İŞ DÜNYASI

Kobi

"En önemli değerim: Ailem ve çalışma arkadaşlarım"

Saim Yüksel, iş hayatına 1984’te dekorasyon sektöründe çırak olarak başlıyor. Kalfalık ve ustalık derken 2001 yılında Paşa Alçı’yı kuran Yüksel’in iş hayatındaki en önemli dönüm noktası ise 2008’de gerçekleşiyor. Paşa Söve ile birlikte kendi imalathanelerini kurduklarını ve yola Paşa Yapı olarak devam ettiklerini belirten Yüksel, “Daha önceleri müşteriye karşı siparişleri yetiştirmekte zorluklar yaşarken Paşa Söve ile bu sorun ortadan kalkmış oldu. İsmimizin değeri kat be kat arttı” diyor. Şirketin başarısında ekiplerinin önemli payının altını çizen Yüksel, kimseyi “eleman” olarak görmediklerini belirtiyor. Başarılarının sırrını bu yaklaşım sayesinde tüm çalışanların şirketi kendi işi gibi sahiplenmesi olarak açıklıyor.

9 EYLÜL, 2015

Kobi

"Bir nevi terzilik yapıyoruz"

Akçay’da 1988 yılında kurulan Can Yapı, günümüzde faaliyetlerine merkezinin yanında Altınoluk, Edremit ve Ayvalık’taki şubeleriyle devam ediyor. Firmanın ortağı Can Ürer, küçük bir dükkanla yola koyulduklarını ve şu anda tüm Türkiye’ye mal satan bir yapıya dönüştüklerini ifade ediyor. Ana faaliyet alanlarının inşaat demiri toptancılığı olduğunu söyleyen Ürer, “İnşaat projesine göre hazır demir üretiyoruz. Bir nevi terzilik bizimkisi, inşaatın ölçülerine göre ona elbise dikiyoruz” diye konuşuyor.

9 EYLÜL, 2015

Kobi

"Önceliğimiz mutlu müşteriler yaratmak"

Altuğ Acar, Silikon Vadisi’nde mobil uygulamalar alanında çalıştıktan sonra Türkiye’ye dönüp Turkcell’de işe başladı. Sonra 2009 yılında eşi Pınar Kart Acar ile Mivento’yu kurdu. Mivento, bugün müşteri ilişkileri alanındaki özgün çözümleriyle fark yaratıyor. Şirketin CEO’su Altuğ Acar, “Yükselen başarı grafiğiyle büyürken müşteri memnuniyeti odaklı, titiz, dürüst çalışma prensiplerimizle mutlu müşteriler yaratmak her zaman birinci önceliğimiz oldu” diyor. Şirket, e-ticaret ve mobil teknolojileri entegre ederek geliştirdiği mobil hediye çeki uygulaması Hediyemo ile Avrupa’da bir ilke imza attı.

9 EYLÜL, 2015

Kobi

Büyümenin önündeki engeller

KOBİ’lerin büyümesine engel olan faktörlerin başında finansmana ulaşamamak geliyor. Finansman dışındaki engeller de daha çok şirketlerin içsel sorunlarından kaynaklanıyor. Kurumsallaşamamak, nitelikli insan kaynağı eksikliği, teknoloji ve inovasyonda yetersizlik, markalaşamama gibi konular büyümenin önündeki diğer önemli sorunlar. Uzmanlara göre, tüm bu sorunların çözümünde ‘eğitim’ kritik rol oynuyor.

9 EYLÜL, 2015

Kobi

Kobi Girişim

9 EYLÜL, 2015

Kobi

Demireller yeni yatırımlarla büyüyecek

Konya Ereğli’de doğan Demireller Şirketler Grubu’nun tarihi 1959 yılına dayanıyor. Merhum Kazım Demirel’in ilk olarak bir akaryakıt istasyonu kurarak başlattığı serüven, günümüzde 5 farklı alanda toplam 250 çalışanla faaliyet gösteren bir grup doğurmuş. Grubun üçüncü kuşak isimlerinden olan ve finans direktörlüğü görevini yürüten Halime Demirel Akbel, önümüzdeki dönemde de yatırımlara devam edeceklerini söylüyor. Demirel, yeni bir yol dinlenme tesisi inşa ettiklerini, bunun yanında madencilik ve akaryakıt alanında da yeni hamleler geleceğini belirtiyor. Üçüncü kuşak olmanın hiçbir dezavantajını yaşamadığını, aksine çok avantajını gördüğünü anlatan Demirel, grubun yeniliğe çok açık olduğunun altını çiziyor.

9 EYLÜL, 2015

Kobi

Satışa hazırlık için 6 altın tavsiye

Türkiye ekonomisinin en dinamik ayağını oluşturan KOBİ’ler artık satın alma ve birleşme (Mergers&Acquisitions-M&A) piyasasının merkezinde yer alıyor. Birleşme ve satın almalar konusunda harekete geçen çok sayıda fon, KOBİ’lerin peşinde. Peki KOBİ’ler bu fırsatları nasıl değerlendirebilir? Satış ve ortaklığa hazır olmak için öncelikle neler yapmaları gerekiyor? Bu konunun uzmanı danışmanlarla görüşerek birleşme ve satın alma tekliflerine açık KOBİ’ler için bir yol haritası hazırladık…

9 EYLÜL, 2015

Kobi

"Önceliğimiz aile şirketleri"

Türkiye’de şirketlerin yüzde 95’i, KOBİ’lerin ise yüzde 98,8’i aile şirketlerinden oluşuyor. Ekonominin gelişmesi için aile şirketlerinin sürdürülebilir büyümeyi başarmaları kritik… Bu hedeften yola çıkan Akbank, aile şirketlerinin uzun süre var olabilmeleri için Sabancı Üniversitesi işbirliğiyle Akbank Aile Şirketleri Akademisi’ni hayata geçirdi. Akbank KOBİ Bankacılığı’ndan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Bülent Oğuz, “Aile şirketlerinin gelişmesi, KOBİ’lerin ve Türkiye’nin gelişmesi demek. Aile şirketlerine desteğe devam edeceğiz” diyor.

