Beslenmenin geleceği Anadolu'da

5.11.2015 14:47:330
Paylaş Tweet Paylaş
Beslenmenin geleceği Anadolu'da
Zengin biyo-çeşitliliği ve köklü yemek kültürüne sahip olan ülkemiz, ne yazık ki kendisini yeterince ifade edemiyor. Oysa insanların kalbine giden yol midelerinden geçiyor. İtalya’nın ve Fransa’nın yaptığı gibi gıdamıza sahip çıkmalı ve onu dünyaya tanıtmalıyız.
TÜRKİYE’NİN PERFORMANSI Bu bağlamda, Türkiye’nin “Gezegeni Doyurmak” temasıyla EXPO 2015’te yer alması çok yararlı bir adımdı. Milano’da ekim sonuna kadar sürecek olan EXPO 2015’te, ülkemiz milyonlarca ziyaretçinin karşısına çıktı. “Geleceğin gıdası için geçmişi araştırmak” başlıklı yaklaşımla tasarlanan Türkiye Pavyonu, Nar Ağacı sembolü altında İpek Yolu’nun baharatları, Anadolu’nun sebze ve meyvelerini birleştirdi.
ANADOLU DÜNYAYA AÇILDI Türkiye pavyonunu tasarlayan ve inşa eden DDF’in kurucu ortakları Esra Ekmekçi, Doğan Ekmekçi ve Arhan Kayar’dan aldığım bilgiye göre EXPO boyunca, ürünlerimizin tanıtımına yönelik yoğun çalışmalar yapıldı. Türkiye, Anadolu’nun kapılarını dünyaya açtı. Deniz ürünleri, zeytin ve zeytinyağı, kuru meyve ve narenciye gibi farklı ürün grupları için özel tanıtım grupları EXPO boyunca etkinlikler düzenledi.
İLGİ ODAĞI OLDU MSA Eğitmeni Osman Serim ve Gastronomi yazarı Aylin Öney Tan, tadım etkinlikleri ve atölyeler yönetti. Yemek fiyatlarını makul tutan, kuyrukta beklemeksizin her açıdan ziyaretçilere girme imkanı veren ve açık havada ferah bir mekan sunan Türkiye pavyonu, EXPO’nun buluşma noktalarından biri oldu.

Dönerde farklılaşarak büyüyor
Son dönemde, ülkemizde, gıda sektörüne yapılan yatırımlar artıyor. Döner Stop bu alanda başarılı adımlarla ilerleyen markalardan birisi. CZK Lokantacılık’ın markası olan Döner Stop, Şevket Sabancı’nın torunu Can Köseoğlu’nun yatırımıyla kuruldu. 2014’te Kavacık’ta faaliyete başladı. Uluslararası fast food zincirlerinde 20 yılı aşkın deneyime sahip bir yönetici ekibiyle çalışan kuruluş, İstanbul ve Çanakkale’deki 6 restoranla hizmet veriyor. Döner Stop, bugüne kadar dönerle birlikte hiç düşünülmemiş özel soslarla hazırlanan et, tavuk döner ve köfteden oluşan bir menüye sahip. Üretimin ve satışın tüm aşamalarıyla bizzat ilgilenen Can Köseoğlu’nun hedefi, 2016 sonuna kadar firmaya ait 20 işletmeye ek olarak 20 franchise restoran açmak. Köseoğlu, önümüzdeki dönemde sektöre 100 milyon TL yatırım yapmayı ve kısa süre içinde uluslararası bir restoran zinciri oluşturmayı planlıyor.

Yavaş gıdada dünya markası
1990’larda İtalya’dan yayılan yavaş yemek hareketi, pek çok şefi ve işletmeciyi etkiliyor. Ülkemizde de Nar Gourmet gibi kuruluşların önderliğinde, doğal, taze ve yerel malzemelerle hazırlanan ürünlere talep artıyor. Markanın 13 kategorideki 350 çeşit ürünü, Türkiye’de 600 noktada satılıyor. Kendi segmentinde liderliği hedefleyen Nar Gourmet, dünya pazarlarında iddialı bir ‘niş’ marka olacak biçimde ilerliyor.

