İnternetli otomobil tüm sektörü etkileyecek

8.02.2016 11:18:460
Paylaş Tweet Paylaş
İnternetli otomobil tüm sektörü etkileyecek
Milano’daki Expo 2015’in sistem entegrasyonunu üstlenen ünlü danışmanlık şirketi Accenture, dijitalleşmenin geleceği konusunda çalışmalar yürütüyor. Geçen ay görüştüğüm Accenture Strategy’nin genel müdürü GIONATA TEDESCHI, nesnelerin interneti, 3D yazıcı ve robot teknolojisinin tüm sektörlerde kuralları yeniden yazacağına dikkat çekti. 2020’de üretilecek otomobillerin yüzde 90’ında internet bağlantısı olacağını belirten Tedeschi, şu saptamaları yaptı:
* Otomobillerdeki internet bağlantısı pek çok endüstriyi etkileyecek. Yakın bir gelecekte, otomobil önemli bir medya kanalı haline gelecek.
* Üreticiler, arabalardan sürekli olarak veri toplama imkanına sahip olacak ve bu bilgiler doğrultusunda ürün ve hizmetler pazarlayabilecekler. Örneğin, bir tatil döneminde otobanda giden bir arabanın sürücüsünün tatile gittiğini varsayarak ona “Önümüzdeki tatil için ekstra bir tatil sigorta yaptırmak ister misiniz” türünde bir internet mesajı gönderebilecekler.
* Bağlantılı cihazlar, sektörler arasındaki sınırları azaltacak. Otomobil üreticileri, sigorta ve banka sektörleriyle hem rekabet hem işbirliği içinde çalışacak.
* Otomobil şirketleri, topladıkları bilgileri analiz edip yorumlarını sigorta şirketleriyle paylaşabilecek, hatta sigorta poliçesini oluşturan taraf olabilecekler.
* İnsanlar bulundukları her ortamda kesintisiz iletişim istedikleri için arabalarda internet bağlantısını sağlayan bir ana ünite olacak ve muhtemelen cep telefonlarıyla bağlanmaya da izin verebilecek. Sürücünün cep telefonunda seçtiği uygulamalara otomobilden de erişme imkanı olacak. Böylece ona geçtiği noktalardan ilgilenebileceği konularda reklam mesajları ve e-kuponlar gönderilebilecek.

Çocuklara bilim öğretmek gerek
KEŞİF DÜNYASI Çocuklara yönelik en kapsamlı kurumsal programlardan birisi olan Keşif Dünyası projesi Türkiye’de hızla gelişiyor. Henkel, Yaratıcı Çocuklar Derneği’nin işbirliği ve uzmanlarla birlikte okullarda çocuklara bilimi sevdirecek laboratuvar uygulamaları gerçekleştiriyor. Proje kapsamında 2015’te 67 bilim atölyesi ile 1.500 öğrenciye ulaşıldı. Çocuklar, okullardaki bilim atölyelerinde yapıştırma, yıkama, temizleme, kozmetik ve sürdürülebilirlik dahil olmak üzere çeşitli konularda ilk bilimsel deneylere katıldı. Çocuklar, deneylerini su, limon, yumurta kabuğu gibi ulaşılabilir malzemeler üzerinde yapıyor.
HEDEF NE? “Keşif Dünyası” projesinde, çocuklara doğa sevgisi ve sürdürülebilirlik bilinci kazandırılması hedefleniyor. Türk Henkel Yürütme Kurulu Başkanı Hasan Alemdar projeyle bizzat ilgileniyor. Çocukların içlerindeki dâhiyi keşfetmesini ve eğlenirken yeni bir şeyler öğrenmesini sağlamayı hedeflediklerini anlatıyor.

Doğallık trendi yükseliyor
Ünlü küresel iletişim grubu J. Walter Thompson’ın yayınladığı son raporlardan biri kadın tüketicilerin giderek doğa dostu ve doğal ürünlere yöneldiğini ortaya koyuyor. JWT Intelligence’ın “Yeni Doğal” ‘New Natural’ raporunda öneçıkan üç trend, gelecekte daha da önemkazanacağa benziyor:
1. Daha az su kullanımı: Tüketiciler temizlik işlemlerinde daha az su ve deterjan kullanmanın önemli olduğunu düşünüyor ve kaynaklara değer veren şirketlere yöneliyorlar.
2. Çevre dostu ambalaj: Tasarımcılar doğada çözülebilir hatta yenilebilir malzemelerden paketler tasarlıyor.
3. Kaynak sorgulama: Güzellik ürünlerinde de köken sorgulanıyor. Tüketiciler daha çok bilgi sahibi olmak istiyor.

