Prof. Dr. Çiğdem Kağıtçıbaşı / Sosyo-kültürel Psikoloji Uzmanı Prof. Dr. Çiğdem Kağıtçıbaşı, sosyo-kültürel psikoloji alanında uzman. İnsan gelişimi ve sosyal gelişme konularında çalışmaları var....
Nüfus artış hızı, hane halkı sayısı, gelir dağılımı, yenileme düzeyi ve diğerleri... Ekonomide talebin sürükleyici etkenlerinden, 9 ana faktörden söz ediyoruz. Konuttan beyaz eşyaya, giyimden perak...
Matthew Higgins / Merill Lynch Uluslar arası Ekonomi Başkan Yardımcısı Matthew Higgins, Merill Lynch uluslararası ekonomi başkan yardımcısı.... Başta büyük ülkeler olmak üzere, dünya ekonomisini ...
Prof. Dr. Dani Rodrik / Harvard Üniversitesi Öğretim Üyesi Harvard Üniversitesi öğretim üyelerinden Prof. Dr. Dani Rodrik, aynı zamanda Merkez Bankası’nın da danışmanı. Türkiye’de yaşanan ekonomi...
Türkiye, ekonomide dengeleri bir türlü yerine oturtamamanın sakıncasını geçen ay bir kez daha gördü. Bankacılık sisteminde ortaya çıkan likidite sıkıntısı, hükümetlere karşı duyulan geleneksel güve...
Bir süredir değişimin işaretleri alınıyordu aslında. Reel ekonomide başlayan yeni tercihler, teknolojideki müthiş atak bunu destekliyordu. Ancak, uygulanan istikrar politikasının yarattığı güven ha...
Onların gücünü anlatmaya gerek yok. Artık bütün şirketler, pazarlama yöneticileri Y Kuşağı´nın öneminin farkında. 5-22 yaş grubunu kapsayan, dinamik, kendine güvenen, ilgi alanları sürekli değişen ...
Prof. Dr. Ayşe Buğra / Boğaziçi Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof.Dr. Ayşe Buğra, Boğaziçi Üniversitesi öğretim üyelerinden. Uzmanlık alanı ``Gelişme İktisadı``. Ancak, son yazdığı kitapla, tüketim...
Tekstil, konfeksiyon, gıda, turizm, ticaret, tarım, kimya ve diğerleri... Hepsi de ekonomiye üretim yoluyla katkıda bulunuyor, onbinlerce kişiye iş olanağı yaratıyor. İhracatları nedeniyle ülkeye d...
Talebin canlanması, ekonomiler için olumlu bir göstergedir. Hele bu canlanma uzun bir durgunluk döneminden sonra geliyorsa, buna sevinmek gerekir. Çünkü talebin canlanması üretimi uyarır. Artan t...
Hisse senedi, repo, off-shore hesapları, Kurumlar Vergisi ve diğerleri... Çok sık değişen uygulamalar ve yasal düzenlemeler, vergiyle ilgili bulanıklığı bir türlü ortadan kaldırmıyor. Mart ayı yakl...
Bir zamanlar şirketler için tüketici tek tipti... Kimsenin de tüketiciyi yakından tanımak gibi kaygısı yoktu. Üstelik kadın-erkek ayrımı da anlamsızdı. Oysa son yıllarda tüketiciyi tanımaya, segmen...
Bu sayfalardan önce Bain, Cuneo E Associati´nin araştırmasını okudunuz. ABD ve Avrupa´daki şirketlerin performansını ortaya koyuyor, ``sürdürülebilir büyümeyi`` yakalama düzeyini gösteriyordu. Biz ...
Onlarca yaşam tarzı, çok sayıda yaş grubu, tüketim kalıbı, kültürel alışkanlıklar ve hayata bakış... Giderek küreselleşen dünyada müşterisini tanımak isteyen, pazarlamada ``mikro`` faktörlere yönel...
Nereden bakarsak bakalım, Türkiye´de bir nesil, hatta iki nesil yüksek enflasyonla büyüdü. 30´ların altındakiler, tek haneli enflasyonu tanımadı, hiç kuruş yüzü görmedi. Ve bizlerde yıllarca bu can...