Pazarlama

Pazarlama

YENİ NESİL MARKA DÖNEMİ

Aslında marka ismi bulmak her şirket için sancılı bir süreç. Bir anlamda “çocuğuna isim vermek” gibi. Oysa geçmişte çok daha kolaydı. Bundan 40-50 yıl önce yapılan iş veya kurucuların isimleri bile bir “marka adı” yaratmak için yeterliydi. Zamanla yöntem ve yaklaşım tamamen değişti. Hatta marka ismi bulmak ayrı bir uzmanlık alanına dönüşmüş durumda. Kullanılan harf sayısından telaffuza, akılda kalıcılıktan kelimenin başka dillerdeki anlamına kadar onlarca kriter göz önüne alınıyor. Üstelik uzmanlara göre gelecekte bu iş giderek daha da zorlaşacak

21 AĞUSTOS, 2015

Pazarlama

ALAN MÜŞTERİ HESAPLARI!

Bugün bir otomobil galerisine ve teknoloji markete giren her 100 müşteriden yaklaşık 20’si satın alma yapıyor... Mobilyada ise bu oran 30’u buluyor. Hazır giyimde 15’te kalırken, ayakkabıda 7-8 civarında. Oysa 5 yıl önce bu rakamlar çok daha düşüktü. “Alan müşteri” oranı, otomobilde yüzde 10-12, hazır giyimde yüzde 11, ayakkabıda ise yüzde 8 düzeyindeydi. Artış trendinin ardında önemli dinamikler var. İnternet kullanımının artması, kampanyalar ve tüketicinin bilinçlenmesi bu faktörlerden bazıları.

18 AĞUSTOS, 2015

Pazarlama

MUTSUZLUK STRATEJİLERİ

Eskiden müşteriler, yaşadıkları pozitif deneyimleri 15, kötü deneyimleri ise 24 kişiyle paylaşıyorlardı. Sosyal medyadaki paylaşım trafiğiyle bugün özellikle küresel şirketler hakkındaki olumsuz yorumlar 500 milyon kişiye hızla ulaşıyor. Şirketler de yaşanan negatif durumları fırsata çevirmeye çalışıyorlar. Uzmanlara göre yeni dönemde müşterileri mutlu etmenin yolu hızlı karar almaktan, onları şaşırtmaktan ve beklemediği hizmetleri onlara sunmaktan geçiyor. Capital, Türkiye’nin müşteri memnuniyetinde başarılı şirketlerinin mutsuz müşterilerini nasıl mutlu ettiklerini araştırdı.

21 TEMMUZ, 2015

Pazarlama

"TÜRK MARKALARI ÇOK BAŞARILI, AMA GLOBAL DEĞİL"

Diesel'in yaratıcısı Goldschmied, başarılı Türk markaları olduğunu ancak çoğunun alt seviyelerinde kaldığını söyledi.

17 TEMMUZ, 2015

Pazarlama

UNİLEVER YARIŞ ARABASINA NASIL DÖNÜŞTÜ?

Unilever’in inovasyon çalışmalarını yöneten Berger, şirketin normal bir arabadan yarış arabasına dönüştüğünü söylüyor.

17 TEMMUZ, 2015

Pazarlama

DİKEYE DÖNEN HIZLI BÜYÜYOR

Türkiye’de birçok şirket dikey büyüme yöntemi ile sektöründe sarsılmaz bir yer edinirken büyümede de rakip tanımıyor.

17 TEMMUZ, 2015

Pazarlama

TUNCAY ÖZİLHAN’DAN GENÇLİK SIRLARI

Özilhan'ın liderliği, diğer yöneticilere ve şirket geneline gençlik ve canlılık aşılıyor.

17 TEMMUZ, 2015

Pazarlama

UNILEVER, İÇ DÜNYASINI GENÇLERE AÇIYOR

www.discoverunileverturkey.com, öğrencilere şirket çalışanları hakkında bilgi edinme fırsatı sunuyor.

17 TEMMUZ, 2015

Pazarlama

DONDURMA PAZARI GEÇEN YIL 750 MİLYON EURO’DA KALDI

Dondurma pazarı, yaz aylarıyla birlikte yeniden büyümeyi yakaladı.

17 TEMMUZ, 2015

Pazarlama

ALİ TARAN’DAN, “VESTEL’İN ROBOTU ARÇELİK’İN ÇELİK’İNİ YENER” YORUMU!

Ali Taran, “Geleceği Tasarlamak” programında bol esprili, renkli bir konuşma yaptı.

17 TEMMUZ, 2015

Pazarlama

SÜRDÜRÜLEBİLİR İNOVASYONUN 5 KRİTİK YOLU

Ram Nidumolu, C.K. Prahalad ve M.R. Rangaswami, sürdürebilirliğe 5 yoldan ulaşıldığını düşünüyor.

17 TEMMUZ, 2015

Pazarlama

5X5X5’LE DAHA UCUZ, HIZLI YENİLİK

SCHRAGE, yeni kitabı “Fikirlerin Ötesine Geçmek” ile şirketlere basit bir formül öneriyor.

17 TEMMUZ, 2015

Pazarlama

LİDERLERİN YENİ YIL HESAPLARI

CEO'ların ajandasında neler var?

17 TEMMUZ, 2015

Pazarlama

TÜRBÜLANSTA BÜYÜYENLERİN SIRRI NEREDE?

Prof. Sull, türbülansta başarılı olan şirketlerin stratejilerini öne çıkarıyor.

17 TEMMUZ, 2015

Pazarlama

ZAMAN VAATLİ REKABET

Zamanın değerini anlayan şirketler, ürünlerde hız yarışına girdi.

17 TEMMUZ, 2015