Dijital içerik küratörlüğü mesleği yükselişte

18.03.2016 11:39:030
Paylaş Tweet Paylaş
Dijital içerik küratörlüğü mesleği yükselişte
MÜZEDE TEKNOLOJİ
2012’den bu yana İstanbul Modern’in iletişim ve teknoloji sponsoru olan Turkcell, Türkiye’nin ilk “beacon entegre” müze uygulamasına imza attı. Projenin tanıtımı için basınla buluşan Turkcell Genel Müdürü KAAN TERZİOĞLU ve İstanbul Modern Yönetim Kurulu Başkanı OYA ECZACIBAŞI konuşmalarında “deneyim” üzerinde durdu. Malum, çağımız interaktif etkileşim dönemi. İstanbul Modern- Turkcell işbirliğiyle yaratılan “beacon”lu mobil uygulama da kişiye özel deneyim sunan bir sistem.
REHBER CEBİNİZDE
Akıllı telefonlarına İstanbul Modern uygulamasını indiren ziyaretçiler, bir anlamda kendi özel rehberlerine sahip oluyor. Müzedeki “beacon”lar aracılığıyla eserleri derinlikli olarak anlama, müze kütüphanesindeki kaynakları öğrenme ve sanatçıların dünyalarına yakınlaşma imkanı buluyorlar. Eğitim, öğretim, eğlence, etkileşim biraya gelince, müze özellikle çocuklar için bir cazibe merkezi haline geliyor.
GÖZDE MESLEK
İstanbul Modern örneğinde olduğu gibi mevcut teknoloji markalara özgün deneyimler yaratma imkanı sunuyor. Ancak tek başına teknoloji yeterli olmuyor. Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu’nun vurguladığı gibi “dijital içerik küratörlüğü” günümüzün ve geleceğin en önemli mesleklerinden birisi olacak. Bu yüzden tüm kuruluşların yaratıcılığa yatırım yapması ve içerik oluşturacak altyapı kurması gerekiyor.

İstanbul'da dev turizm fuarı
İSTANBUL, 16-18 Mart tarihleri arasında Türkiye’nin tek, dünyanın en büyük üçüncü MICE (Meeting, Incentive, Congress, Events) Fuarı “ACE of M.I.C.E.” Kongre, Toplantı ve Etkinlik Fuar’ına ev sahipliği yapacak. İstanbul Kongre Merkezi ve İstanbul Lütfi Kırdar- ICEC’de düzenlenecek fuarın 15 bin kişiyi ağırlaması bekleniyor. Turizm Medya Grubu tarafından 2014 yılında beri her yıl gelişen kongre bu yıl İspanya’dan Azerbaycan’a, Avusturya’dan Yunanistan’a 25 ülkeden kongre büroları, etkinlik planlayıcıları ve kongre organizatörlerini bir araya getirecek. Paneller, konuşmalar, etkinliklerin yanı sıra 17 Mart 2016 gecesi Zorlu Performans Sanatları Merkezi’nde düzenlenecek ödül törenine 2 bin 500 davetli katılacak.

Grocerant işine yatırım yapmanın tam zamanı
NIELSEN’in ocak ayında yayınladığı bir rapora göre Z kuşağı dışarıda yemek yemenin kurallarını değiştiriyor. “Milenyum kuşağı” hızlı ve makul fiyatlı yemek talep ediyor. Bu da “Grocerant” adı verilen yeni trendin gelişmesine neden oluyor. “Grocery” (bakkal) ve “restaurant” sözcüklerinden oluşan “Grocerant”, perakende noktasındaki restoran anlamnına geliyor. ABD’de Gıda Pazarlama Enstitüsü (Food Marketing Institute) tarafından geçen yıl yayınlanan Gıda Perakendesi Trend Raporu, (Grocery Shopper Trend Study), kendilerine soru sorulan kişilerin yüzde 34’ünün restoran yerine, hazır yemek satın almayı tercih ettiklerini gösteriyor. Görünen o ki, önümüzdeki dönemde gıda perakendecileri, AVM’lerdeki yiyecek alanlarıyla, restoranlarla hatta fast food satan zincilerlerle rekabet eder hale gelecek. Birbiri ardına yeni grocerant’lar ortaya çıkacak.

