ZAYIF BİR TOPARLANMA SÜRECİNDE STRATEJİ TARTIŞMALARI Araştırmalar, bir resesyondan hayatta kalarak çıkabilen şirketlerden yüzde 9’unun hiç olmadıkları kadar güçlendiğini gösteriyor. Burada onların...
Geçen yıl hatırlayabildiğim kadarıyla iş dünyası bakımından en zor geçen yıllardan biriydi. Güven duygusu uçurumdan aşağı yuvarlanmış ve finans dünyasında her tarafı korkuyla kasvet duygusu sarmışt...
1. Pazar Yerine İnip Müşterilerle KonuşmamakCEO’ların daima müşterilerle, dağıtıcılarla, perakendecilerle ve mağaza sahipleriyle irtibat halinde olması gerekir. Pazar yerinde ilk elden bilgiye sahi...
20’nci yüzyılda iş dünyasında çalışan motivasyonu için en çok klasik “havuç ve sopa” yöntemini kullanıldı. Bu yöntem o günün iş koşullarında işe de yaradı. Ancak yönetim danışmanı Daniel Pink, bugü...
Yaşayan her varlık gibi şirketler de zaman içinde yıpranıyor. Şirketler için yıpranmanın en güçlü işareti rekabet avantajını yitirmek. Bir kez rekabet avantajını yitiren doğrudan müşteri kayb...
Dünyanın önde gelen lüks erkek giyim markası Ermenegildo Zegna, bu yıl 100’üncü yılını kutluyor. Asırlık şirketin 4’üncü kuşak yöneticisi Gildo Zegna, az sayıda şirketin erişebildiği bu başarının s...
Harvard Business Review’dan Seçme Makale Üst düzey yöneticiler son otuz yıldır kendilerine ilk öncelik olarak hissedar değerini maksimuma çıkartmayı seçmişlerdi. Ancak kanıtlar gösteriyor ki hisse...
Harvard Business Review’dan Seçme Makale Şirketinizin Değişim Çabalarını Rayından Çıkarabilecek 6 HataKurumsal bir dönüşümü bizzat kendisi yönetmiş herhangi bir CEO’ya, “O dönem nelerin farklı yap...
Dünyada aile şirketlerinin oranı yüzde 66. Bu oranın yüzde 99 olduğu Türkiye’de, kurucu “patronların” yönetimdeki ağırlığı sürüyor. Ancak Koç, Sabancı, Doğuş, Borusan gibi büyük gruplarda aile “icr...
Bugünlerde Oracle büyümesine hız kazandırmak, Pepsi dağıtım kanallarındaki otoritesini artırmak, ArcelorMittal hammadde üzerinde daha fazla söz sahibi olmak için dikey büyümeye çalışıyor. Türkiye’d...
Michael Schrage, inovasyon konusundaki fikirleriyle dünya çapında bir üne sahip. Bu konuda pek çok kitap yazan Schrange, yeni kitabı “Fikirlerin Ötesine Geçmek-In Getting Beyond Ideas” ile şirketle...
Ram Nidumolu, C.K. Prahalad ve M.R. Rangaswami, inovasyonun sürdürülebilir olması gerektiğini savunuyor. Sürdürebilirliğe ise 5 farklı yoldan ulaşıldığını düşünüyorlar. Sürdürülebilirliğe ulaşan şi...
Beyaz eşya devi Miele, bugün 111 yaşında. Almanya’nın en başarılı aile şirketlerinden biri olan Miele’nin tepe yönetiminde Dr. Markus Miele ve Reinhard Zinkann bulunuyor. Markus Miele, göreve gelme...
Harvard Business Review'dan Seçme Makale Yoğun ateş altındaki kısa-vadeli kurumsal performans sorununa odaklanıldığı bugünlerde şirket liderliğine uzun-vadeli yaklaşmak gereği hiç bu kadar önem ka...
Harvard Business Review'dan Seçme Makale Pazarlama İçin Yeni Bir Tasarım Şirketler artık müşterilerle doğrudan etkileşime girebiliyorlar. Bu nedenle geliştirici ilişkiler kurma süreçlerini, marka...