Nitelikli iş gücüne ihtiyaç artıyor

3 EKİM, 20170
Paylaş Tweet Paylaş
Nitelikli iş gücüne ihtiyaç artıyor

HARM GOOSSENS/UNILEVER TÜRKİYE, ORTA ASYA, İRAN YÖNETİM KURULU BAŞKANI

Unilever, geçtiğimiz ay Konya’da 350 milyon Euro yatırım değerine sahip yeni ev ve kişisel bakım ürünleri fabrikasını açtı. Endüstri 4.0 devriminin öncüsü niteliğindeki bu mega dönüşüm projesiyle ilgili Unilever Türkiye, Orta Asya, İran Yönetim Kurulu Başkanı Harm Goossens’le dijital dönüşümü konuştum. İşte Goossens söyleşimin önemli başlıkları:

DÜNYADA İLKLERDEN “Konya Ev ve Kişisel Bakım Ürünleri fabrikamızın inşası ve kurulumunda Endüstri 4.0 standartlarından yola çıktık ve fabrikamız bu konuda Türkiye’de olduğu kadar dünyada da ilk örneklerden biri oldu. Hatların üzerine yerleştirdiğimiz akıllı sistemler sayesinde merkezden saniyelik olarak ürün tipi, hat hızı, ürünün ağırlığı gibi bilgileri ve hat üzerinde oluşan herhangi bir hız kaybını anında gözlemleyebiliyoruz. Bu şekilde hem hızımızı hem verimliliğimizi artırıyoruz.

ENTEGRASYON ÖNEMLİ Verimlilik sanılanın aksine salt teknoloji kullanımıyla elde edilen bir kazanım değil. Önemli olan, teknolojinin iş süreçlerine maksimum verimlilik ve hız katacak şekilde entegre edilmesi. Otomasyon sistemleri ve robotlar, ağırlıklı olarak yetkinlik gerektirmeyen iş kalemlerinde verimlilik sağlıyor.

NİTELİKLİ İŞ GÜCÜ Sistemler daha akıllı hale geldikçe nitelikli iş gücüne ihtiyaç da artıyor. Konya Ev ve Kişisel Bakım Ürünleri fabrikamızın kurulum aşamalarında yararlandığımız ileri teknoloji, fabrikamızda teknik operatör niteliklerine sahip personel ihtiyacımızı daha da artırdı. Gelecekte de Unilever’in ihtiyaçları ve değerleri doğrultusunda yeni teknolojileri uygulamaya ve öncü projelere imza atmaya devam edeceğiz.”

NE BAŞLATTIM?

 EMRE UĞURLU/PERFORM TÜRKİYE, ORTA DOĞU, KUZEY AFRİKA VE DOĞU AVRUPA GM

“BÜYÜK VERİYİ ANLAMLANDIRARAK BAŞARIYORUZ”

Emre Uğurlu, Perform’un Mackolik’i satın almasının ardından, şirketin Türkiye ofisinin genel müdürü olarak Perform ekibine katıldı. Perform Türkiye, Orta Doğu, Kuzey Afrika ve Doğu Avrupa Genel Müdürü Emre Uğurlu, dijital medyada başarmanın formüllerini kendi hikayesiyle şöyle anlatıyor:

MOBİL ÖNEMLİ “Perform, dijital spor içeriği sağlama alanında dünyanın en büyük şirketi. Dijital medya şu anda açık ara futbolun en detaylı takip edildiği ve en fazla tartışıldığı yer. Her şey anında ve öncelikle dijital medyada çıkıyor. Mobil cihazlar futbol için önemli, çünkü futbol anında, canlı tüketilen bir içerik. Spor, doğası gereği mobil cihazların en çok yardım ettiği içerik alanlarında biri.

ANLAMLI İSTATİSTİKLER Bu noktada veriyle şekillenen yorumlar çok değerli. Maçla birlikte verilen anlamlı istatistikler, futbolcuların performansını analiz eden özet veriler ya da önceki maçlarda yapılmış hareketlerin analiz edilmesiyle ortaya çıkarılan veri ve görseller maç yayınlarını çok daha zevkli hale getiriyor. Biz bu sayede yani güçlü veri analiziyle başarı elde ediyoruz. Artık sadece sübjektif olarak bir yorumcunun bakış açısına bağlı kalmak yerine, analitik dataya bağlı yorumlar görebiliyoruz.

BÜYÜK VERİ Büyük verinin en çok biriktiği ve kullanılabildiği yerlerden biri de futbol dünyası. Artık sadece bir maçın içinde bile binlerce veri toplanıyor. Sahadaki her futbolcunun her bir hareketi x-y koordinatlarıyla kaydediliyor. Siz ekranda iki futbolcu aralarında basit bir paslaşma yaptığında hiçbir özellik görmezken bu işin profesyonelleri o tek bir pastan onlarca veri çıkarıyor ve veri tabanına kaydediyor. Ve sonrasında daha önemli bir sektör oluşuyor. Bu verileri anlamlı verilere dönüştürme. İyi veri mutfaktaki iyi malzeme. Büyük veri için iyi ve sağlam bir veri toplama sistemine, bu veriyi doğru işleyen veri analiz ekiplerine ihtiyacınız var. Futbolda dijital medyada bunu başardık.”

