3 yılda yarım milyonluk satış

Hakan Koçer, 2014 yılında piyasaya sürecekleri ekonomik ürünlerin kuruluşun satışını ikiye katlayacağını ve 1 milyon ürün satışına erişeceklerini belirtiyor.

26.05.2014 21:34:060
Paylaş Tweet Paylaş
3 yılda yarım milyonluk satış
Türkiye’de küçük ev aletleri 17 milyon adet ürünle 2,2 trilyon TL’lik büyük bir pazar. Yerli ve yabancı markaların kıyasıya rekabet ettikleri bu sektöre yeni giren yerli oyunculardan Homend, istikrarlı bir biçimde büyümeyi başarıyor.

2010 yılı sonunda piyasaya sürülen Homend, son üç yılda ürün sayısını 132’ye, toplam cirosunu 32 milyon TL’ye çıkarmayı başardı.  2013 sonunda kuruluşun toplam satışı 450 bin adedi geçti.

Homend Genel Müdürü Hakan Koçer, 2014 yılında piyasaya sürecekleri ekonomik ürünlerin kuruluşun satışını ikiye katlayacağını ve 1 milyon ürün satışına erişeceklerini belirtiyor. Hakan Koçer’den Homend’in yükselen grafiğinin gerisindeki öyküyü dinledim ve kuruluşun başarısının gerisinde şu 3 önemli noktanın bulunduğunu gözlemledim:

1. Tasarım
Homend yönetimi markalaşmak için en önemli zorunluluk olan tasarım unsurunu tüm süreçlerin ilk sırasına yerleştirmiş. Ürünlerin işlevsel olduğu kadar estetik değerlerinin de yüksek olması için önde gelen tasarımcılarla ve ekiplerle çalışılıyor. Bir yandan ürünlerin yenilikçi olması, öte yandan da kullanıldığı çevreye uyum sağlamasına özen gösteriliyor.

2013’te dünyanın en prestijli tasarım yarışmalarından olan Red Dot Design Award’ın seçkin jürisi, Homend’i 3 ödüle layık gördü. Türk kültürünün parçası olan çay ve kahve makinelerinde tasarımlarıyla dikkat çeken Homend, Turquality kapsamında üçüncüsü gerçekleştirilen “Design Turkey Endüstriyel Tasarım Ödülleri”nde, 5 ödül elde ederek, küçük ev aletleri grubunda en çok ödül alan marka oldu.

2. Tüketici hizmetleri
Son 2 yılda 600 bin ürün satan Homend, ilk günden beri tüm tüketicilerin bilgilerini kaydediyor. Kuruluştan alışveriş yapan müşterilerin yüzde 15’i, ürünlerini kaydettirmek üzere Homend müşteri hizmetlerini arayarak bilgi vermiş.

Homend doğru müşteri datasına sahip olarak ilerliyor ve sadık müşteri tabanını sağlamlaştırıyor. Ürünler iki yıl garanti kapsamında, fiş veya garanti belgesi saklama zorunluğu olmadan satılan ürünlerde sorun yaşandığında Homend, ürünü evden ücretsiz alıyor ve servis süresinin 48 saati aşmamasına özen gösteriyor. 7/24 müşteri destek hattının varlığı da olası sorunların ortadan kalkmasına büyük katkıda bulunuyor.

3. AR-GE
Homend ekibi çeşitli odak grup araştırmaları yürütüyor. Müşterilerini “ev kadınları”, “genç kadınlar” ve “çalışan kadınlar” olmak üzere 3 ana grupta toplayarak her segmentin kendi ihtiyacına, beklentisine ve arzusuna göre ürünler yaratmaya çalışıyor.

Homend Genel Müdürü Hakan Koçer, tüm grupların ortak beklentisinin pratik kullanımlı, kolay temizlenebilir ve şık tasarımlı ürünler olduğuna dikkat çekiyor. Gözlemlerine göre küçük ev aletlerinde enerji tasarrufu yüksek, çevreye duyarlı ve mutfakta çok yer kaplamayan tasarımlara olan talep hızla artıyor. Homend bu beklentilere cevap verebilmek için araştırma ve ürün geliştirme çalışmalarına aralıksız devam ediyor.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


YAZARIN DİĞER YAZILARI TÜMÜNÜ GÖRÜNTÜLE

Yorum Yaz