Arzum’un yeni CEO’su Evren Albaş, oldukça yoğun bir değişim ve dönüşüm ajandası yönetiyor. Odağına yurt dışında büyümeyi ve yeni ürün kategorilerini alan Albaş, 2025 sonunda cironun 4’te 1’inin yeni ürünlerden oluşmasını hedefliyor. Büyümeninse yurt dışından geleceğini kurguluyor. Albaş, “İhracat en önemli gündemlerimizden biri. Beş yılda toplam cironun yüzde 50’sinin ihracattan gelmesini hedefliyoruz” diyor.
Geçtiğimiz yıl satışlarını son 15 yılın en yüksek seviyesine taşıyan Hyundai Motor Türkiye, İzmit’ten Avrupa’ya 1,5 milyon araç ihraç etti. 2026’nın ikinci yarısı itibarıyla ise tam elektrikli ilk Hyundai modeli için Türkiye’deki üretim hattını dönüştürmeye hazırlanıyor. Bu yatırımla Avrupa’daki konumunu da güçlendirmeyi hedefleyen Hyundai Motor Türkiye’nin Genel Müdürü Murat Berkel “Bu dönüşüm Hyundai Türkiye’yi bambaşka bir lige taşıyacak” diyor.
Bu yıl Bulgaristan’da altın aramaya başladıklarını söyleyen Türkerler Holding Yönetim Kurulu Başkanı , “3 yılda madencilikten enerjiye, sağlıktan gayrimenkule toplam 4,5 milyar dolar yatırım yapacağız” diyor. Yatırımları 2 katına çıkardıklarını belirten Türker, yurt dışında Bulgaristan ve Romanya’ya odaklandıklarını belirtiyor. Yıl sonuna kadar Zincirlikuyu’daki yeni AVM’leri Mahall İstanbul’u açacaklarını söyleyen Türker, gayrimenkulde hızlı büyüme planlıyor ve “Eylülde enerji dağıtım, gelecek yıl ise enerji üretim ve GYO’yu halka arz edeceğiz” diye konuşuyor.
2024, hemen hemen tüm sektörlerde sert rekabetin, güç kaymalarının ve liderlik değişimlerinin öne çıktığı bir yıl oldu. Ekonomik baskılarla tüketicinin temkinli davranışı derinleşirken 34 kategoride ilk 3 oyuncunun pazar paylarında 8 puana varan gerilemeler yaşandı. Nestlé, Mondalez, Coca-Cola, Finish, Philips, Fiat gibi güçlü markalar bazı kategorilerde pay kaybederken Dydo Drinco, Perfetti, Dimes, Karaca, Beypazarı gibi oyuncular ivme kazandı.
2024, belirsizliklerin ve finansal baskıların iç içe geçtiği bir yıl oldu. Kârlılığın sert şekilde gerilediği bu dönemde, birçok büyük grup mevcut pozisyonunu korumaya çalıştı. 2025 ise temkinli bir yeniden yapılanma yılı olarak öne çıkıyor. Türkiye’nin dev grupları artık tek bir büyüme kaynağına değil verimlilik, dijitalleşme, bölgesel yayılma ve sürdürülebilirlik gibi çoklu stratejilere odaklanıyor. Uzun vadeden ziyade anlık verilerle yön bulan bu yeni düzende, devler nakit akışından yatırım takvimine, kârlılıktan operasyonel verimliliğe kadar her başlığı yakın markaja almış durumda.
ABD’nin agresif tarifeleriyle tırmanan küresel korumacılık dünya ticaretini strese soktu. ASEAN+3 ülkeleri ise buna rağmen dikkat çekiyor. AMRO Başekonomisti Dr. Hoe Ee Khor, ASEAN+3 ülkelerindeki ticaretin hala canlı olduğunu, hatta bazı sektörlerde daha da ivme kazandığını söylüyor.
Tüm ekonomik aktörler farkında… Amerikan dolarının küresel liderliği ilk kez bu denli ciddi bir sınavdan geçiyor. IMF eski başekonomisti ve Harvard Üniversitesi Profesörü KENNETH ROGOFF da doların zeminini oluşturan güven, hukuk ve kurumsal altyapının hızla aşındığını söylüyor. Ona göre dijital para birimleri, jeopolitik kırılmalar ve artan borç yükü karşısında dolar artık sığınılacak liman olmaktan uzaklaşıyor. Bu durumu geçici değil yapısal bir dönüşüm olarak gören Rogoff, “Türkiye gibi yükselen ekonomiler için bu sarsıntılı dönem fırsatlar ve riskleri bir arada barındırıyor” diye konuşuyor.
John Kay ile şirketlerin evrimini, yeni liderlik anlayışını ve iş dünyasının geleceğini şekillendirecek temel dinamikleri konuştuk...
2025, büyüme hızının düştüğü ancak rekabetin arttığı bir yıl...
Türkiye’de depo talebi, son yıllarda zirveye ulaştı...
Son 5 yıldır azalan konut satışlarıyla zor günler geçiren markalı konut üreticileri, bu yıldan umutlu. Tünelin sonunun göründüğüne inanıyorlar...
2024’te maliyet baskısı zirve yaptı. Ancak sektör bağımsız tüm oyuncular bu durumu fiyatlara aktaramamaktan şikayetçi...
Zeki Sarıbekir’le ambalaj sektörünü durumunu, Sarten’in 2025 planlarını ve gelecek vizyonunu konuştuk...
Artan maliyet baskısı ve enflasyon, üretimi Türkiye’den yurt dışına kaydıran şirketlerin sayısını her geçen gün artırıyor...