Son 10 yılda pek çok sektörde yabancı müşteri sayısındaki artış dikkat çekici. Eğitimde yabancı öğrenci sayısı son 10 yılda 7 kat artarken konutta yabancı payı yüzde 5’e yükseldi...
Türkiye’de son 5 yıldır, kapasite kullanım oranları yüzde 75-76’lar civarında seyrediyor. Uzmanların büyüme ve verimlilik için ideal oran olarak işaret ettiği yüzde 85’lerin oldukça altında...
Aslında 2016’nın sonu ile 2017’nin başında karamsar bir hava vardı. Sektörler de bu havada büyüme tahminlerini yaptı. Yılın ilk 8 ayı geride kaldı...
Arçelik A.Ş., Şişecam Topluluğu, Anadolu Grubu, Yıldız Holding, Eczacıbaşı , Tosyalı gibi dev gruplar, 2017 ve sonrasında organik ve inorganik fırsatları radarlarına alarak hızlı büyümeye odaklandı...
Yıkıcı inovasyonlar, yeni teknolojiler tüm dünyada büyük ve başarılı şirketleri tehdit ediyor. En önemlisi onları önlem almaya zorluyor...
Uzmanlar uzun zamandır hemfikir… Yenilikçiliğin en önemli kaynağı şirket içinden ya da dışından gelen fikirler oluyor. Türkiye’de bunu iş stratejisi haline getiren şirketler de var...
Verimlilik artışı için yeniden yapılanan ve bazı noktalarda vazgeçilebilir gördükleri alanlardan kurtulan şirketler, yüzde 15’e kadar girdilerini azaltmayı başardı...
Son 10 yılda Türkiye’de çok az sektörde sıfırdan yeni bir tesis hayata geçti. Yapılan mevcut yatırımlar ise ağırlıklı kapasite artırımı ve yenilemeye gitti...
Türkiye'nin en büyük 500 özel şirketi arasında yer almak şirketler için önemli bir performans göstergesi...
Zorlu Enerji geçen yılki Capital500 sıralamasında 363’üncü sıradaydı. Bu yıl tam 174 basamak birden atlayarak yerini 189’a yükseltti. Benzer başarıyı gösteren başka şirketler de var...
2016, Türkiye için zor bir yıldı. Başta darbe girişimi olmak üzere, tırmanışa geçen terör olayları ve yakın coğrafyadaki savaşlar ekonomide ciddi bir baskı yarattı...
Aslında bilinen bir gerçek.. Hem globalleşmenin hem de gelişen teknolojinin etkisiyle her sektörde rekabet arttı. Şirketler ise ayakta kalabilmek için iş süreçlerine daha fazla odaklandı...
Hedefler revize edildi, planlar ertelendi. Tüm bunlara rağmen CEO ve patronlar için “asla değişmeyen” konular da var...
Bir ürünün piyasaya çıktığı ilk fiyattan satış oranı hemen hemen her sektörde düşmüş durumda. Bunda online satış, yoğun rekabet ve talepteki değişiklikler etkili…
Türkiye’de her yıl 650 bin yeni konuta ihtiyaç duyulurken 1 milyon adetlik stok fazlası var. Bu durumun nedeni ise arz ve talebin buluşmaması...