Dijital

S-TİCARET DÖNEMİ
Dijital

S-TİCARET DÖNEMİ

Rekabet avantajı yakalamak isteyen şirketler, satış-pazarlama enerjilerinin önemli kısmını sosyal ticarete yoğunlaştırdı

19 ŞUBAT, 2016

C KUŞAĞI İÇİN HER GÜN BİR ŞEY YAPIN
Dijital

C KUŞAĞI İÇİN HER GÜN BİR ŞEY YAPIN

Solis, C kuşağını markanızla özdeşleştirmek amacıyla her gün bir şeyler yapmanızı tavsiye ediyor...

17 ŞUBAT, 2016

VİDEO PROJESİ NASIL REKOR KIRDI?
Dijital

VİDEO PROJESİ NASIL REKOR KIRDI?

Akbank'ın geçtiğimiz haziran ayında Babalar Günü'ne özel düzenlediği projesi sosyal medyada büyük ilgi gördü...

27 EKİM, 2015

SOSYAL AĞLARIN YENİ KURALLARI
Dijital

SOSYAL AĞLARIN YENİ KURALLARI

Prof. Nicholas Christakis online yada ofline tüm sosyal ağların hala belli başlı kuralları takip ettiğini söylüyor.

26 EKİM, 2015

HANGİ BLOGGER
Dijital

HANGİ BLOGGER

Şirketlere işbirliği yaptıkları bloggerlerı sorduk.THY'den Loreal'e GittiGidiyor'dan Mavi Jeans'e markaların seçimleri..

26 EKİM, 2015

"GENİŞ İZLEYİCİ KİTLESİ DİJİTALDE BİZE İLHAM VERİYOR"
Dijital

"GENİŞ İZLEYİCİ KİTLESİ DİJİTALDE BİZE İLHAM VERİYOR"

Akbank, bu yıl 11’incisi düzenlenen Akbank Kısa Film Festivali’nin tanıtımı için Instagram film projesini hayata geçirdi. #kısayoldan adı verilen projenin Türkiye’de ilk olduğunu söyleyen Akbank Kurumsal İletişim Bölüm Başkanı Murat Göllü, “Her bir Instagram kullanıcısının kendi seçimleriyle farklı farklı hikayelerin içine düşeceği bir macera yarattık. Böylece Türkiye’nin ilk interaktif Instagram filmini hayata geçirdik” diyor.

20 AĞUSTOS, 2015

ONLİNE İTİBAR TAKTİKLERİ
Dijital

ONLİNE İTİBAR TAKTİKLERİ

Silikon Vadisi’nin harika çocuklarından ve online itibar yönetimi şirketi Reputation.com’un CEO’su Michael Fertik, son kitabı “İtibar Ekonomisi”nde (The Reputation Economy) yakın gelecekte itibarın para veya güçten çok daha önemli olacağına dikkat çekiyor. Fertik, herkesin dijital ayak izi olduğunu, bunun da online itibarı yarattığını söylüyor. Şirketlere “Markanız Apple kadar büyük ve ürünleriniz Apple kadar iyi değilse dijital ayak izlerinizi mutlaka yönetin” diyen Fertik, liderlere de “Sosyal medyada kendinize özgü bir tarzınız olması önemli” tavsiyesinde bulunuyor.

19 AĞUSTOS, 2015

SOSYAL MEDYADAN NE ÖĞRENDİK
Dijital

SOSYAL MEDYADAN NE ÖĞRENDİK

Tüketiciler sosyal medyanın tüm kanallarını etkin kullanmaya başladıkça şirketler de gözlerini bu mecraya dikti. Sosyal medyadaki yorumlar, eleştiriler ve “mention”lardan yola çıkarak ürünleri ve hizmetleri hakkında geleneksel yöntemlerle elde edemeyecekleri kadar samimi bilgiler elde ettiler. Yani kısaca yeni ve hızlı bir öğrenme sürecine girdiler… Peki şirketler bu öğrenme sürecini nasıl somut faydaya dönüştürüyor? İşte Turkcell’den Yemeksepeti’ne, THY’den Pepsico’ya dev şirketlerin sosyal medyadaki geri dönüşlerle imtihanı…

19 AĞUSTOS, 2015

"KOBİ'LER SOSYAL MEDYADA DA AKTİF"
Dijital

"KOBİ'LER SOSYAL MEDYADA DA AKTİF"

Akbank’ın Türkiye’deki KOBİ’leri ihracatla büyümeye çağırdığı yeni kampanyası “Yürüyelim Arkadaşlar” sosyal medyada da büyük ilgi gördü. Facebook’ta “Yürüyelim Arkadaşlar” kampanyasıyla 4 milyon kişiye ulaştıklarını söyleyen Akbank Kurumsal İletişim Bölüm Başkanı Murat Göllü, “KOBİ’ler sosyal medyada oldukça aktif. Sosyal medyadaki yeni projelerimizle KOBİ’lere ulaşmaya devam edeceğiz” diyor.

