İnsan kaynakları

İÇERİDE AV ZAMANI
İnsan kaynakları

İÇERİDE AV ZAMANI

Şirketler eskiden dışarıdan transfer yöntemini çok sık kullanıyordu. Bu yöntemle rakiplerdeki parlak beyinler şirkete çekilerek yeni Ancak 2008 krizinin ardından istihdam bütçeleri daralan şirketler, aynı iddialı yetenek avını önce kendi bünyelerinde yapmaya yöneldi. Beyin avcıları da “En iyi adaylar zaten güvertede” diyerek öncelikle bu yöntemin kullanılmasını tavsiye ediyor. Bu nedenle çok sayıda büyük şirket, boş pozisyon için önce “içeriye” bakıyor. bakış açıları yaratılıyordu. Özellikle üst düzey yönetici pozisyonları için dışarıdan terfi son derece normaldi.

3 EYLÜL, 2015

CEO'LAR FARKI AÇIYOR
İnsan kaynakları

CEO'LAR FARKI AÇIYOR

Bir CEO, alt düzey beyaz yakalı çalışanından 33 kat fazla ücret alıyor. Bu makas telekomünikasyonda 46 kata çıkıyor.

17 TEMMUZ, 2015

EN İDEALİ 7 KADEME
İnsan kaynakları

EN İDEALİ 7 KADEME

Yalın organizasyon kavramı ile iç içe geçmiş yapılar mevcut.

17 TEMMUZ, 2015

İK DENEYİMİ CEO YOLUNU AÇIYOR MU?
İnsan kaynakları

İK DENEYİMİ CEO YOLUNU AÇIYOR MU?

Bugün iş dünyasınaa baktığımızda yolu insan kaynaklarından geçmiş pek çok başarılı isim olduğunu görüyoruz.

17 TEMMUZ, 2015

"ÇALIŞANLARA İŞ TEKLİFİ YAĞIYOR"
İnsan kaynakları

"ÇALIŞANLARA İŞ TEKLİFİ YAĞIYOR"

Selen Kocabaş, 2009'da 100 bin başvuru aldıklarını aynı zamanda şirketlerin de çalışanlarını transfer etmek istediklerini söylüyor.

17 TEMMUZ, 2015

İYİLEŞTİRME OPERASYONU
İnsan kaynakları

İYİLEŞTİRME OPERASYONU

Kârsızlık sendromu, büyümenin yavaşlaması ve üstüne üstlük fiyat artışlarının da istenilen seviyede gerçekleşmemesi dünyanın dört bir yanındaki şirketleri operasyonel maliyetleri kısmaya yöneltiyor. Yeniden sağlıklı büyümeye geçmek isteyen birçok şirket, kemer sıkma tedbirlerini devreye aldı ve giderleri azaltmak için büyük operasyon başladı. Coca- Cola’dan Reckitt Benckiser’e dünya devleri, istihdamda kesinti ve organizasyonda yeniden yapılanmayı da içine alan milyar dolarlık gider düşürme peşinde.

24 NİSAN, 2015

DEVAM EDER Mİ?
İnsan kaynakları

DEVAM EDER Mİ?

Rakamlar çarpıcı… Global İK şirketi Challenger, Gray&Christmas’ın yaptığı araştırmaya göre geçen yıl ABD’de 1.341 CEO görevinden ayrıldı. 2004’te ABD’de sadece 663 CEO’nun görevinden ayrıldığı düşünülürse son 10 yılda ABD’de görevinden ayrılan CEO’ların sayısı 2 kattan fazla arttı. Türkiye’de de durum benzer… Rakamlar Türkiye’de de CEO ayrılıklarının her geçen gün arttığını gösteriyor. Son 1,5 yılda Capital 500 listesindeki en büyük ilk 30 şirketin 11’inin CEO’su görevinden ayrıldı. Sadece ocak ayında görevinden ayrılan CEO sayısı 13’ü buldu. 2015’te ise bu trendin devam etmesi ve CEO ayrılıklarının artması bekleniyor.

22 NİSAN, 2015

BÜYÜK DEĞİŞİM!
İnsan kaynakları

BÜYÜK DEĞİŞİM!

