Başarılı marka yönetiminin sırrı
Geçen ay İspanya’nın Barselona kentinde düzenlenen Mobile World Congress’te, teknoloji şirketleri yeni ürünlerini özel lansman toplantılarıyla basına tanıttı. Tayvan kökenli HTC, yeni telefonu One M9’u, “Iron Man” Robert Downey Jr.’ın rol aldığı bir reklam filmiyle lanse etti. Kampanyanın en çarpıcı özelliği, filmde ünlü oyuncunun kendisinin değil sadece sesinin kullanılmış olmasıydı. Barselona’da HTC’nin küresel pazarlama başkanı Idris Moote ile şirketin pazarlama yaklaşımı ve yeni reklam filmi hakkında bir sohbet gerçekleştirdik. Moote, şirketin pazarlama yaklaşımını şu cümlelerle özetledi:
“Pazarlama bizim için sadece ürün anlamına gelmiyor, insanların işleri buna bağlı. Şirketimizdeki binlerce kişinin şirkete çalışmaya geldiğinde yaptıklarından gurur duymasını istiyoruz. Bunun için çalışıyoruz. Reklamlara gelince, TV bütçemiz çok yüksek değil. Daha çok sosyal mecraya yatırım yapıyoruz. Bence başarılı olmak için pazarın dinamiklerine bakmak şart. Ayrıca kısa sürede büyük bütçeler harcamak yerine kaynakları zekice kullanmak gerek.”
Robert Downey Jr. için,“Dünyanın en ünlü yıldızını aldık ama onun sadece sesini kullandık” diyen Moote’un anlattığına göre, Downey Jr. fikri duyunca önce şaşırmış ancak hemen benimsemiş. Hatta filmin senaryosunun yazımında da yaratıcı ekiple birlikte çalışmış.
Başarılı marka yönetimi için “inatçılık” gerektiğini söyleyen Moote, pazarlamada başarılı olmanın formülünü, “Markanın özünü bulmak, gerçekçi ve hakiki öyküler yaratarak kullanıcılarla duygusal bir bağ oluşturmak ve tüm kanallarda aynı öyküyü anlatmak” cümlesiyle özetliyor.
13 yıldır kesintisiz süren proje
Çocuklar, trafikte yayalar içindeki en riskli grubu oluşturuyor. Maalesef ülkemizde, trafik kazalarında yaşamını yitiren her 100 yayadan 26’sı çocuk. Renault, bu riski azaltmak ve çocuklarımıza yollarda daha güvenli davranış alışkanlıkları kazandırmak amacıyla 13 yıldır sabırla çalışıyor. Yol güvenliği için yaratılan “Sokakta İlk Adımlar”, Türkiye’nin en uzun süreli, en yaygın ve en kapsamlı yol güvenliği eğitim projesi niteliğini taşıyor.
Proje, işbirlikleriyle gelişiyor. Milli Eğitim Bakanlığı’nın izniyle program 2002’den beri ilkokullarda uygulanıyor. Total Oil Türkiye ve Türkiye Trafik Kazalarını Önleme Derneği de platformun paydaşları olarak çalışıyor. 13 yılda Türkiye’nin nüfus kaza ortalaması en yüksek 41 ilinde 1 milyon 544 bin öğrenci projeden yararlandı. “Sokakta İlk Adımlar” çalışmalarına ilk günden beri büyük emek veren Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, önümüzdeki yıllarda da projeye aralıksız destek vereceklerini ve 5 milyon öğrenciye ulaşmayı planladıklarını belirtiyor. Gerçek bir başarı öyküsü olan ve sürekli ilerleyerek büyük bir etki yaratan bu kampanya için tüm paydaşları kutlamak ve örnek almak gerek.
Hedef Avrupa’da ilk 5
Türkiye, küresel rekabette kendisine yer açabilmek için teknolojide yeni markalar çıkarmak zorunda. Bunun için Erol Bilecik gibi uzun vadeli düşünebilen öncü girişimcilere ihtiyacımız var. Bilişim sektöründe 25 yıldır sağlam adımlarla ilerleyen Index Group, ülkemizin en büyük ihtiyacı olan teknoloji alanına aralıksız olarak yatırım yapıyor. Bünyesinde Indeks Bilgisayar, Datagate Bilgisayar, Despec Bilgisayar, Neteks İletişim, Artım Bilişim, Homend Elektrikli Cihazlar ve Teklos Lojistik’i bulunduran Index Grup, mali yapısını da başarılı bir biçimde kontrol ederek ilerliyor. Böylece yatırımlarını aralıksız olarak sürdürebiliyor. 2015’te lojistik sektöründeki yatırımlarına ağrılık verecek olan kuruluş, mobil ürün ve teknolojilere yönelik girişimlerini de geliştiriyor. Bu yıl yüzde 22 büyümeyi hedefleyen Index Grup, 2023’te teknoloji kulvarında Avrupa’nın ilk 5 büyük grubu içinde olma vizyonuyla çalışıyor.
“Real Time” çalışmak
32 yıldır reklam sektöründe olan TBWA Ajans Başkanı Cem Topçuoğlu’na, beğenilen ajans olmanın sırlarını sordum. Uzun bir sohbeti kısaca 6 maddede özetledim:
İbrahim Kutluay etkisi
Darüşşafaka Doğuş Basketbol Takımı’nın, 2014 Nisan ayında başlattığı “Oyunda Kal” platformu, büyük bir başarıyla gelişiyor. Gençlerin yaşamlarında oyunda kalarak fark yaratmalarını, kaybetmeyi de kazanmayı da basketbol ve spor aracılığıyla deneyimlemelerini hedefleyen “Oyunda Kal”, 11 ilde 5 bin çocuğa ulaştı. Çalışmalar kapsamında 20 basketbol sahası yenilendi.
“Oyunda Kal”, Ferit Şahenk’in her aşamasıyla bizzat ilgilendiği bir çalışma. Doğuş Grubu Gayri Maddi Varlık Yönetimi Başkanı Semih Yalman, projeyi bir “Şahenk İnisiyatifi” olarak tanımlıyor.
Mardin Midyat Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nden gelen bir davet mektubu sonrasında Doğuş, okulun basketbol sahasını yenilemiş. Ben de geçen ay
Oyunda Kal Platformu kapsamında onarılan Mardin Midyat Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nin basketbol sahasının açılışına katıldım. Açılışı, Darüşşafaka Doğuş Basketbol Yöneticisi İbrahim Kutluay yaptı. Gençlere “Hayatta kazanmak da var kaybetmek de ama vazgeçmek yok” diyerek seslenen Kutluay, saatlerce liselilerle sohbet etti, onlarla basketbol oynadı. Sabırlı, güler yüzlü ve samimi tavrıyla Midyatlı gençlerin gönlüne taht kurdu. Böylece bir ünlünün etkisini doğru biçimde kullanmasının ne kadar yararlı olduğunu da ortaya koydu.
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?