Başarılı bir şirkete sahip olmanın bir sırrı da onun ne zaman köklü bir değişime ihtiyacı olduğunu farkedebilme becerisinde yatar. Apple, 2003 Yılında Taşınabilir Eğlence AnlayışındaBir devrim yar...
Hemen her şirket, krizde tasarruf etmek için klasik yöntemlere başvuruyor. Enerji kontrolü, üretimi kısma, stok azaltma, işten çıkarma bu yöntemlerden bazıları. Ancak klasik yöntemlerle yetinmeyenl...
Dünyada 1 milyarın üzerinde çalışan kadın var. Çalışan kadınların toplam kazancı ise 9 trilyon dolar. Bu kitle içinde 60 milyon kişi ise 4 trilyon dolarlık bir geliri yönetiyor. Tüm bu çarpıcı ista...
Eskiden tüketicilerin sadece görüşü alınırdı. Sonra şirketler tarafından üretime, hizmete, hatta Ar-Ge çalışmalarına katıldı. Şimdi ise inovasyon çalışmalarına dahil ediliyor. Tüketiciyle inovasyon...
Ünlü yönetim uzmanı Richard Foster, 15 sektörden 1.000 şirketi inceledi. Araştırmasının sonucunda, birçok başarılı şirketin bile 15 yıldan fazla süre rekabet gücünü koruyamadığını ortaya koydu. Çün...
Şirketlere, geleceğin globalleşmede olduğu söyleniyorsa da bazıları, uluslararası hamleler yüzünden ağır cezalarla karşılaşıyor. Basit bir test, organizasyonunuz açısından neyin stratejik önem taşı...
1. İşten Çıkarma Nasıl Yapılmalı ki Kalanların Morali Bozulmasın? Büyük ölçekli bir şirketin İK müdürüyüm. Şirketimiz, kriz nedeniyle daralmaya gidiyor ve belli sayıda personelin işten çıkarılması...
Capital, uzun yıllardır geleneksel olarak Ocak ayında “Ücret” araştırması yayınlıyor, yıl boyu için pozisyon ve sektörleri analiz ediyor. Ancak, 2009, gerçekten zor ve tahmin edilmesi bir yıl olaca...
Sani Şener için “yetenek” önemli. Michel Akavi, enerjik insanlarla çalışmak istiyor. Muzaffer Akpınar, yaşam şekillerine de bakıyor. Servet Topaloğlu, alanının en iyilerini bulup ekibine katıyor. A...
İster aile ister kurumsallaşmış isterse yabancı şirket olsun kural değişmiyor; yeni gelen eleman ve yöneticiler, mevcutlardan daha fazla kazanıyor. Öyle ki hızlı büyüyen ve nitelikli eleman bulmanı...
Dev şirketlerin CEO’ları sadece işlerini değil patronlarını da yönetmek zorunda. Yetkilerini tam kullanabilmek için patronların güvenini kazanmak ve ikna etmek durumundalar. Hatta bu en üst düzey p...
Procter&Gamble (P&G), dünyanın en büyük şirketlerinden biri… Onu farklı kılan özelliği ise yenilikçi stratejileri… Tüketici araştırmalarına 2 milyar dolar, AR&G’ye 2 milyar dolar harcam...
Az çalışanla hızlı büyümek mümkün mü? Dev şirketler, bu sorunun yanıtını uzun süredir arıyor. Türkiye’de de özellikle son dönemde dış kaynak kullanımı, teknolojinin gelişimi ve özelleştirmeler bu k...
Aslında, liderlerin sosyal becerilere ihtiyaç duyduğu fikri hiç de yeni değil. 1920’de Columbia Üniversitesi’nden psikolog Edward Thorndike, “Bir fabrikadaki en iyi makine operatörü, sosyal zeka yo...
Son 25 yılda ABD şirketleri, kayda değer pek çok ticari krizle karşı karşıya kaldı. Bunların sonucunda çoğunun gelir tablosunda milyarlarca dolarlık zararlar oluştu. Kimi ise battı. Aslında bu tür ...