Capital’in “Yönetim Kurulları Profili 2015” araştırması çarpıcı rakamlar ortaya koyuyor. Kurulların toplanma sıklığından üyelerin aldığı ücretlere, bağımsız üye sayısından kadın üyelerin oranına kadar çok sayıda veride 2008’e göre önemli değişimler var. Örneğin, bağımsız üyelere olan talebin her geçen gün arttığı gözleniyor. Tabii bu durum piyasayı hareketlendirirken, ücretlerin de yükselmesine neden oluyor. Kurulların kompozisyonundaki gençleşme ve çeşitlilik ise bir diğer dikkat çekici gelişme.

21 NİSAN, 2015

SOSYAL YÜKSELİŞ
İnsan kaynakları

SOSYAL YÜKSELİŞ

Capital’in 156 şirketin üst düzey İK yöneticilerinin katılımıyla gerçekleştirdiği anket, önemli veriler ortaya koyuyor. Anket sonuçlarına göre şirketlerin günümüzde en çok tercih ettiği işe alım kanalı, yüzde 42 ile iş-kariyer siteleri. Onu, son yıllarda popülaritesi giderek artan LinkedIn gibi profesyonel sosyal ağlar izliyor. Üçüncü sırada ise yüzde 17 ile geleneksel diyebileceğimiz “tanıdık / referans” yöntemi geliyor. Uzmanlara göre önümüzdeki 10 yılda bu sıralama değişecek. Teknolojik gelişmeler ve Y kuşağının etkisiyle ilk sıraya sosyal ağlar oturacak.

20 MART, 2015

EN VERİMLİ SAATLER!
İnsan kaynakları

EN VERİMLİ SAATLER!

Kimisi için sabahın erken saati, kimisi için ise herkesin ortalıktan yok olduğu gece saatleri… Aslında günün en verimli saati her CEO’ya göre değişiyor. Verimli saatler farklılık içerse de bu zaman diliminde CEO’ların aldığı kararlar ve aksiyonlar genelde aynı… Hemen hemen tüm CEO’lar yaratıcılıklarının bu saatlerde ortaya çıktığı görüşünde hemfikir. En önemli konuları bu zaman diliminde gözden geçirdiklerine, haftalık ve aylık planlarını bu saatlerde yaptıklarına değiniyorlar. Pek çoğu, şirketin kaderini belirleyecek kararları bu verimli saatlerde aldığını itiraf ediyor.

3 MART, 2015

YEDEKLER GELİYOR!
İnsan kaynakları

YEDEKLER GELİYOR!

Büyük şirketlerde yetenek havuzları, yedek kulübesine döndü. Şirketlerin mevcut yöneticileri kadar yedek yöneticileri de bulunuyor. Birçok şirkette kritik pozisyonlar ve tüm yönetim kademesi yedekleniyor. L’oreal gibi tüm çalışanları yedekleyenler de var. Yurtdışında yedekleme konusunda ödül kazanan Enerjisa ise tüm beyaz yakalı çalışanlarını yedekliyor. Kurallar ve süreçler değişse de yedekleme artık kesinlikle şirketlerin üzerinde dikkatle durduğu en kritik konuların başında geliyor.

2 MART, 2015

CEO'NUN KRİTİK SORUSU
İnsan kaynakları

CEO'NUN KRİTİK SORUSU

C seviye işe alımlar, şirketlerin işleyişi açısından kritik öneme sahip. Bu nedenle üst düzey adaylarla görüşmeleri patronlar ve CEO’lar yapıyor. Görüşmelerde ise her patron kendi beklentisine göre adayı sorularıyla terletiyor.

15 KASIM, 2014

KAYIP ALARMI!
İnsan kaynakları

KAYIP ALARMI!

Müşteri kaybı ve bu kaybın nasıl engelleneceği, rekabetin yoğun olarak yaşandığı sektörlerde şirketlerin sürekli gündemindeki bir konu.

15 KASIM, 2014

ÇALIŞAN NE İSTER?
İnsan kaynakları

ÇALIŞAN NE İSTER?

Çalışanlar öncelikle “adalet” istiyorlar. Sanıldığı gibi “yüksek” değil, “adil” bir ücret talep beklentileri var.

22 EKİM, 2014

7 AŞAMALI YENİ İŞ KOŞUSU
İnsan kaynakları

7 AŞAMALI YENİ İŞ KOŞUSU

Adayların bir şirkete kabul edilmesi için 6-7 aşamalı bir görüşme maratonunu geçmesi gerekebiliyor.

22 EKİM, 2014

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.