Kadınlara güç veren kazanıyor

23.01.2015 11:54:230
Paylaş Tweet Paylaş
Kadınlara güç veren kazanıyor
Soysal tarafından bu yıl 14’üncüsü düzenlenen Perakende Günleri’nde “Çıplak Ayaklar Koleji”nin kurucusu Sanjit Bunker Roy’dan eşsiz bir sosyal projenin öyküsünü dinledik. “Çözümü dşarıda değil içinizde arayın” ilkesiyle çalışan Sanjit Roy’un kurduğu “Barefoot Cıollege”, 40 yıldır kırsal bölgelerde çözüm sunmaya çalışıyor. Sürdürülebilir değişimin kadınlar araıcılığıyla geleceği inancıyla en az gelişmiş (least developed) ülkelerdeki kadınlarla projeler yürütüyor.
21’incıi yüzyıl cahillerinin “öğrenemeyenler”, “öğrendiklerini unutamayanlar” ve “yeniden öğrenemeyenler” olduğunu söyleyen Sanjit, “Neden kadınlar” sorusuna şu yanıtı veriyor: “Kadınlarla erkekler eşit değil, kadınlar daha önde. Erkekler sabırsız ve mutlaka bir sertifika istiyorlar. Sonrasında da köyden çıkıp iş bulmayı amaçlıyorlar. Biz de sadece kadınları eğitiyoruz. Bugüne kadar yüzlerce kadın eğittik, onlar da öğrettiklerimizi köylerine götürüp orada kullanıyor.” 

Kadın Sağlığı Televizyonu 

2014 eylül ayında Bayer, 2 yıllık bir çalıemanın sonucunda önemli bir sosyal sorumluluk projesi olan Bayer Kadın Sağlığı TV’yi yayına açtı. Kadın Sağlığı TV kadınların tek ve güvenilir adresten uzman doktorların canlı yayınlarına katılıp diledikleri soruyu sorarak bilimsel bilgiye ulaşmalarını hedefleyen bir platform.
Bayer EMEA Bölgesi Pazarlama Bölüm Başkanı Dr. Oğuz Mülazımoğlu, 3 ayda 150 binden fazla kadının ziyaret ettiği, canlı yayınlara 3 bin 500’den fazla kadının katıldığı siteyi daha ileriye taşımaya kararlı olduklarını belirtiyor.
Bayer’in Türkiye’deki kadınların cinsel sağlık bilinci ve Türk kadınının internet kullanım alışkanlığı üzerine yaptırmış olduğu araştırma kadınların yüzde 44’ünün cinsel sağlık ve korunma yöntemleriyle ilgili, ilk olarak hala aile büyüklerine danıştığını gösteriyor. Yüzde 31’i merak ettiklerini arkadaşlarına soruyor, yüzde 11’i doktorundan bilgi alıyor. Yüzde 4’ü ise internet üzerinden doğru bilgiye ulaşmaya çalışıyor.

Reklamlar aile üzerinde yapılmalı
Perakende Günleri 14’te konuşan Konda Genel Müdürü Bekir Ağırdırr, tüketicilerin A ve B grubu olarak somut demografisine bakılarak ayrıldığında markaların çok şey kaçırdığını belirtiyor. “Türkiye toplumu ağırlıklı birey temelli değil aile temellidir. Toptancı zihniyetli çözümlerle sonuca ulaşmak mümkün değil. Toplumun farklı kesimlerine göre ürün yaratmak ve bu farklılıkları bilmek mayınlara basmayı engeller” sözleriyle reklam dünyasını ailelerin dünyasını anlamaya çağırıyor. 

Ticari kartlarda yüzde 50 büyüme
ABD ve Avrupa’da, kamu kuruluşlarında ve küçükten büyüğe her tür şirkette, ticari kart kullanımı hızla gelişiyor. Kurumsal giderlerin ve çalışanların kurum adına yaptıkları harcamaların kontrol altına alınmasını ve kolaylıkla takip edilmesini sağlayan bu kartlar, para yönetiminde verimliliği artırıyor. Visa Europe Türkiye Ülke Müdürü Merve Tezel’den, Visa Europe 2014 verilerini aldım. Avrupa genelinde ticari kartlarda yüzde 14 civarında bir büyüme gerçekleşmiş. Türkiye’de 2014 yılı Eylül verilerine göre Visa markalı ticari kart adedi 3 milyona ulaşmış. Bu rakam, 2013 yılı verilerine göre yüzde 14’lük bir büyümeye işaret ediyor. Türkiye’de aynı dönem verilerine göre ticari kartlarla yapılan alışveriş hacminde ise yüzde 50 oranında bir büyüme söz konusu. Son bir yıla bakıldığında, Türkiye’de toplam Visa kartlı harcamaların yüzde 18’ini ticari kartlar oluşturmuş.

