SYS Grup, Türkiye’nin savunma sanayisindeki dönüşümünde dikkat çekici bir model olarak öne çıkıyor. CANiK Genel Müdürü Cahit Utku Aral, “SYS Grup olarak yüksek katma değerli üretim, yurt içi ve yurt dışındaki büyümemizle, savunma sanayisinde global bir başarı hikayesi yazıyoruz” diyor.
Yaşar Topluluğu, 80’inci yılında büyüme anlayışını yeniden şekillendiriyor. Yüksek enflasyon ve belirsizliklerin belirlediği ekonomik ortamda grup, büyümeyi yalnızca ciroyla değil verimlilik, çeviklik ve veri odaklılıkla tanımlıyor. Yaşar Holding Yönetim Kurulu Başkanı Feyhan Yaşar, bu dönemde yüksek büyümelerin gerçekçi olmadığını söylüyor. Grupta yüzde 50’yi aşan ciro artışına karşılık reel büyümenin yüzde 5–10’da kaldığını belirtiyor. Cironun tek başına yeterli olmadığına da değinen Yaşar, “İddialı bir oyuncuysanız, ilk üçte olmalısınız” diyor.
Hugo Boss Türkiye, 2025’i sektördeki durgunluğa paralel temkinli geçiriyor. Şirketin genel müdürü , “Sektör 2022 sonundan beri sıkışmış durumda. En temel neden, enflasyon, kur ve maaş artışları arasındaki makasın açılması” diyor. Hugo Boss’un nitelikli, üst segment ürünler ürettiği için maliyetleri tolere edebildiğine değiniyor. “Türkiye’nin tekstil avantajı sadece fiyat değil Avrupa’ya yakınlık ve hızlı lojistik” diyen Kaya, şirketin 2020 sonrası kendini gençleştirerek dönüştüğüne de vurgu yapıyor ve “Artık marka imajımız gençleşti. Pandemi öncesi hedef kitlemiz 35 yaş üstüydü. Şimdi 25 yaşa kadar indik” diye konuşuyor.
Son 5 yılda 340 milyon dolar yatırım yaptıklarını belirten Sütaş Yönetim Kurulu Başkanı , geçen yıl konsolide cirolarının 39,6 milyar TL’ye ulaştığını belirtiyor. Yüzde 9 pazar payıyla süt ve süt ürünleri pazarındaki liderliklerini sürdüklerini söyleyen Yılmaz, “İşimize odaklanmamız başarı getirdi. Sütçülük dışında başka hiçbir işe yatırım yapmadık” diyor. Yılmaz, bu yıl ciroda yüzde 15 reel büyüme beklediklerini söylüyor.
Arzum’un yeni CEO’su Evren Albaş, oldukça yoğun bir değişim ve dönüşüm ajandası yönetiyor. Odağına yurt dışında büyümeyi ve yeni ürün kategorilerini alan Albaş, 2025 sonunda cironun 4’te 1’inin yeni ürünlerden oluşmasını hedefliyor. Büyümeninse yurt dışından geleceğini kurguluyor. Albaş, “İhracat en önemli gündemlerimizden biri. Beş yılda toplam cironun yüzde 50’sinin ihracattan gelmesini hedefliyoruz” diyor.
Geçtiğimiz yıl satışlarını son 15 yılın en yüksek seviyesine taşıyan Hyundai Motor Türkiye, İzmit’ten Avrupa’ya 1,5 milyon araç ihraç etti. 2026’nın ikinci yarısı itibarıyla ise tam elektrikli ilk Hyundai modeli için Türkiye’deki üretim hattını dönüştürmeye hazırlanıyor. Bu yatırımla Avrupa’daki konumunu da güçlendirmeyi hedefleyen Hyundai Motor Türkiye’nin Genel Müdürü Murat Berkel “Bu dönüşüm Hyundai Türkiye’yi bambaşka bir lige taşıyacak” diyor.
Bu yıl Bulgaristan’da altın aramaya başladıklarını söyleyen Türkerler Holding Yönetim Kurulu Başkanı , “3 yılda madencilikten enerjiye, sağlıktan gayrimenkule toplam 4,5 milyar dolar yatırım yapacağız” diyor. Yatırımları 2 katına çıkardıklarını belirten Türker, yurt dışında Bulgaristan ve Romanya’ya odaklandıklarını belirtiyor. Yıl sonuna kadar Zincirlikuyu’daki yeni AVM’leri Mahall İstanbul’u açacaklarını söyleyen Türker, gayrimenkulde hızlı büyüme planlıyor ve “Eylülde enerji dağıtım, gelecek yıl ise enerji üretim ve GYO’yu halka arz edeceğiz” diye konuşuyor.
ABD’nin agresif tarifeleriyle tırmanan küresel korumacılık dünya ticaretini strese soktu. ASEAN+3 ülkeleri ise buna rağmen dikkat çekiyor. AMRO Başekonomisti Dr. Hoe Ee Khor, ASEAN+3 ülkelerindeki ticaretin hala canlı olduğunu, hatta bazı sektörlerde daha da ivme kazandığını söylüyor.
Tüm ekonomik aktörler farkında… Amerikan dolarının küresel liderliği ilk kez bu denli ciddi bir sınavdan geçiyor. IMF eski başekonomisti ve Harvard Üniversitesi Profesörü KENNETH ROGOFF da doların zeminini oluşturan güven, hukuk ve kurumsal altyapının hızla aşındığını söylüyor. Ona göre dijital para birimleri, jeopolitik kırılmalar ve artan borç yükü karşısında dolar artık sığınılacak liman olmaktan uzaklaşıyor. Bu durumu geçici değil yapısal bir dönüşüm olarak gören Rogoff, “Türkiye gibi yükselen ekonomiler için bu sarsıntılı dönem fırsatlar ve riskleri bir arada barındırıyor” diye konuşuyor.
John Kay ile şirketlerin evrimini, yeni liderlik anlayışını ve iş dünyasının geleceğini şekillendirecek temel dinamikleri konuştuk...
2025, büyüme hızının düştüğü ancak rekabetin arttığı bir yıl...
Zeki Sarıbekir’le ambalaj sektörünü durumunu, Sarten’in 2025 planlarını ve gelecek vizyonunu konuştuk...
BİM CEO’su Haluk Dortluoğlu, ilk söyleşisini Capital’e verdi ve sorularımızı şöyle yanıtladı...
Kazancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Cemil Kazancı ile grubun yeni dönemde büyümeye bakışını ve hedeflerini konuştuk...
ColendiBank Genel Müdürü Deniz Devrim Cengiz, yeni kurulan bankanın büyüme adımlarını şöyle aktarıyor...