Yeni trendler

Yeni trendler

CEO'LARIN BÜYÜK VERİ FORMÜLÜ

Devasa boyutlara ulaşan veri tsunamisini doğru yönetmek için CEO’lar da yoğun çaba içinde...

11 MART, 2016

Yeni trendler

FARKLI KÜLTÜRE UYUM STRATEJİSİ

İşte sınır ötesi şirketlerin kültürel çeşitliliğe uyum stratejisi…

1 MART, 2016

Yeni trendler

YENİ TOPLANTI KURALLARI

İş dünyasında başarının anahtarlarından biri de toplantı düzenleri...

19 OCAK, 2016

Yeni trendler

ÜNVAN DEVRİMİ

Uzmanlar, teknolojiyle birlikte önümüzdeki süreçte başka yeni pozisyonlarla tanışacağımıza dikkat çekiyor.

19 OCAK, 2016

Yeni trendler

TERK EDİLEN KURALLAR

Aslında herkes bilincinde... 10 yıl öncesinin pek çok iş kuralı artık tarih olmuş durumda.

25 ARALIK, 2015

Yeni trendler

YÖNETİCİSİZ YÖNETİM ÇOK DAHA BAŞARILI

Yerinden özyönetim… Bahsettiğimiz bir siyaset kavramı değil. Aslında bir yazılımcı olan BRIAN ROBERTSON’un “Holacracy” (Holakrasi) adıyla piyasaya sürdüğü ve bugün başta Zappos olmak üzere 300 kadar global şirkette uygulanmaya çalışılan alternatif bir yönetim şekli. Kısaca yöneticilerin, unvanların olmadığı herkesin kendi kendini yönettiği, rollerine hakim olduğu bir organizasyon yapısı… Peki iş dünyası hiyerarşinin, ağzının içine bakılan bir liderin olmadığı bu yeni sisteme hazır mı? Sistemin mucidi Robertson ile hem bunları hem de teorisine dair tüm eleştirileri konuştuk…

3 EYLÜL, 2015

Yeni trendler

DAHA AZ BÜROKRASİ

Aslında bütün CEO’ların ortak bir hedefi var: Kurum içi bürokrasiyi azaltmak. Ancak hepsi bunun için farklı yöntemler kullanıyor. Örneğin CarrefourSA ve Yemeksepeti’nde yönetici odalarının kapıları kaldırıldı. Limak Yatırım Başkanı Ebru Özdemir ile İnci Holding’in başkanı Perihan İnci ise daha az bürokrasi için daha az toplantı yapıyor. Torunlar Holding’in patronu Aziz Torun gibi bazı işadamları da yöneticilerine daha fazla yetki vererek bürokrasiyle mücadele ediyor.

20 AĞUSTOS, 2015

Yeni trendler

BEKLETME SÜRESİ DÜŞÜYOR

Her şeyin daha da hızlandığı bir çağda, “beklemek” en büyük maliyet kalemi haline geldi. Şirketler de bu gelir kaybının önüne geçmek için bekleme süresini azaltmaya odaklandı. Yapılan çalışmaların sonuçları ise oldukça başarılı. Son 5 yılda GSM sektöründe bekleme süresi 35 saniyeden 20 saniyeye, e-perakendede alınan bir ürünün müşteriye teslimat süresi 10 günden 7 güne, bir otomobilin müşteriye teslimatı 15 günden 10 güne, banka şubesinde bekleme süresi 20 dakikadan 10 dakikaya inmiş durumda. Ancak şirketler arasındaki hız yarışı devam ediyor. Herkes müşterisini daha az bekleterek, pazar payı alma peşinde.

20 AĞUSTOS, 2015

Yeni trendler

EN DEĞERLİ KOLEKSİYON

Son 10 yılda resim koleksiyoneri sayısında ciddi bir artış gözleniyor.

17 TEMMUZ, 2015

Yeni trendler

"ÖZGÜN OLMAK, İŞ DÜNYASININ GERÇEĞİ"

Pine göre, yeni dönemde başarının yolu özgün ve samimi olmaktan geçiyor.

17 TEMMUZ, 2015

Yeni trendler

DEVLETTE DİJİTALLEŞME

Cem Dilmegani, Bengi Korkmaz ve Martin Lundqvist Dijitalleşmeyi tam anlamıyla hayata geçirmenin hiç kuşkusuz çok büyük bir getirisi var. Ancak devletin bu getirilere sahip olması için e-devlet projelerinde beklentilerin karşılanmasını engelleyen faktörlerin üstesinden gelmesi önemli...

2 MART, 2015

Yeni trendler

LİDERLİĞİN ŞİFRELERİNİ ÇÖZME: GERÇEKTEN ÖNEMLİ OLANLAR NELER?

Claudio Feser, Fernanda Mayol ve Ramesh Srinivasan Yeni bir araştırma etkili liderler geliştirmenin sırrının dört davranış tarzını cesaretlendirmekte yattığını gösteriyor. Liderliğin şifrelerini çözme: Gerçekten önemli olanlar neler?

2 MART, 2015

Yeni trendler

ŞİRKETLER SOSYAL ARAÇLARLA NASIL DÖNÜŞÜYOR?

Müşteriyle yüzleşilen süreçlerde sosyal medya ve teknolojilerin etkisi şimdiden olağanüstü bir hal almış durumda. Anketimize göre bu gibi araçların benimsenmesi hızlı bir seyir izliyor. Yine de şirketlerin ölçmek ve ardından bu teknolojilerin sosyal getirilerinden faydalanabilmek için daha fazlasını yapması gerekiyor.

2 MART, 2015

Yeni trendler

10 KEZ DAHA ETKİLİ BÜYÜME MÜMKÜN MÜ?

Yuri van Geest ile hem Startup’lar için hızlı büyümenin yollarını hem geleneksel şirketlerin kurtuluş reçetelerini konuştuk.

15 KASIM, 2014

Yeni trendler

DİSİPLİNLİ SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK

Günümüzde çok sayıda şirket yönetebileceğinden fazla sayıda sürdürülebilirlik girişimine sahip. İşte size onları kontrol altına alma yolları. Sheila Bonini ve Steven Swartz

11 KASIM, 2014