19 MART, 2015

GÜÇLÜ OLMANIN 8 ETKİLİ YOLU
Dijital

GÜÇLÜ OLMANIN 8 ETKİLİ YOLU

Günümüzde markalar doğrudan ürün tanıtımından, müşteri ilişkileri ve algı yönetimine kadar birçok alanda iletişim yaparken sosyal medya mecralarından yararlanıyor. Ancak popülerliği ve kullanıcı sayısı giderek artan bu mecra, doğru yönetilmediğinde markaların varlıkları için ciddi tehditler de doğurabiliyor. Bu nedenle markaların bu mecrada çok dikkatli ve bilinçli hareket etmeleri gerekiyor. İşte bu noktaya dikkat çekmek isteyen Guy Kawasaki ve Peg Fitzpatrick, “The Art of Social Media: Power Tips For Power Users/ Sosyal Medya Sanatı: Güçlü Kullanıcılar İçin Güçlü İpuçları” kitabıyla bu mecrayı kullanmak isteyen markalara 8 adımda nasıl hareket etmeleri gerektiğine dair adeta bir yol haritası çıkarıyor…

19 MART, 2015

2015 SOSYAL MEDYA PLANLARI
Dijital

2015 SOSYAL MEDYA PLANLARI

Türkiye’nin sosyal medyada en fazla takipçiye sahip markalarının 2015 ajandaları oldukça yoğun. 2015 hedefleri arasında ilk sırada sosyal platformlarda daha aktif olmak yer alıyor. Sosyal medyada bulundukları kanal sayısını artıran markalar Vine, Snapchat ve Tinder gibi alternatif kanallara yönelmeyi sürdürüyor. Bu alanlarda daha samimi, sıcak bir dil kullanmak da “sosyal”açıdan gelişmiş markaların öncelikli hedefleri arasında…

19 MART, 2015

CAZ FESTİVALİNDE "DİJİTAL" HAREKET
Dijital

CAZ FESTİVALİNDE "DİJİTAL" HAREKET

24 yıldır düzenlenen Akbank Caz Festivali’ne bu yıl da ilgi yüksekti. 20 binin üzerinde cazseverin katıldığı festivalin tanıtımı da kendisi kadar büyük ilgi gördü. Festivalin tanıtımı için geleneksel iletişimin yanı sıra dijital kanalları da yoğun olarak kullandıklarını söyleyen Akbank Kurumsal İletişim Bölüm Başkanı Murat Göllü, “24’üncü Akbank Caz Festivali süresince sosyal medyada yaptığımız içerik ortaklıkları genç ve sanatsever hedef kitleye ulaşmamızda büyük bir rol oynadı” diyor. Akbank’ın festival kapsamında farklı kanallarda gerçekleştirdiği paylaşımlar, 200 binin üzerinde beğeni aldı.

16 ŞUBAT, 2015

"SOSYAL MECRADA HİKAYECİ OLUN"
Dijital

"SOSYAL MECRADA HİKAYECİ OLUN"

Jan Rezab, dünyanın en büyük sosyal medya veri havuzlarından Socialbakers’ın kurucu ortağı ve CEO’su. 26 yaşında olmasına rağmen sosyal medyanın en önemli isimleri arasında gösteriliyor. Rezab’a göre sosyal medyayı etkin kullanan bir marka olmanın yolu, iyi bir hikaye anlatıcısı olmaktan geçiyor. İkincisi ise takipçileri iyi dinlemek. Rezab, Türk markalarını sosyal medyada İngiliz markalarına göre daha başarılı bulduğunu söylüyor. Ancak Facebook’ta duvarı kapalı şirket sayısının dünya ortalamasının üstünde olduğuna da dikkat çekiyor.

16 ŞUBAT, 2015

SOSYAL MEDYA KİME EMANET?
Dijital

SOSYAL MEDYA KİME EMANET?

Artık herkes bilincinde…Dijital bir dönüşüm yaşıyoruz. Bu nedenle tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de dijital pazarlamayı iletişim stratejisinin merkezine koyan markaların sayısı her geçen gün artıyor. Üstelik bu sayede önemli rekabet avantajı da elde ediyorlar. Bu markaların birçoğunun sadece sosyal medya için üst düzey kadrolar açması ise dikkat çekici. Örneğin sosyal medya yönetimi Yıldız Holding’de dijital pazarlama direktörlüğü, Akbank’ta dijital iletişim müdürlüğü, LCWaikiki’de ise sosyal medya müdürlüğü kapsamında yürütülüyor.

16 ŞUBAT, 2015

KALPLER SİNEMA İÇİN ATTI
Dijital

KALPLER SİNEMA İÇİN ATTI

Akbank'ın 10 yıldır gönülden desteklediği İstanbul Film Festivali, bu yıl 33. kez perdelerini açtı. 150 bin izleyiciye ulaşan festivalde Akbank ilk kez hayata geçirdiği inovatif bir digital projeyle sinemaseverlere ulaştı.

11 KASIM, 2014