1953’te Denizli’nin Babadağ ilçesinde Hacı Mehmet Zorlu’nun
evinde kurduğu dokuma tezgahından doğan Zorlu, bugün 150 ülkeye ihracat yapan
bir dünya devi. Zorlu, gücünü hayallerinden alan bir grup. Bu yüzden, yeni
iletişim kampanyasını da yılmadan mücadele edenlerin kazandığı gerçeği üzerine
kurmuş. “Biz istiyoruz ki Zorlu Grubu’nun hikâyesi Türkiye’nin hikâyesi olsun”
diyen Zorlu Holding Kurumsal İletişim Genel Müdürü Aslı Alemdaroğlu, “Günlük hayatlarında
düşlerinin peşinde koşmaktan vazgeçmiş insanlara ilham vermek” istediklerini vurguluyor.
Publicis Yorum’un yarattığı kampanyanın yapımını Autonomy, yönetmenliğini ise
Riccardo Paoletti üstlenmiş. Kocaeli Üniversitesi Devlet Konservatuarı Müzik
Bölümü Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Bade Bayazıtoğlu’nun öyküsü üzerine kurulu filmin
müziğini Rahman Altın bestelemiş.
Yeni nesil çiftçilik
İki yıl önce Finike portakalını, internet üzerinden Türkiye’ye
ulaştırmak için yola çıkan Portakalbahcem.com hızla büyüyor. Yüz yıldır
çiftçilik yapan bir ailenin en genç üyesi Mete Apaydın’ın cesaretle başlattığı
girişim, bölgedeki çiftçilere öncülük ediyor, doğal tarım uygulamalarıyla,
bölgedeki tarımın gelişmesine katkı yapıyor. “İyi tarım” ve “Global Gap”
sertifikasına sahip olan kuruluş, narenciye bahçelerindeki haşeratı, yararlı
avcı böceklerle yok ederek, zararlı maddelerden arınmış bir üretim
gerçekleştiriyor. Apaydın, California Üniversitesi tarafından dünyanın en leziz
portakalı unvanına ve coğrafi işaret tesciline sahip Finike portakalının
haricinde, mandalina, limon, greyfurt, nar, bergamot gibi meyvelerle de
çalışıyor. Yörenin meyvelerini reçel, marmelat, meyve suyu, muffin, lokum,
çikolata gibi katma değeri yüksek ürünlere dönüştürerek sitedeki ürün
çeştliliğini hızla artıran Apaydın, önümüzdeki günlerde nar için de benzer bir
girişim yapmaya hazırlanıyor.
İnternet radyo ilişkisine dikkat
KİM DAHA ÇOK RADYO
DİNLİYOR? 2013’te 21 yayıncı kuruluşun bir araya gelmesiyle kurulan URYAD,
bugün 24 üyeye sahip. URYAD’ın 30 ilde 75 bin kişiyle yapılan veri tabanı
araştırmasına göre Türkiye’de her 5 kişiden 3’ü radyo dinleyicisi. 18-34 yaş
grubu erkekler ve üst SES grupları, diğer profillere kıyasla daha çok radyo
dinliyor.
İNTERNET VE RADYO
BİRARADA Araştırma, internet kullanıcılarının yüzde 75’inin internete
bağlıyken aynı zamanda online olarak radyo da dinlediğini ortaya koyuyor.
İnternet kullanırken radyo dinleyenlerin yüzde59’u, radyoda duydukları reklamları,
fırsatları, ilgi çekici konuları, o anda internette araştırdığını dile
getirmiş.
KRİTİK İLİŞKİYE
DİKKAT! URYAD Yönetim Kurulu Başkanı Yardımcısı ve sözcüsü Olcay Akay’ın da
sıklıkla vurguladığı gibi medya planlama şirketleri, internet-radyo ilişkisinin
önemini fark edip radyoya gereken önemi vermeli.
Galeri-restoran
işbirliği
Batı’da yaygın olan bir yaklaşım, İstanbul’da da kabul
görmeye başladı. Artık sanat ve tasarım eserleri, galerilerden, hayatın diğer
alanlarına taşınıyor. Bu bağlamda La Petite Maison ile ARMAGGAN Art&Design Gallery
verimli bir işbirliğine başladı. Genç sanatçı ve tasarımcılardan Çetin Pireci,
Aslı Kutluay, Aysun Bozuklu, Deniz Sağdıç, Fabio de Nicola, Güneş Özmen, İrem
Çamlıca, Mustafa Karyağdı, Neşe Çoğal, Tan Taşpolatoğlu ve Hülya Sözer’in
eserleri kış boyunca La Petite Maison’da sergilenecek.
