Kış sporlarına dev yatırım
Türkiye Kayak Federasyonu, büyük uğraşılar sonucunda FIS Snowboard Avrupa Kupası’nın 14-15 şubat tarihlerinde Kayseri Erciyes Dağı’nda düzenlenmesini sağladı. 8 ülkeden 44 sporcunun katıldığı yarışma, Türkiye’nin kış sporları alanındaki girişimlerinin başlangıç noktalarından birisi olarak görülmeli. Kayak Federasyonu, 2013 Nisan ayında görevi devralan yeni kadrosuyla büyük bir hamle yapmayı planlıyor. Kayseri’de görüştüğüm Türkiye Kayak Federasyonu (TKF) Başkanı Erol Mehmet Yarar’ın verdiği bilgiye göre TKF, 2026 Kış Olimpiyatları’nı Türkiye’de düzenlemek hedefiyle ilerliyor. Ülkemizde 3 bini aşkın dağ var, ancak sadece 10 merkezde kış sporları yapılabiliyor. Altyapı yatırımlarımız yetersiz. Dünya çapında yarışmacımız da yok. TKF, 2023’e kadar 48,5 milyar Euro’luk bir yatırımla ülkemizde kış sporlarının yaygınlaştırılmasını ve yılda turizm gelirlerine 10,8 milyar, sanayiye 1 milyar Euro katkı sağlanmasını hedefliyor. Yarar’ın verdiği bilgiye göre 48 ilimiz kış sporları yapmaya uygun bir doğal dokuya sahip. TKF, eğitim ve altyapı yatırımlarıyla 10 yılda 4 milyon kişiyi kış sporları dünyasına dahil etme vizyonuyla çalışıyor. Hedef, 100 bölgede 275 bin yatak kapasiteli 5 bin otel inşa etmek, 500 bin yeni istihdam yaratmak ve yılda 13,5 milyon turist ağırlamak, 30 bölgesel ve 10 dünya şampiyonasına ev sahipliği yaparak Kış Olimpiyatları’yla çalışmaları taçlandırmak. Türkiye, sportif anlamda düşük bütçelere sahip ülkelerin bile çok gerisinde. Sochi Kış Olimpiyatları’na Avusturya 130, Polonya 59, Romanya 22, Slovenya 66 sporcuyla katılırken Türkiye sadece 6 sporcuyla katıldı. Dünyada kış sporları ekonomisi, tüm sektör değerlendirildiğinde sanayi üretimi yıllık 20 milyar Euro, dünya kış sporları turizm geliri ise 100 milyar Euro. 80 ülkede 2 bin kayak tesisi ve 6 bin pist bulunuyor; toplam lift sayısı ise 27 bin civarında. Erciyes’in iddiası büyük
FIS Avrupa Snowboard yarışması öncesinde AK Parti’den milletvekili olmak üzere görevinden istifa eden Kayseri Belediye Başkanı Mehmet Özhaseki ve Kayseri Valisi Orhan Düzgün, ve Erciyes A.N. Yönetim Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü Dr. Murat Cahit Cıngı’yı dinleme fırsatı buldum. Özhaseki, planlama ve altyapı yatırımlarını sağlam bir biçimde yapabilmek için Erciyes’in mülkiyetini Hazine’den devraldıklarını anlattı. Belediye, bugüne kadar 13 Pirkete 21 otel parselini ihaleyle satmış. Erciyes Kış Sporları ve Turizm Merkezi projesiyle kente 10-15 milyon turist gelmesi hedefleniyor. Proje tamamlandığında, Erciyes’in 800 olan yatak kapasitesi 6 bine çıkacak. Sağlık ve kültür turizm paketleriyle yılda 2,5 milyon turist çeken Kapadokya’nın da projeye dahil edilmesi ve pazarlama çalışmalarının bu doğrultuda yapılması planlanıyor. Premium çikolata kategorisinde dünya lideri Godiva’nın yeni marka yüzü ünlü tenis yıldızı Caroline Wozniacki oldu. Bugüne kadar aralarında Blake Lively, Brooke Shields ve Drew Barrymore gibi isimlerin olduğu ünlülerle işbirliği yapan kuruluş, önümüzdeki dönemde 80 ülkedeki 500 mağazasında markasını Wozniacki’ye emanet edecek. Godiva Wozniacki’yi seçti