TRENDLER

 “DİJİTAL PAZARLAMA OYUNU DEĞİŞTİRİYOR”
The Boston Consulting Group ve Facebook tarafından hazırlanan “Dijital Pazarlama Devrimi Daha Yeni Başlıyor” isimli rapora göre dijital verileri kullanarak tüketicilerin kişisel deneyimlerini temelden değiştiren şirketler çok daha başarılı oluyor. BCG Türkiye Genel Müdürü ve Kıdemli Yönetici Ortağı Burak Tansan, raporu şöyle değerlendiriyor:

KİŞİSELLEŞTİRME “Pazar araştırma şirketi eMarketer’e göre akıllı telefon kullanıcılarının yüzde 25’i telefonlarına reklam engelleyici yüklüyor ve bu oran her geçen gün daha da artıyor. Söz konusu yeni ürün ve hizmet satın almak olduğunda tüketiciler tanıdıkları kişilerin fikirlerine daha fazla önem veriyor. Tüketicilerin dijital bilgileri artarken pazarlama mesajları beklenen etkiyi göstermiyor. Kişiselleştirme kilit önem taşıyor.
ANALİZ Başarılı dijital pazarlamacılar, tüketicilerin neyi, ne zaman, nerede aradıklarını ve hangi reklam mesajlarına nasıl tepki verdiklerini anlamak ve tahmin etmek için tüm verileri çok daha detaylı analiz ediyorlar. Piyasadaki yeni reklam teknolojileri de daha fazla kişiselleştirilmiş, hedefli reklamların yapılmasını mümkün kılıyor. Video eklemeye izin veren reklam modelleri hızla sabit görüntülü reklamların yerini alıyor. Kişiselleştirilmiş reklamların, 5 yıl içinde dijital pazarlama bütçelerinin yüzde 80’ini oluşturması bekleniyor.
DİJİTALLEŞME BCG ve Facebook, modern pazarlama tekniklerini kullanarak rekabette öne geçen şirketlerin sırlarının haritasını da çıkardı. Pazarlama yöntemini kökten değiştiren üç etken şöyle: Reklam kampanyalarını duyurmak için daha fazla gerçek zamanlı veriye erişim. Tüketicilerle uzun vadeli, çok kanallı ilişki kurmak. Birden çok konsepti hayata geçirebilecek esneklik ve müşterilerden gerçek zamanlı geri bildirim almak. Bunları kullanan şirketlerde pazarlama alanında yatırımların geri dönüşünün yüzde 30 artırıyor. Dijital pazarlama doğru uygulanırsa büyümeyi ve rekabet avantajı sağlayan temel bir ‘oyun değiştirici’ olacak.”

ÖNERİ PANOSU

MURAT CANTÜRK / CISCO TÜRKİYE GMY

 “DİJİTAL GİRDAP İÇİNE ÇEKİYOR”

Cisco Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Murat Cantürk, nesnelerin internetinin hayatımızı çok hızlı değiştirdiğini söylüyor ve deneyimleriyle birlikte önerilerini şöyle paylaşıyor:

“İnternet bugün sadece nesneleri değil süreçleri veriyi, bilgiyi ve insanları bağlıyor. Bu sayede toplumların, insanların hayatı değişiyor. Dijital girdap artık birtakım endüstrileri içine çekip kırıyor, sonra da yeniden şekillendiriyor. 12 büyük endüstride önde gelen lider kurumların yüzde 40’ı önümüzdeki 5 yıl içinde dijital pozisyon alamazsa lider pozisyonlarını kaybedecekler. 12 sektörden 6 tanesi sağlık, enerji, üretim, finans ve perakende. Önümüzdeki 10 yıl içinde 24 trilyon dolar ekonomi büyüklüğü yaratacaklar. Bu büyük fırsatı yakalamak için şirketler teknoloji yerine iş modellerine ve gerçek iş çıktıları yaratacak çözümlere odaklanmalılar.”

ARİF ÜNVER / MOBİFİN YÖNETİM KURULU BAŞKANI

 TWITTER’A YERLİ RAKİP

Sosyal medya platformlarının yerli olanaklarla üretilmesi doğrultusundaki girişimler sonuç vermeye başladı. Donanım ve yazılım açısından Türk mühendislerinin ürünü olan Finkafe, kullanıma açılalı 1 yıl olmadan yaklaşık 100 bin takipçi sayısına ulaştı. Mobil Finans Teknoloji Hizmetleri (Mobifin) Yönetim Kurulu Başkanı Arif Ünver, yılın sonuna kadar bu sayının 1 milyona ulaşacağını söylüyor ve önerilerini şöyle paylaşıyor:

“İnsanlar hanehalkıyla olan iletişimlerini bile sosyal medya üzerinden yapar hale geldi. Sosyal medyada Facebook kullanan ülkeler içinde 7’nci sıradayız. 80 milyona yakın nüfusumuzun 52 milyonu sosyal medya kullanıcısı. Rusya ve Çin’in kendi sosyal medyalarını kurması ilgimizi çekti. Kurumsal bir altyapı oluşturduk. İlk server yatırımını gerçekleştirdik. Finkafe’nin 29 farklı dil seçeneği var. Kendinizi 500 karakterle ifade edebiliyorsunuz. Filtreleme ve kişiselleştirme olanağı sunuluyor. Türkiye’de Twitter’ın pazarı 15 milyon kullanıcı. Finkafe bu pazardan pay alacak, 15 milyon kullanıcıya ulaşmak istiyoruz.”


YAZARIN DİĞER YAZILARI TÜMÜNÜ GÖRÜNTÜLE

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.