SEKTÖRLER

Gıda

Devleri Kıskandıran Büyüme Stratejisi

Diren Ailesi işe 47 yıl önce, ürettiği şarapları, bardakla satarak başladı. Ardından meyve suyu ve süt üretimine girdi. Her üç alanda da en modern yatırımlarla işi büyüttü. Bugün yarattığı Dimes ma...

1 TEMMUZ, 2005

Teknoloji

E-Ticarette Dünyayı 2007 Yılında Yakalarız

Bascuda.com, Türkiye’de e-ticaret alanının yeni şirketlerinden. Sadece 2 yıl önce kurulmuş olmasına rağmen sektörde ikinciliğe oturdu. Şirketin yönetici ortağı Tuna Yüksel, yılda yüzde 50’nin üzeri...

1 TEMMUZ, 2005

Diğer Sektörler

Kazananlar, Kaybedenler!

Türkiye’de BT sektörünün bu yıl toplamda yüzde 21’lik bir büyüme göstereceği öngörülüyor. Ancak büyüme her alanda aynı düzeyde gerçekleşmeyecek. Doğru stratejileri saptayabilmek için hangi yatırıml...

1 TEMMUZ, 2005

Diğer Sektörler

Dizüstünde Hp, Masada Casper

Dizüstü bilgisayar pazarı tüm dünyada hızlı büyümesini sürdürüyor. Bu tablo Türkiye’ye de yansıyor. 2004 yılını yıllık yüzde 55,5 büyümeyle kapatan pazar, 2005’in ilk çeyreğinde, bir önceki yılın a...

1 TEMMUZ, 2005

Teknoloji

Yeni Hedefimiz Kamu Projeleri

AMD, dünyanın önde gelen çip üreticilerinden. Bu alanla özdeşleşen Intel’in en büyük rakibi. Aradaki farkı son 2 yılda azalttı, 5 milyar dolarlık ciroya ulaştı. Global alandaki büyüme Türkiye’ye de...

1 TEMMUZ, 2005

Teknoloji

Dış Kaynakla Gelen Verimlilik

Türkiye’nin önde gelen yerli ilaç üreticilerinden olan Bilim İlaç, yeni iş ortamına ayak uydurmak için bir değişim programı başlattı. Bunun öncesinde 168 şirket arasında satışta ve reçeteye girmede...

1 TEMMUZ, 2005

Diğer Sektörler

Hizmette Sınır Yok!

Değişimin adımını önce IBM attı. 1980’lerde başlattığı uygulama ile donanım ağırlıklı iş yapısından, hizmete odaklı şirkete dönüştü. Ardından diğer şirketler geldi. Son 10 yıldır ise BT sektöründe ...

1 TEMMUZ, 2005

Teknoloji

Eczacıbaşı’nın “Cisco Modeli”

Bilişim sektörünün önde gelen profesyonellerinden Levent Kızıltan, son 1 yıldır Eczacıbaşı Topluluğu’nda bilgi ve iletişim teknolojileri direktörü olarak görev yapıyor. İşe başladığından bu yana hu...

1 TEMMUZ, 2005

Diğer Sektörler

Hedefteki 35 Şirket

Türkiye’ye yabancı ilgisi, şimdiye kadar görülmedik düzeyde artmaya başladı. Bir yandan şirket satışları gerçekleşiyor, diğer yandan da yabancılar yeni görüşmeler peşinde… İlginin daha da artacağın...

1 HAZİRAN, 2005

Diğer Sektörler

Sadece Sektörünü İzlemekle Yetinme

Sigorta sektörü için otomotiv önemli; çünkü trafik ve Kasko sigortalarının kapladığı hacim yüzde 50’yi geçiyor. Konut sektöründeki hareketlilik, çimento’nun yeni yatırım stratejilerini belirliyor… ...

1 HAZİRAN, 2005

Diğer Sektörler

Kârın Önündeki Engellere Dikkat!

Aslında her zaman şirketlerin ajandasında büyüme ve kâr birinci sıradaydı. Son birkaç yıldır yöneticiler bu işe daha fazla odaklandı. Ancak, yeni dönemin zorlukları, değişen hesaplar, sektörel dina...

1 HAZİRAN, 2005

Teknoloji

Kirpi Stratejisiyle Avrupa Devi Olduk

Semavi Yorgancılar, Türkiye’nin “gizli şampiyonları” diye nitelendirilebilecek bir grubun başında. 2 yıl öncesine kadar 5 şirketleri vardı. 2003’de en büyük şirketleri Orim’i Alman Schott’a sattı, ...

1 HAZİRAN, 2005

Otomotiv

Avrupa’nın Oto Sanayi Sitesi

Oyak Renault’nun Megan II Sedane’ı, Tofaş’ın MiniCargo’su, Ford Otosan’ın Transit Connect’i…Türk otomotiv sanayi, yeni model üretimleriyle dünya devi şirketlerin birer üretim üssü konumuna yükseldi...

1 HAZİRAN, 2005

Diğer Sektörler

Evliliklerin Süresi Kısalıyor

Reklamcılara göre, eskiden ajans-reklamveren birlikteliği çok farklı idi. “Evlilik” gibi görülen birliktelik, çok uzun süre devam eder, zorunluluk olmadıkça bozulmazdı. Son yıllarda ise tablo çok d...

1 HAZİRAN, 2005

Perakende

En Hızlıların 6 Stratejisi

Ankaralı Canerler, İzmirli Pehlivanoğlu ve Konya merkezli Adese… Bunlar bölgesel perakende zincirleri arasında “en hızlı” olanlardan. Pek çok küçük yerel zincir onları örnek alıyor. “En hızlılar”ın...

1 HAZİRAN, 2005