Müşteri memnuniyetinin anahtarı 
İstanbul’un en etkileyici mekanlarından biri şüphesiz Pera Palas’tır. Agatha Christie’den, Atatürk’e kadar pek çok efsanevi ismi ağırlamış olan otel, kent kültürüne sahip çıkarak film, edebiyat ve müzik konulu toplantılara ev sahipliği yapmayı da misyon edinmiş durumda. Pera Palas lüks otel zinciri Jumeirah’nın bir parçası. Geçen ay Pera Palace Hotel Jumeirah’ın Genel Müdürü Pınar Kartal Timer’le sohbet ettik. Her ziyaretçiyi “eşşiz bir birey” olarak gördüklerini belirten Pınar Kartal Timer, “Stay Different” adını verdikleri bir program uyguladıklarını anlattı. “Farklı Kalmak” olarak çevirebileceğimiz bu programda tüm süreçler, “Heyecanlandıran deneyimleri, kültürel dokuyla uyumlu çevrede, düşünceli ve cömert bir hizmet anlayışıyla sunmak” için tasarlanmış. Çalışanlar üç temel ilke doğrultusunda hizmet veriyor. Bu basit ama çok yararlı formülü aşağıda paylaşıyorum. Bence her işletme kesip, elemanlarıyla paylaşmalı: 
* Misafirlerimize daima önce ben gülümseyeceğim ve selam vereceğim. 
* Misafirlerimize ilk cevabım asla “Hayır” olmayacak. 
* Tüm çalışma arkadaşlarıma saygılı ve dürüst bir biçimde
davranacağım.

Örnek bir ekoloji projesi
Binlerce yıldır olduğu gibi yine 
bağbozumu zamanı geldi. Trakya başta olmak üzere pek çok bölgede üzümler toplanıyor. Bu yıl Tekirdağ’a bağlı Süleymanpaşa ilçesi örnek bir projeye imza attı. Ekoloji ve Bağbozumu kavramlarını birleştirdi ve bir festival yarattı.
BAĞBOZUMU FESTİVALİ ETKİNLİKLERİ
4-6 Eylül tarihlerinde düzenlenen festival bölgeye büyük bir canlılık getirdi. Süleymanpaşa sahilinde pekmezler kaynatılarak başlayan etkinlikler 3 gün 3 gece devam etti. Genç, yaşlı tüm bölge halkı, gündüz saatlerinde sahil kıyısındaki festival alanında geleneksel el sanatları, dans, ritm, hareket atölyelerine katıldı. Geceleri, Balkan ve Trakya müzikleri eşliğinde eğlendiler. Festival alanında üreticiler kendilerine ayrılan standlarda ürünlerini sattılar.
DİĞER BELDELER İÇİN İYİ ÖRNEK
Ayrıca, Klasik Otomobil Kulübü’nün düzenlediği Trakya Bağ Rotası Turu kapsamında, klasik otomobil tutkunları, pırıl pırıl antika otomobillerle bölgedeki Barel ve Barbare bağlarını ziyaret etti. Süleymanpaşa Belediye Başkanı Ekrem Eşkinat ve çalışma arkadaşları, Ekoloji ve Bağbozumu Festivali’ni uluslararası bir düzeye taşımak için planlar yapıyor. Süleymanpaşa’da, eko-turizm ve organik gıda üretimi için model oluşturacak bir altyapı hazırlıyorlar. Dilerim, ülkemizde pek çok beldeye örnek olurlar. 

Yerli malı yurdun malı
Metro Toptancı Market, Türkiye’nin eşsiz lezzetlerini kayıt 
altına alarak gelecek nesillere bırakacağımız kültür mirasımızı oluşturmak amacıyla 2012’de başlattığı Coğrafi İşaretli Ürünler Projesi’ni kararlılıkla sürdürüyor. Finike portakalı, Taşköprü sarımsağı, Aydın inciri, Giresun tombul fındığı gibi 60 coğrafi işaretli ürünü raflarına taşıyan Metro, aynı zamanda üreticiyi eğitiyor ve küresel rekabet gücünü artırıyor. 3 yılda raflarındaki coğrafi işaretli ürün sayısını 60’a çıkaran kuruluş, 12 bin üreticiye de ulusal ve uluslararası rekabet yolunda güç verdi. Metro Türkiye Genel Müdürü Kubilay Özerkan, 26 ülkede coğrafi işaret almış ürün sayısının 1.260; Türkiye’de ise coğrafi işaret alabilecek potansiyel ürün sayısının 2.500 olduğuna dikkat çekiyor.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


YAZARIN DİĞER YAZILARI TÜMÜNÜ GÖRÜNTÜLE

Yorum Yaz