Hayallere hayat veren kampanya

4.03.2016 12:30:340
Paylaş Tweet Paylaş
Hayallere hayat veren kampanya

1953’te Denizli’nin Babadağ ilçesinde Hacı Mehmet Zorlu’nun evinde kurduğu dokuma tezgahından doğan Zorlu, bugün 150 ülkeye ihracat yapan bir dünya devi. Zorlu, gücünü hayallerinden alan bir grup. Bu yüzden, yeni iletişim kampanyasını da yılmadan mücadele edenlerin kazandığı gerçeği üzerine kurmuş. “Biz istiyoruz ki Zorlu Grubu’nun hikâyesi Türkiye’nin hikâyesi olsun” diyen Zorlu Holding Kurumsal İletişim Genel Müdürü Aslı Alemdaroğlu, “Günlük hayatlarında düşlerinin peşinde koşmaktan vazgeçmiş insanlara ilham vermek” istediklerini vurguluyor. Publicis Yorum’un yarattığı kampanyanın yapımını Autonomy, yönetmenliğini ise Riccardo Paoletti üstlenmiş. Kocaeli Üniversitesi Devlet Konservatuarı Müzik Bölümü Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Bade Bayazıtoğlu’nun öyküsü üzerine kurulu filmin müziğini Rahman Altın bestelemiş.

Yeni nesil çiftçilik

İki yıl önce Finike portakalını, internet üzerinden Türkiye’ye ulaştırmak için yola çıkan Portakalbahcem.com hızla büyüyor. Yüz yıldır çiftçilik yapan bir ailenin en genç üyesi Mete Apaydın’ın cesaretle başlattığı girişim, bölgedeki çiftçilere öncülük ediyor, doğal tarım uygulamalarıyla, bölgedeki tarımın gelişmesine katkı yapıyor. “İyi tarım” ve “Global Gap” sertifikasına sahip olan kuruluş, narenciye bahçelerindeki haşeratı, yararlı avcı böceklerle yok ederek, zararlı maddelerden arınmış bir üretim gerçekleştiriyor. Apaydın, California Üniversitesi tarafından dünyanın en leziz portakalı unvanına ve coğrafi işaret tesciline sahip Finike portakalının haricinde, mandalina, limon, greyfurt, nar, bergamot gibi meyvelerle de çalışıyor. Yörenin meyvelerini reçel, marmelat, meyve suyu, muffin, lokum, çikolata gibi katma değeri yüksek ürünlere dönüştürerek sitedeki ürün çeştliliğini hızla artıran Apaydın, önümüzdeki günlerde nar için de benzer bir girişim yapmaya hazırlanıyor.

İnternet radyo ilişkisine dikkat

KİM DAHA ÇOK RADYO DİNLİYOR? 2013’te 21 yayıncı kuruluşun bir araya gelmesiyle kurulan URYAD, bugün 24 üyeye sahip. URYAD’ın 30 ilde 75 bin kişiyle yapılan veri tabanı araştırmasına göre Türkiye’de her 5 kişiden 3’ü radyo dinleyicisi. 18-34 yaş grubu erkekler ve üst SES grupları, diğer profillere kıyasla daha çok radyo dinliyor.

İNTERNET VE RADYO BİRARADA Araştırma, internet kullanıcılarının yüzde 75’inin internete bağlıyken aynı zamanda online olarak radyo da dinlediğini ortaya koyuyor. İnternet kullanırken radyo dinleyenlerin yüzde59’u, radyoda duydukları reklamları, fırsatları, ilgi çekici konuları, o anda internette araştırdığını dile getirmiş.

KRİTİK İLİŞKİYE DİKKAT! URYAD Yönetim Kurulu Başkanı Yardımcısı ve sözcüsü Olcay Akay’ın da sıklıkla vurguladığı gibi medya planlama şirketleri, internet-radyo ilişkisinin önemini fark edip radyoya gereken önemi  vermeli.

Galeri-restoran işbirliği

Batı’da yaygın olan bir yaklaşım, İstanbul’da da kabul görmeye başladı. Artık sanat ve tasarım eserleri, galerilerden, hayatın diğer alanlarına taşınıyor. Bu bağlamda La Petite Maison ile ARMAGGAN Art&Design Gallery verimli bir işbirliğine başladı. Genç sanatçı ve tasarımcılardan Çetin Pireci, Aslı Kutluay, Aysun Bozuklu, Deniz Sağdıç, Fabio de Nicola, Güneş Özmen, İrem Çamlıca, Mustafa Karyağdı, Neşe Çoğal, Tan Taşpolatoğlu ve Hülya Sözer’in eserleri kış boyunca La Petite Maison’da sergilenecek.

