CAPİTAL DERGİ

Genç Capital

YETENEK KAPMA YARIŞINDA YENİ DÖNEM

Sevilay Pezek Yangın, Merck Group’un Avrupa, Ortadoğu, Afrika ve Rusya’dan oluşan EMEA Bölgesi’nin yetenek yönetimi ve gelişimi direktörü. 36 ülkede çoğunluğu beyaz yakalılardan oluşan 10 bin kişinin yetenek yönetiminden ve gelişiminden sorumlu. Aynı zamanda Türkiye İnsan Yönetimi Derneği’nin (PERYÖN) başkanı. 2015’te de insan kaynakları yöneticilerinin ana gündeminin yetenek yönetimi olmaya devam edeceğini söyleyen Pezek, “Şirketlerin yetenekleri kapmak konusundaki yarışı sürecek” diyor. Merck’in yeni dönemde yetenek kapma yarışında daha rekabetçi olabilmek için yetenek yönetiminin sorumluluğunu İK yöneticilerine değil iş liderlerine verdiğini belirtiyor.

10 MART, 2015

Genç Capital

VELİAHTLAR NEREDE OKUDU?

İş dünyası büyük oranda aile şirketlerinin hakimiyetinde… Durum böyle olunca veliahtların eğitim hayatı da oldukça önemli. Çünkü işlerin yolunda gitmesi için iyi eğitimli yeni aile bireylerinin yetişmesi gerekiyor. Türkiye’deki aile şirketleri veliahtların eğitimine çok önem veriyor. İzzet Özilhan’dan Kamil Yazıcı’ya, Hacı Sabancı’dan Niv Garih’e Kerem Kamışlı’dan Osman Geylan’a iş dünyasının veliahtlarının eğitim hayatlarını araştırdık.

10 MART, 2015

Genç Capital

Yurtdışında kariyer vaadimiz var

Toplam 29 bini aşkın çalışanıyla Türkiye’nin en büyük sanayi gruplarından Anadolu Grubu, genç yetenekler için önemli kariyer fırsatları vadediyor. Anadolu Grubu İnsan Kaynakları Başkanı Osman Alptürer, şirketlerinde işe başlayan yeni mezunlara kariyer planlarını destekleyici eğitimler sunduklarını belirtiyor, “Yeni mezun çalışanlarımızın performanslarını yakından takip ederek uzun vadede kariyer gelişimlerini planlıyoruz. Farklı coğrafyalarda ve farklı sektörlerde şirketlerimizin bulunmasının avantajını kullanarak pek çok kariyer imkanı sağlıyoruz” diyor.

10 MART, 2015

Genç Capital

Yeni mezun aranıyor

Şirketlerin 2015 istihdam planları netleşmeye başladı. Her zaman olduğu gibi bu planlarda yeni mezunlar önemli bir yer tutuyor. 21 şirketi kapsayan araştırmamız, bu şirketlerin 5 bin civarında yeni mezunu ekiplerine dahil edeceğini gösteriyor. Örneğin bu yıl CMC 900, H&M 700, Koton 650, Carrefoursa 500 yeni mezunu kadrosuna katacak. Yeni mezunlar için özel programlar hazırlayan şirketler, mentorluktan eğitime çok çeşitli fırsatlar sunuyor.

9 MART, 2015

Gelecek & Trendler

3D baskı: Gerçekler ve tahminler

Her ne kadar eklemeli imalat geleneksel üretim yöntemlerinin yerini almayacaksa da pek çok niş alanda birer devrim yaratması bekleniyor. Ufukta geometrik büyüme var.

4 MART, 2015

Gelecek & Trendler

Yeraltı ekonomisi

Yıl 2060. 50 yıl içinde çok sayıda fabrika tam otomatikleştirilecek ve gözden kaybolarak yeraltına inecek. Dünya genelinde bir ortaklaşa yaratım ortamında, binlerce insan bu gibi tesislerde veya müşterilerin kendi yerlerindeki 3D yazıcılarda basılacak özel bileşenlerin tasarımına verilecek ödülleri kazanmak için birbirleriyle yarışacak. Bir türbin kanadı üretimi uzmanı olan Ambrose Turner, suni komaya sokulduktan 40 yıl sonra hayata geri döndürüldüğünde eskiden çalıştığı fabrikasını ziyaret eder ve yepyeni bir imalat dünyasıyla karşılaşır. Ancak aynı zamanda biyonik bir güvenlik sistemiyle karşılaşmanın dehşet verici deneyimini de yaşar.

4 MART, 2015

Gelecek & Trendler

Tozlardan nihai ürüne

Yenilenebilir enerjiye geçiş süreci Alman toplumunun genelinde yaygın bir şekilde kabul görüyor. Burada tartışma konusu olan hedefler değil, geçişin hangi hızda başarılması gerektiği.