2015 turizm sezonunu Rusya belirleyecek

2014 yılında ülkemize gelen Rus turist sayısı Alman turist sayısını geçmiş ve Rusya ilk sıraya yerleşmişti. Ancak Rusya’da yaşanan ekonomik krizin Rusların alım gücünü düşürmesi, 2015 için rezervasyon almaya başlayan turizmcilerimizi kaygılandırıyor. 
Antalya’da, Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) tarafından düzenlenen 4’üncü Uluslararası Turizm Resort Kongresi’nde de Rusya’daki kriz ön plana çıktı. AKTOB Başkanı Yusuf Hacısüleyman, 2015’in turizm sektörü için zor bir yıl olacağını belirterek, “Bir yanda devalüasyondan dolayı Rusların alım gücünün düşmesi, öte yandan Ortadoğu’da petrol fiyatlarından kaynaklanan gelirin azalması nedeniyle iki pazarın da önemli ölçüde etkileneceğini düşünüyorum” diyor.

Akıllı şehirler için işbirliği
Geçen ay Türkiye Bilişim Vakfı Yönetim Kurulu Başkanı Faruk Eczacıbaşı, Turkcell Genel Müdür Yardımcısı Burak Sevilengül ve Brookings Institution Başkan Yardımcısı Darrell West, Bilgi Toplumu Enstitüsü’nün planları hakkında bilgi verdi. Enstitü, 2015’te akıllı şehirler ve oyun tabanlı eğitim konularına odaklanacak. Akıllı şehirler çalışması 2 fazlı olarak yürütülecek. Önce, Türkiye’de yapılmış tüm akıllı şehir uygulamaları ve tanıtımlarının envanteri yapılacak. Türkiye’de akıllı şehir algısı ve pratikleri araştırılıp yayınlanacak. ikinci fazda ise akıllı şehirler için strateji dokümanı olabilecek “master plan” modellemesi yapılacak. 

Rekabet sesten veriye yöneliyor
Avea Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Dehşan Ertürk’ün verdiği bilgiye göre Avea 2014’te müşteri sayısını 1,7 milyon artırarak, son 6 yılın en yüksek büyüme oranını yakaladı. Toplam müşteri sayısını 16,2 milyona çıkaran kuruluş faturalı pazarda yüzde 22, küçülen faturasız pazarda yüzde 10 büyüdü. 
Avea’nın toplam servis gelirinde data gelirlerinin payı 3. çeyrekte yıllık dokuz puan artışla yüzde 25’e yükseldi. Dehşan Ertürk, önümüzdeki dönemde akıllı telefonların daha da yaygınlaşaıağını ve data gelirlerinin artacağını vurguluyor.
Dehşan Ertürk, büyümenin gerisinde değişen müşteri ihtiyaçların anlamak ve hızlı cevap vermek olduğuna dikkat çekiyor. Avea pazarlama ekibi, SMS, ses ve internet hizmetlerini çeşitli teklifler halinde sunarak, farklı gelir, yaş ve SES gruplarına erişmeyi başarıyor. Örneğin, Kasım 2013’te lanse ettikleri gençlik markası Woops, “Her hafta yeni bir fırsat” söylemiyle 52 haftada 55 kampanya yaptı. Bir yılda 3 milyondan fazla gencin tercıihi oldu. Avea Prime markası ile özel müşterileri için ayrıcalıklı bir hizmet paketi sundu. 2014 yılının ilk yarısında kendi markalı cihazı inTouch3 ve inTouch3 Large’ı piyasaya sundu. Onları ikinci yarıda inTouch4 ve Avea Smartband izledi.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


YAZARIN DİĞER YAZILARI TÜMÜNÜ GÖRÜNTÜLE

Yorum Yaz