Türkiye'nin mikro yatırımcıya ihtiyacı var
Sanayi yatırımlarımız yavaşladı. Bu dönemde mikro ve küçük 
yatırımcılara destek vererek tarım, ticaret ve hizmet alanlarında iş yaratmak gerekiyor.
BÜYÜK BİR MİKRO FİNANS FONU 19 Kasım 2015 tarihinde Berlin’deki “Balancing the Future” (Geleceği Dengelemek) başlıklı toplantıda, 10’uncu yılını kutlayan EFSE’nin (European Funding for Southwest Europe) yönetim kurulu başkanı MONICA BECK’le konuşma imkanı buldum. Dünyanın en büyük mikro finans fonlarından olan EFSE bir Avrupa Birliği girişimi. Kamu ve özel sektörün birlikte çalıştığı bu insiyatif, Balkanlar ve Kafkasya bölgesindeki 16 ülkede faaliyet gösteriyor.
TÜRKİYE VE EFSE İLİŞKİSİ 10 yılda düzenli olarak büyümeyi başaran EFSE’nin verdiği fonların yüzde 80’i, küçük ve mikro yatırımlara gitmiş. Bugüne dek kullandırılan 4,8 milyar Euro’luk fonlardan yüzde 32’yle en çok tarım sektörü yararlanmış. Yolculuğuna, 2005 yılında Sırbistan, Kosova, Karadağ ve Bosna’da başlayan EFSE’ye 2011’de dahil olan Türkiye, bugün yüzde 22’lik payıyla organizasyonun en büyük ülkelerinden birisi konumunda.
HEDEF KÜÇÜK GİRİŞİMCİ Şu dönemde EFSE, Türkiye’de 6’sı banka olmak üzere 8 iş ortağıyla çalışıyor. Türkiye’de İstanbul dışını hedefleyen kuruluş, Anadolu’daki kırsal bölgelerdeki küçük yatırımcılara yönelik çalışmalara ağırlık veriyor.

Süt odası olmayan şirket kalmasın
ÇADEV VE AVENT İŞBİRLİĞİ Philips Avent, şirketlere, çalışan ve bebeğini emziren anneler için süt sağma odalarının önemini aktarmak ve odaların standartları konusunda yardım vermek için “Süt Saatim”adlı bir proje
başlattı. Çalışana Destek Vakfı (ÇADEV) ile 55 şehirden 0-2 yaş grubunda bebeği olan 752 kadın çalışan ve farklı  sektörlerden 80 bin çalışanı temsil eden şirketlerin insan kaynakları departmanlarıyla yapılan araştırmaya göre şirketlerin yüzde 72,3’ünde süt sağma odası bulunmuyor.
KÜÇÜK BİR YATIRIM YETER Oysa temiz, ve sakin bir oda ayırıp içine küçük bir yatırım yapmak yeterli. Hijyen, mahremiyet ve rahatlık annelerin en doğal hakkı. Philips Tüketici Ürünleri Genel Müdürü MILENA ELMASOĞLU, ‘Süt Saatim’ projesi ile şirketler nezdinde farkındalık yaratarak süt sağma odalarını açmaları için onlara yardımcı olmak istediklerini belirtiyor.
İDEAL SÜT ODASI NASIL OLMALI? Philips, proje kapsamında, şirketlere süt sağma odalarının standartları konusunda danışmanlık verecek. Hatta bazı kuruluşlardaki odalara ürün desteği (Avent Natural Elektronik Göğüs Pompası, 3’ü 1 arada Buharlı Sterilizatör, süt saklama kapları, süt saklama poşetleri, süt sağma odası kılavuzu ve emzirme kiti) sağlayacak. Çalışanlarına küçük ama çok yararlı olan bu yatırımı yapmak isteyen kuruluşlar, sut. [email protected] ve tuketici.danisma@philips. com e-posta adreslerinden bilgi talep edebilir.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


YAZARIN DİĞER YAZILARI TÜMÜNÜ GÖRÜNTÜLE

Yorum Yaz