Açık akademinin ücretsiz kodlama eğitimleri
YILDA 5 BİN BİLGİSAYAR MÜHENDİSİ MEZUN
Türkiye Bilişim Sanayicileri Derneği (TÜBİSAD) rakamlarına göre bilişim piyasamızın büyüklüğü 30 milyar dolar. Bunun 27-28 milyar dolarını donanım (telefonlar, tablet vb.), iki milyar dolarlık bölümünü ise yazılım pazarı oluşturuyor. Yazılım katma değer sağlayan ve iş yaratan bir endüstri. Her yıl ülkemizde 5 bin bilgisayar mühendisi mezun oluyor, ancak gençlerimize yeterli iş imkanı sağlayamıyoruz. Mezunlarımızın farklı yazılım dillerine hakim olmamaları, İngilizce bilen kişilerin sayısının azlığı da yazılım endüstrimizin küçük kalmasına neden oluyor.
HEDEF DAHA KALİFİYE YAZILIMCI
Geçen ay Microsoft Türkiye Yazılım Geliştirme Teknolojileri Genel Müdür Yardımcısı CAVIT YANTAÇ’la bu konuyu görüştüm. Türkiye’yi mobilite ve bulut bilişim pazarında Ortadoğu bölgesinin en başarılı pazarı yapmayı dilediklerini söyleyen Yantaç, ülkemizin Finlandiya, Estonya, İsrail, Mısır gibi yazılım firmaları çıkarabilen bir ülke haline gelebileceğini belirtti. Microsoft, yazılım eko-sistemimizin gelişmesi için 2012’den beri www. acikakademi.com web sitesi üzerinden ücretsiz kodlama eğitimleri veriyor. 160 bin kayıtlı kullanıcısı olan sitede, 110 saatin üzerinde online video programlama eğitimi bulunuyor.

Kurumsal sağlık programları
ŞİRKETLERİN İLGİSİ ARTIYOR ‘Corporate Wellness’ programları dünyada hızla yaygınlaşıyor. Hareketsiz yaşam, yanlış beslenme ve sigara kullanımı gibi alışkanlıkların sebep olduğu hastalık risklerini ortadan kaldırmak için kurumlar bu alana önem veriyor. Kurumsal sağlık programları, iş gücü kaybını ve şirketlerin kişi başına düşen sağlık harcamalarını da azaltıyor.
YÜKSELEN TREND Bu konuda sohbet ettiğim, NG Hotels İcra Kurulu Başkanı HEDIYE GÜRAL GÜR, “wellness” turizminde uzmanlaşmak için yatırımları sürdürdüklerini ve talebin hızla arttığını anlattı. NG’nin Aliva Wellness Sağlıklı Yaşam Programı uzman doktor, diyetisyen ve spor eğitmenlerinden oluşan bir kadroyla yönetiliyor. Hediye Güral Gür, 2015’te yerli ve yabancı kuruluşlardan gelen talebin arttığını, önümüzdeki dönemde bu trendin daha da yükseleceğini vurguluyor.

Küçük ev aletlerinde trendler
Küçük ev aletleri pazarı 2015’te yüzde 10 civarında büyüdü. Son beş yıldır yüzde 25 büyüyen Fakir, 2015’te de aynı oranı yakaladı. Geçen ay Saruhan Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Üyesi Furkan Selim Saruhan, Fakir Elektrikli Ev Aletleri Türkiye Satış Koordinatörü Erdoğan Kalkan ve Pazarlama Müdürü Esra Türköz’den pazarın durumunu dinledim. Saruhan, AR-GE yatırımlarını aralıksız olarak sürdürdüklerini ve 2016’nın kendileri için dijitalleşme yılı olacağını anlattı. E-ticarete ağırlık vereceklerini belirten Erdoğan Kalkan ve Esra Türköz, küçük ev aletlerindeki 5 temel trendi şöyle özetlediler:
1Mutfak için üretilen küçük ev aletleri ve kişisel bakım ürünleri hızlı bir yükselişte. Özellikle renk ve tasarım belirleyici unsur olarak göze çarpıyor.
2Erkek kişisel bakım kategorisindeki ürün sayısı artıyor.
3Yeni teknolojilerin geliştirilmesine paralel olarak küçük ev aletleri de akıllanıyor. Isıtıcılar, soğutucular, süpürgeler daha akıllı hale geliyor.
4Kişisel bakım ürünleri (IPL lazer epilasyon, baskül vb.) diğer ev aletlerinden daha fazla gelişme gösterecek ürünlerin başında geliyor.
5Doğal ve alkali yaşam trendleri sebze ve meyve preslerine ilgiyi artırdığı için çay ve kahve makinelerine olan ilgi de yükseliyor.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


YAZARIN DİĞER YAZILARI TÜMÜNÜ GÖRÜNTÜLE

Yorum Yaz