Önce küresel kurum
kültürü gelecek
BİSKÜVİ DEVİ Kasım
2014’te United Biscuits’i satın alarak dünyanın en büyük üçüncü bisküvi şirketi
haline gelen Yıldız Holding, markalarını ve yatırımlarını stratejik bir
mükemmellikle yönetmeye çalışıyor. Yeni yıl dolayısıyla, Yıldız Holding İcradan
Sorumlu Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Dr. Cem Karakaş, United Biscuits
CEO’su Jeff van der Eems ve Yıldız Holding Global Kurumsal İletişim Başkanı
Zuhal Şeker, ekonomi basınıyla gelişmeleri paylaştı.
HEDEFTE NELER VAR?
Cem Karakaş, hedeflerinin dünyada ikinciliği, kendi coğrafyamız ve gelişmekte
olan ülkeler arasında ise birinciliği sahiplenmek olduğunu söyledi. 2015’te 1,6
milyar TL yatırım yapan Yıldız Holding, bu yıl bu rakamın daha üstünde bir
yatırım gerçekleştirecek. Bugün 4 kıtada, 4 milyar tüketicinin yaşadığı bir
coğrafyada faaliyet gösteren Yıldız Holding, 50 bin çalışanı ve 14 ülkedeki 77 fabrikasıyla
bir küresel dev haline gelmiş durumda.
YENİDEN YAPILANMA
Tepe yönetim, çeşitliliği yönetebilmek için sağlam bir şirket kültürü
oluşturmak için çalışıyor. Yıldız Holding’in hedefleri çok net. Karakaş,
amaçlarının 3 ana marka Ülker, McVitie’s ve Godiva ile başta Türkiye ve
İngiltere olmak üzere hem mevcut pazarlarda hem de Amerika, Afrika ve Uzakdoğu
gibi gelişim potansiyeli gördükleri coğrafyalarda daha da büyümek olduğunu
belirtiyor. Bu doğrultuda Ülker ve UB operasyonlarını yeniden tasarlıyor. Oyunu
yönetmek için tüm üretim, dağıtım, marka yönetimi ve pazarlama süreçlerini konsolide
ediyor.
Gençler STK’lara
Başta ABD olmak üzere pek çok ülkede üniversiteler STK’lar
için en büyük insan kaynağıdır. Esas Grubu, bizdeki eksikliğe çözüm sağlayacak
bir model geliştirmek için önemli bir adım attı Esas Sosyal bünyesinde, “İlk
Fırsat” adını verdikleri bir program başlattı. Esas Sosyal Kurucular Kurulu
Başkanı Emine Sabancı Kamışlı’nın verdiği bilgiye göre “İlk Fırsat” nitelikli
insan kaynağına ihtiyaç duyan sivil toplum kuruluşlarının, üniversiteden yeni mezun
gençleri 12 ay boyunca istihdam etmelerinin maliyetini karşılayacak ve gençlere
kişisel gelişim olanakları sunacak. İlk Fırsat kapsamında işbirliği yapılan 9 STK
tarafından seçilen 15 genç, programın pilot yılı seçilen 2016 yılının Ocak
ayında iş başı yaptı. Katılımcılar, bir yıl boyunca İlk Fırsat Akademisi
kapsamında sunulmakta olan eğitim ve kişisel gelişim hizmetlerinden de
yararlanacak.
KOBİ’lerde kurumsal
iletişimin önemi artıyor
KAPSAMLI ARAŞTIRMA Kurumsal İletişimciler Derneği (KİD)
adına İPSOS araştırma şirketince gerçekleştirilen Kurumsal İletişimciler Profil
ve Algı Araştırması’nın sonuçları açıklandı. 15 ilde 664 kurumun yöneticisi ile
İstanbul ve Ankara’da bulunan 35 STK ve kamu kurumu yöneticisiyle görüşüldü.
Araştırma 5 yıl öncesine göre kurumsal iletişimin öneminin arttığını ortaya
koyuyor KİD Başkanı Bengi Vargül, KOBİ’lerde kurumsal iletişim için ciddi bir
gelişim alanı bulunduğunu belirterek, 2016’da KİD’in KOBİ’lere yönelik
çalışmayı planladığını belirtiyor.
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?