. Yıldız Holding’in hedefi ise 2024’te dağıtım faaliyetlerinin neden olduğu karbon salımını yüzde 20 daha azaltmak…
Carbon Disclosure Project, uluslararası bir sivil toplum kuruluşu. Türkiye ayağı ise Sabancı Üniversitesi Kurumsal Yönetim Forumu tarafından yönetiliyor. CDP Türkiye, her yıl BŞST100 şirketlerine iklim değişikliği risklerini raporlamaları adına davet gönderiliyor. 2014’te 41 şirketin katıldığı raporlamada, Arçelik ve Tofaş iklim değişikliği performansında en iyi şirketler oldu. Bu başarının şirketlerde yaratmaya çalıştıkları farkındalığın bir sonucu olduğunu söyleyen CDP Türkiye Direktörü ve Sabancı Üniversitesi Öğretim Üyesi Melsa Ararat, “Küresel çapta yatırımcılar, şirketlerin CDP’ye yanıt vermiş olmasını yönetim kalitesinin bir göstergesi olarak değerlendiriliyor” diyor.