9 EYLÜL, 2015

İş Yaşam

Tatil rotam

Sıcaklar iyice bastırdı. İş dünyasında da sıcaklarla birlikte tatil planları hazır. Pek çok iş insanı ve yönetici, yaz rotasını belirlemiş durumda. Her zaman olduğu gibi bu yıl da iş dünyasının yurtiçi tatil tercihinde Bodrum başı çekiyor. Bodrum’a gidenlerin favorisi ise tekne turları… Bodrum dışında Fethiye, Kazdağları, Ayvalık da tatil planlarında yer bulunuyor. Yurtdışında ise Yunan Adaları, İsveç, İspanya gibi ülkeler öne çıkıyor. İşte iş dünyasının yaz planları…

9 EYLÜL, 2015

Araştırmalar

Rakibi aldı büyüdü

Oyak Çimento’nun pazar payı sadece 1 yılda, yüzde 12’den yüzde 15’e çıkarak tam 3 puan arttı. Boyner Mağazacılık, 2012’de 800 milyon TL olan cirosunu 1 yıl sonra 1,5 kat artırarak 1,3 milyar TL’ye yükseltti. Makro Market ise yine 1 yılda tüm kalemlerde yüzde 35 büyüdü. Peki nasıl başardılar? Tabii ki rakiplerini satın alarak...

8 EYLÜL, 2015

İş Yaşam

İş dünyası erken seçim için ne diyor?

Türk iş dünyasının önde gelen isimleri, olumsuz çıkan AKP-CHP koalisyon görüşmelerini ve erken seçim ihtimalini yorumladı.

8 EYLÜL, 2015

Söyleşiler

"Asıl kanal mobil, web ikincil olacak"

HASAN ASLANOBA, Türkiye’nin önde gelen melek yatırımcılarından… Aslanoba Capital ile Türkiye’nin yanı sıra yurtdışında da yatırımlar yapıyor. “Mobil vizyon ve teknolojiye sahiplik” kriterlerinin kararlarında etkili olduğunu söylüyor. “İnternet girişimlerinin mobilde olmamak gibi lüksü yok” diye konuşuyor. Yeni dönemde “sadece mobil” ve “kullanıcı deneyimi sunan” girişimlere ilgi göstereceğini belirtiyor ve ekliyor: “Web büyük bir devrimdi, şimdi ise mobil devrim internetin gücüne çarpan etkisi yapmaya başladı.”

3 EYLÜL, 2015

Araştırmalar

Mobilin öncüleri

Mobil ticaret, dünyada olduğu gibi Türkiye’de de hızlı yükseliyor. Türkiye, dünyada mobil üzerinden en çok alışveriş yapılan 3’üncü ülke oldu. Toplam internet trafiğinin yüzde 39’u mobilden geliyor. Bütün bu performansta ise mobilde öncü rol oynayan şirketlerin payı büyük. Son yıllarda bu alandaki potansiyeli görüp yatırımlarını artıran bu öncüler, gelecek projeksiyonlarını da “hızlı büyüme” üzerine kuruyor. Çünkü onlara göre m-ticaret, toplam içindeki payını hızla artıracak.

3 EYLÜL, 2015

Söyleşiler

"Keşke daha çok çalışsaydım"

Sanko Holding Onursal Başkanı ABDULKADIR KONUKOĞLU, iş hayatında 50 yıl önemli bir mücadele verdi. 93 yılından itibaren grubun başkanı olarak şirketin 3,7 milyar dolarlık bir hacme taşınmasında en kritik rolü oynadı. Tüm bunları yaparken 3 çocuğu ve eşine gereken zamanı ayıramadı, sınırlı bir sosyal hayatı oldu ve 67 yıllık yaşamında sadece 3 kez tatile çıktı. Ancak bugün 50 yılı değerlendirdiğinde özel hayatına ilişkin bir pişmanlığı yok. Aksine, “Keşke biraz daha çok çalışsaydım diye düşünüyorum. Böylelikle yeniliğe daha çok adapte olurdum” diyor.

2 EYLÜL, 2015

Söyleşiler

"Artık dünyayı düşünüyoruz"

Damat, Tween ve D’S Damat markalarıyla bugün 60 ülkede varlık gösteren Orka Holding, önümüzdeki 5 yılda 10 yeni ülkeye etkin şekilde girmeyi planlıyor. Holding hâlihazırda Dubai ve Katar’a girişe hazırlanırken, yeni Çinli ortaklarıyla da Asya pazarında aktif olmayı öngörüyor. Uzun vadeli hedeflerinde ise ABD var. Orka Holding Yönetim Kurulu Başkanı SÜLEYMAN ORAKÇIOĞLU, “5 yıllık hedefimiz, kendi segmentimizde global olarak akla gelen ilk 5 markadan biri olmak. Bunu rahatlıkla başarabileceğimize inanıyoruz” diyor.

27 AĞUSTOS, 2015