İşlemler hangi kanala kayıyor?

Yaklaşık 20 yıl önce ATM'lerle başlayan direkt bankacılık kanalları, mobil iletişim cihazları kullanım oranlarının her geçen gün artması sayesinde yaygınlaşıyor.

26.05.2014 21:20:550
Paylaş Tweet Paylaş
İşlemler hangi kanala kayıyor?

Bankalarda, hız ve ücret anlamında direkt kanalların şubelere göre daha avantajlı hale geldiğini keşfederek işlemlerini bu alana kaydırıyor.  Son 5 yılda toplam işlemlerin ne kadarının alternatif kanallara geçtiği ve bu alanda gelecek trendleri bir merak konusu...

PAYI ARTIYOR
İş Bankası'nın rakamları, bu trendi çok net ortaya koyuyor. Eylül 2013 itibariyle iş Bankası'nın şube dışı kanal kullanım oranı işlem adetlerine göre yüzde 82'ye ulaştı. Bankanın işlemlerinin yaklaşık yüzde 20'si şubeler, yüzde 31 'i ATM'ler ve yüzde 38'i internet şubesi aracılığıyla gerçekleştiriliyor.

Ocak 2010'da ise işlemlerin yüzde 34'ü şubelerdendi, yani şube dışı kanal kullanım oranı yüzde 66'ydı. Yapı Kredi Bankası Genel Müdür Yardımcısı Yakup Doğan da toplam bankacılık işlemlerinin yüzde 83'ünün, alternatif dağıtım kanalları üzerinden gerçekleştiğini aktarıyor.

“2008'de stratejik ürünlerinin yüzde 30'unun satışı, çağrı merkezimizden gerçekleşiyordu. Son 5 yılda çağrı merkezi aracılığıyla satılan ürün adedi 9 kat arttı” diyor. 2013'te aktif internet bankası müşteri sayısı, bir önceki yıla göre yüzde 20 artışla 11,9 milyona ulaştı. Mobil bankacılık aktif müşteri sayısı da yüzde 190 artışla 2,6 milyona geldi.

NASIL GELİŞECEK?
Bankalar, bu artışın önümüzdeki dönemlerde de ivme kazanarak devam etmesini bekliyor. Akbank Direkt Bankacılıktan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Orkun Oğuz, “Bankamızda yapılan tüm işlemlerin yüzde 75'i, direkt bankacılık kanalları üzerinden gerçekleşiyor.

Önümüzdeki dönemlerde daha fazla müşterimizin direkt bankacılık kanallarını kullanmayı tercih edeceğini öngörüyoruz” diyor. Oğuz, “internet bankacılığı kullanan müşteri adedinin 3 yılda 2 katına ulaşacağını öngörüyoruz. 5 yılda direkt bankacılık kanallarımızdan tüm işlemlerin yüzde 90'ının gerçekleştirileceğini tahmin ediyoruz.

Burada mobil ve internetin toplam işlemler içinde payı da yüzde 75'lere ulaşacak” diyor. “2013 Eylül sonu itibarıyla bankadan yapılan satışların yüzde 24'ü, dijital kanallarımız üzerinden gerçekleşti” diyen Garanti Bankası Genel Müdür Yardımcısı Didem Dinçer Başer de “Bu yıl içinde yeni mobil bankacılık müşterisinin hızlı bir şekilde artarak pazarı büyütmesini bekliyoruz” diyor.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


YAZARIN DİĞER YAZILARI TÜMÜNÜ GÖRÜNTÜLE

Yorum Yaz