Önce küresel kurum kültürü gelecek

BİSKÜVİ DEVİ Kasım 2014’te United Biscuits’i satın alarak dünyanın en büyük üçüncü bisküvi şirketi haline gelen Yıldız Holding, markalarını ve yatırımlarını stratejik bir mükemmellikle yönetmeye çalışıyor. Yeni yıl dolayısıyla, Yıldız Holding İcradan Sorumlu Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Dr. Cem Karakaş, United Biscuits CEO’su Jeff van der Eems ve Yıldız Holding Global Kurumsal İletişim Başkanı Zuhal Şeker, ekonomi basınıyla gelişmeleri paylaştı.

HEDEFTE NELER VAR? Cem Karakaş, hedeflerinin dünyada ikinciliği, kendi coğrafyamız ve gelişmekte olan ülkeler arasında ise birinciliği sahiplenmek olduğunu söyledi. 2015’te 1,6 milyar TL yatırım yapan Yıldız Holding, bu yıl bu rakamın daha üstünde bir yatırım gerçekleştirecek. Bugün 4 kıtada, 4 milyar tüketicinin yaşadığı bir coğrafyada faaliyet gösteren Yıldız Holding, 50 bin çalışanı ve 14 ülkedeki 77 fabrikasıyla bir küresel dev haline gelmiş durumda.

YENİDEN YAPILANMA Tepe yönetim, çeşitliliği yönetebilmek için sağlam bir şirket kültürü oluşturmak için çalışıyor. Yıldız Holding’in hedefleri çok net. Karakaş, amaçlarının 3 ana marka Ülker, McVitie’s ve Godiva ile başta Türkiye ve İngiltere olmak üzere hem mevcut pazarlarda hem de Amerika, Afrika ve Uzakdoğu gibi gelişim potansiyeli gördükleri coğrafyalarda daha da büyümek olduğunu belirtiyor. Bu doğrultuda Ülker ve UB operasyonlarını yeniden tasarlıyor. Oyunu yönetmek için tüm üretim, dağıtım, marka yönetimi ve pazarlama süreçlerini konsolide ediyor.

Gençler STK’lara

Başta ABD olmak üzere pek çok ülkede üniversiteler STK’lar için en büyük insan kaynağıdır. Esas Grubu, bizdeki eksikliğe çözüm sağlayacak bir model geliştirmek için önemli bir adım attı Esas Sosyal bünyesinde, “İlk Fırsat” adını verdikleri bir program başlattı. Esas Sosyal Kurucular Kurulu Başkanı Emine Sabancı Kamışlı’nın verdiği bilgiye göre “İlk Fırsat” nitelikli insan kaynağına ihtiyaç duyan sivil toplum kuruluşlarının, üniversiteden yeni mezun gençleri 12 ay boyunca istihdam etmelerinin maliyetini karşılayacak ve gençlere kişisel gelişim olanakları sunacak. İlk Fırsat kapsamında işbirliği yapılan 9 STK tarafından seçilen 15 genç, programın pilot yılı seçilen 2016 yılının Ocak ayında iş başı yaptı. Katılımcılar, bir yıl boyunca İlk Fırsat Akademisi kapsamında sunulmakta olan eğitim ve kişisel gelişim hizmetlerinden de yararlanacak.

KOBİ’lerde kurumsal iletişimin önemi artıyor

KAPSAMLI ARAŞTIRMA Kurumsal İletişimciler Derneği (KİD) adına İPSOS araştırma şirketince gerçekleştirilen Kurumsal İletişimciler Profil ve Algı Araştırması’nın sonuçları açıklandı. 15 ilde 664 kurumun yöneticisi ile İstanbul ve Ankara’da bulunan 35 STK ve kamu kurumu yöneticisiyle görüşüldü. Araştırma 5 yıl öncesine göre kurumsal iletişimin öneminin arttığını ortaya koyuyor KİD Başkanı Bengi Vargül, KOBİ’lerde kurumsal iletişim için ciddi bir gelişim alanı bulunduğunu belirterek, 2016’da KİD’in KOBİ’lere yönelik çalışmayı planladığını belirtiyor.


YAZARIN DİĞER YAZILARI TÜMÜNÜ GÖRÜNTÜLE

Yorum Yaz