Premium çikolata kategorisinde dünya lideri Godiva’nın yeni marka yüzü ünlü tenis yıldızı Caroline Wozniacki oldu. Bugüne kadar aralarında Blake Lively, Brooke Shields ve Drew Barrymore gibi isimlerin olduğu ünlülerle işbirliği yapan kuruluş, önümüzdeki dönemde 80 ülkedeki 500 mağazasında markasını Wozniacki’ye emanet edecek. İşin sırrı iyi hissettirmek
Ellidor, büyüklüğü 6 milyar TL’yi geçmiş olan Türkiye kişisel bakım pazarının en büyük markası konumunda. Elidor, yüzde 20’lik pazar payıyla en yakın rakibinin 1,5 katı büyüklüğe sahip. Unilever Ev ve Kişisel Bakım Kategorilerinden Sorumlu Başkan Yardımcısı Şükrü Dinçer, Elidor’un IPSOS araştırmasında 5 yıl üst üste en sevilen marka seçilmesinin sırrını, “Tüketiciyi anlayarak inovasyon yapmak ve onlara kendilerini iyi hissettirmek” cümlesiyle özetliyor. Geçmiş dönemde Meryem Uzerli’yle yaptığı iletişimin sonuçlarından memnun kaldığı için bu yıl da güzel yıldızla devam etme kararı alan Elidor, yeni kampanyası kapsamında sürpriz yenilikler planlıyor. Bir yazar bir işadamı iki ülke
Gaziantep’in kültür elçisi olan ünlü yazar Ahmet Ümit, Eataly’nin yönetim kurulu üyesi Zülfikar Bekar’la birlikte İtalya-Türkiye sentezi için el ele verdi, ortaya “Eataly Gaziantep’i ağırlıyor��� konsepti çıktı. Etkinlik çerçevesinde Sahan Restoran ve Eataly şeflerinin birlikte hazırladığı Antep yöresinin lezzetleri, Eataly restoranlarına taşındı. Antep mutfağının meşhur baklavaları, salçaları, nar ekşisi ve menengiç kahvesi, yöreye ait yemeniler, kutnu kumaşlar, bakır ve sedef ürünler, Eataly içinde oluşturulan özel stantlarda satışa sunuldu. Yöreye özel fotoğraflardan oluşan sergi de etkinliğe renk kattı. Yuvaya dönüşen plastikler
Plastik Sanayicileri Derneği “Sıcak Bir Yuva Her Canlının Hakkıdır” sloganını taşıyan bir kampanyayla atık plastikleri sokak hayvanları için yuvaya dönüştürüyor. 2’nci yılını kutlayan “Yuvaya Dönüşen Plastikler”in kampanya elçiliğini Mirkelam üstlenmiş durumda. Bu yıl fotoğraf sanatçısı Mehmet Turgut da 2015 kampanya fotoğraflarını çekerek gönüllü destek verdi. Beşiktaş'ın markaya katkısı
Son dönemde futbol dünyasında yaşanan gerginlikler ve sorunlar, spora destek veren kuruluşların sponsorluk planlarında değişiklik yapmasına neden oldu. Ancak sporun gücüne inanan İntegral Menkul Değerler gibi şirketler, ortadaki olumsuz atmosfere rağmen sponsorluk bütçelerinde kğsğntğya gitmedi. İntegral’in genel müdürü Kıvanç Memişoğlu’na, Beşiktaş Basketbol Takımı’yla yaptıkları anlaşmanın geri planını ve markaya yaptığı katkıyı sordum. Dünyadaki büyük Forex şirketlerini inceleyen kuruluş, İngiltere kökenli firmaların futbol kulüplerine yatırım yaptığını gözlemlemiş. Örneğin FxPro Fulham’ın, Alpari West Ham United’ın, Gain ise Manchester City’nin sponsorluğunu yürütüyor. Bu doğrultuda İntegral Türkiye’nin tümüne erişebilmek amacıyla 2013’te üç yıl için 10 milyon dolar değerinde bir anlaşmayla Beşiktaş Basketbol Takımı’nın ana sponsorluğunu üstlendi. Anlaşma kapsamında Beşiktaş Erkek Basketbol Takımı’nın adı ‘Beşiktaş İntegral Forex’, BJK Akatlar Spor Kompleksi’nin adı ise ‘Beşiktaş İntegral Arena’ olarak değişti. Beşiktaş Erkek Basketbol Takımı’nın forması da ‘İntegral Forex’ logosunu taşıyor. IPSOS’un yaptığı araştırmalar, Beşiktaş sponsorluğunun, marka bilinirliğini artırmaya önemli katkısı olduğunu ortaya koyuyor.
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?