Son 10 yıl boyunca işletmecilik anlayışının içine,uygulamanın stratejiden farklı olduğu fikri sıkı sıkıya yerleştirildi.
HENRY FORD'un öyküsünü paylaştığı ve yeniden yayınlanan'My life and work'kitabı oldukça çarpıçı önerilerle dolu.
Türkiye'deki aile şirketlerinde özel eğitimli, deneyimli kuşaklar yavaş yavaş devreye giriyor...
Organizasyon şemasını unutun.Artık işin sırrı,şirketin yapısına değil karar sürecine odaklanmakta
Yöneticilerin,Patronların 'hatalara' yaklaşımları farklı,Ancak tekrarlanan ve kötü niyet taşıyan hatalara tahamül yok.
Rekabette bir adım önde olmak için başarılı şirketlerin bile kendilerini arada bir silkelemesi gerekir.
Yöneticilerin çoğu, tutarlı bir plana sahip olmayan atılımlar yamalı bohçasını uygulamaya alarak havanda su döver.
Harvard Business Review'dan Seçme Makale Büyük Düşünmek Şirketler, bugünlerine ekonomistlerin “dışsallıklar” olarak tanımladığı kavramı ihmal etmelerine rağmen gelebildi. Artık onunla kucaklaşmay...
Harvard Business Review'dan Seçme Makale Evet, oldukça çetin bir pazar. Ve üstelik müstakbel rakipleriniz buraya ilk gelenler olabilir. Ancak halen düşülebilecek en büyük hata Çin’e yatırım yapmam...
Dünyadan Jeff Immelt, John Chambers, Eric Schmidt, Steve Jobs…Türkiye’den ise Süreyya Ciliv, Ömer Yüngül, Mehmet Nane, Yılmaz Yıldız, Meral Ak, ve Galip Yorgancıoğlu… Bu dev şirketlerinin başındaki...
Rose Marie Bravo, Burberry’nin efsane CEO’su. Defalarca dünyanın en güçlü iş kadınları arasında gösterildi. Bravo, şimdi lüks çikolata markası Godiva’nın yönetim kurulunda bağımsız üye. Godiva’yı ç...
1. Pazar Yerine İnip Müşterilerle KonuşmamakCEO’ların daima müşterilerle, dağıtıcılarla, perakendecilerle ve mağaza sahipleriyle irtibat halinde olması gerekir. Pazar yerinde ilk elden bilgiye sahi...
Geçen yıl hatırlayabildiğim kadarıyla iş dünyası bakımından en zor geçen yıllardan biriydi. Güven duygusu uçurumdan aşağı yuvarlanmış ve finans dünyasında her tarafı korkuyla kasvet duygusu sarmışt...
ZAYIF BİR TOPARLANMA SÜRECİNDE STRATEJİ TARTIŞMALARI Araştırmalar, bir resesyondan hayatta kalarak çıkabilen şirketlerden yüzde 9’unun hiç olmadıkları kadar güçlendiğini gösteriyor. Burada onların...
Zayıf Bir Toparlanma Sürecinde Strateji Tartışmaları Sorulması Gereken Yedi SoruResesyondan önce şirketlerin çoğu karlı bir büyüme çizgisinin ardındaki itici güçler olarak (düşük faiz oranları, ko...