4 MART, 2015

Gelecek & Trendler

Parçacıklardan ürünlere

3D yazıcılar, artık imalatta da kullanılıyor. Yedek parça tedarikinde devasa bir devrim yaratıyorlar ve önemli bileşenler için baştan aşağıya yeni tasarım tarzlarını mümkün kılıyorlar.

4 MART, 2015

Geniş Açı

ENERJİ EKSENİNDE TÜRKİYE VE DÜNYA EKONOMİSİ

2014 yılına özellikle ikinci yarıdan itibaren enerji fiyatlarındaki dalgalanma damgasını vurdu. Petrol fiyatları 6 ay gibi bir süre zarfında 115 dolardan 60 doların altına kadar geriledi. Bu durumun nedenlerine dair yorumlar ise muhtelif. Bazı uzmanlara göre sebep, arz-talep dengesi. Ama asıl nedenin global enerji haritasındaki yeni güç dengelerinden kaynaklandığını düşünenler de var. Geniş Açı’nın bu sayısında, hem Türkiye hem tüm dünya için son derece kritik bir konu olan enerji piyasasındaki son gelişmeler tartışıldı. Moderatörlüğünü, 78 Yatırım Araştırma Direktörü Serhat Gürleyen ile Capital Dergisi Yayın Yönetmeni Sedef Seçkin Büyük’ün yaptığı toplantıya, TCMB İletişim ve Dış İlişkiler Genel Müdürü Yusuf Soner Başkaya, Sabancı Holding Başekonomisti Barbaros İneci, Global Resources Partnership Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Öğütçü ve Türk Hava Yolları CFO’su Coşkun Kılıç katıldı. Toplantıda, hem sıcak gündem tartışıldı hem geleceğe dönük projeksiyonlar paylaşıldı.

20 ŞUBAT, 2015

Dijital

Caz festivalinde "dijital" hareket

24 yıldır düzenlenen Akbank Caz Festivali’ne bu yıl da ilgi yüksekti. 20 binin üzerinde cazseverin katıldığı festivalin tanıtımı da kendisi kadar büyük ilgi gördü. Festivalin tanıtımı için geleneksel iletişimin yanı sıra dijital kanalları da yoğun olarak kullandıklarını söyleyen Akbank Kurumsal İletişim Bölüm Başkanı Murat Göllü, “24’üncü Akbank Caz Festivali süresince sosyal medyada yaptığımız içerik ortaklıkları genç ve sanatsever hedef kitleye ulaşmamızda büyük bir rol oynadı” diyor. Akbank’ın festival kapsamında farklı kanallarda gerçekleştirdiği paylaşımlar, 200 binin üzerinde beğeni aldı.

16 ŞUBAT, 2015

Dijital

"Sosyal mecrada hikayeci olun"

Jan Rezab, dünyanın en büyük sosyal medya veri havuzlarından Socialbakers’ın kurucu ortağı ve CEO’su. 26 yaşında olmasına rağmen sosyal medyanın en önemli isimleri arasında gösteriliyor. Rezab’a göre sosyal medyayı etkin kullanan bir marka olmanın yolu, iyi bir hikaye anlatıcısı olmaktan geçiyor. İkincisi ise takipçileri iyi dinlemek. Rezab, Türk markalarını sosyal medyada İngiliz markalarına göre daha başarılı bulduğunu söylüyor. Ancak Facebook’ta duvarı kapalı şirket sayısının dünya ortalamasının üstünde olduğuna da dikkat çekiyor.

16 ŞUBAT, 2015

Dijital

Sosyal medya kime emanet?

Artık herkes bilincinde…Dijital bir dönüşüm yaşıyoruz. Bu nedenle tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de dijital pazarlamayı iletişim stratejisinin merkezine koyan markaların sayısı her geçen gün artıyor. Üstelik bu sayede önemli rekabet avantajı da elde ediyorlar. Bu markaların birçoğunun sadece sosyal medya için üst düzey kadrolar açması ise dikkat çekici. Örneğin sosyal medya yönetimi Yıldız Holding’de dijital pazarlama direktörlüğü, Akbank’ta dijital iletişim müdürlüğü, LCWaikiki’de ise sosyal medya müdürlüğü kapsamında yürütülüyor.

16 ŞUBAT, 2015

Capital'de Bu Ay

Capital'de bu ay

İşte Şubat ayının başlıkları

12 ŞUBAT, 2015

Capital'de Bu Ay

Capital'de bu ay

İşte Aralık ayının başlıkları...

3 ARALIK, 2014

Gelecek & Trendler

Yollara konuşmayı öğretmek

Karayollarını daha güvenli, daha verimli ve daha çevre dostu kılmanın yollarından biri de arabaları altyapılarla iletişim kurabilir hale getirmektir. Siemens işte bunun mümkün kılınmasına yardımcı olacak pilot projeleri destekliyor.

16 KASIM, 2014